HELP!! verlatingsangst!! :)

A

Anoniem

Guest
Hoi, Daniel is nu bijna 1 jaar en heeft volgens mij enorm last van verlatingsangst. Ik weet dat het een hele normale fase is, maar ik ben gastouder en heb nog 2 kleintjes in deze fase. Daarnaast heb ik natuurlijk ook nog oudere kindjes rondlopen. Maar zodra ik mijn kont van de bank til, begint het al. Ze houden me voortdurend in de gaten, ik kan niet eens naar de wc of keuken(die half open is, dus ze kunnen me zien, maar niet in de keuken komen door het hekje) en ze beginnen te huilen, nou zeg maar krijsen. En dat gaat heeeeel hard en dan 2 tegelijk! Je begrijpt het waarschijnlijk wel, soms kan ik ze wel achter het behang plakken.
Hoe zijn jullie deze fase doorgekomen? Hoe gingen jullie er mee om?

Groetjes, Yvette

Hoi,
Ja, erg he! Ik ken het zo goed, alle vier mijn kinderen hebben het gehad. De jongste heeft het nu nog een beetje. Is erg vermoeiend dat gekrijs elke keer dat je even iets moet pakken of even naar de wc moet.
Is een kwestie van overleven vrees ik. Ze zeggen dat kiekeboe spelletjes helpen, zelf heb ik er nooit veel baat bij gehad. Bij mij was het meestal een kwestie van doorbijten.
Gelukkig is het, zoals jij al zegt, een fase, dus je weet dat het ophoudt.
Ivy

Hoi,

Dat is echt een hele irritante fase he??  Onze oudste wilde je ook elke sec zien, soms werd ik daar echt gek van, ben ook maar een mens!
De jongste 2 hebben daar gelukkig niet echt last van, alleen als ze moe zijn!
Ik heb helaas geen tip voor je! Hoop voor je dat die fase snel voorbij is!

Gr MJ

Hoi hoi,

ik heb net een topic geopend over wat bij ons hielp bij verlatingsangst 's nachts maar jullie hebben het ook overdag!

Sam gaat ook soms  huilen als ik opsta en naar de keuken loop maar ik doe net of ik het niet hoor en kom daarna terug alsof er niks aan de hand is en ik niks heb gehoord.
Als ik iets langer wegblijf zing ik ff een liedje ofzo in de keuken en dan heeft hij ook wel door dat ik er nog ben.
Boos worden heeft geen zin al verlies ik ook weleens mijn geduld: stel je toch eens niet zo aan...Maar ik probeer het meestal positief te zien..dat ie bij me wilt zijn.

Al met al valt het overdag erg mee en sinds kort zijn we er 's nachts ook vanaf.
Leuke fases allemaal he haha!

Groetjes Angela

Terug
Bovenaan