help verlatingsangst

HELP

mijn dochter is 10,5 maand oud en heeft verlatingsangst echt niet normaal mee,
kan geen kant meer op ze wil niet meer slapen en gild de oren van de kop.
ze is sinds 1maand naar het kdv en het is vanaf dat moment begonnen, slapeloze nachten om gek van te worden, ze wil alleen bij mij zijn en ze laat zich dus ook niet troosten door haar papa. dat vind ik wel heel erg zielig, ik weet niet wat ik moet doen heb het concultatieburo gebeld maar dan wordt je terug gebeld nou is ook nog niet gebeurd,
baal ik dan zo van he,
morgen moet ze weer naar het kdv nou ik hou mijn hart vast,
heeft er iemand meschien tips of iedeeen
aub help me,
 
hoi sherina,

heb je van te voren wel geoefend met haar op het kdv? hoe is dat gegaan?
en hoe reageert ze als je weggaat bij het kdv na bv 10 minuutjes?

wellicht dat het helpt dat zodra je haar aankleedt om naar het kdv gaat wat je gaat doen en waarom. ik merk dat dat bij mijn dochter (14 maanden) goed helpt..

kan ok zijn dat ze nu 1kennig aan het worden is
 
hoi sherina,

heb je van te voren wel geoefend met haar op het kdv? hoe is dat gegaan?
en hoe reageert ze als je weggaat bij het kdv na bv 10 minuutjes?

wellicht dat het helpt dat zodra je haar aankleedt om naar het kdv gaat wat je gaat doen en waarom. ik merk dat dat bij mijn dochter (14 maanden) goed helpt..

kan ok zijn dat ze nu 1kennig aan het worden is
 
hoi sherina,

heb je van te voren wel geoefend met haar op het kdv? hoe is dat gegaan?
en hoe reageert ze als je weggaat bij het kdv na bv 10 minuutjes?

wellicht dat het helpt dat zodra je haar aankleedt om naar het kdv gaat wat je gaat doen en waarom. ik merk dat dat bij mijn dochter (14 maanden) goed helpt..

kan ok zijn dat ze nu 1kennig aan het worden is
 
Wij hebben ook periodes gehad dat ze alleen bij mij wilde zijn. Het gaat vanzelf over... Mijn dochter is nu anderhalf en die zwaait me vrolijk uit bij het kdv. Soms gaat ze nog huilen, maar als ik dan zeg "ga je zwaaien naar mama?" dan is het al goed en staat ze enthousiast te zwaaien.
Een tijd geleden was het ook zo erg dat ik niet eens naar de wc kon (zeker niet als ik visite had), want dan stond ze te krijsen op de gang. Nu is dat niet meer zo.
 
hoi bedankt voor de berichtjes,

ik vertel haar altijd wat ik ga doen, en hoelang het duurd,
ik heb ook met haar geoefend op het kdv en dat ging goed, ze heeft 3 x geoefend, maar dat was van half 9 tot half 12 dus echt maar heel even, ik had gehoopd dat ze wat langer kon oefenen maar dat was daar niet mogenlijk,

ik hoop dat het snel beter gaat ik vind het zo zielig, en ze kan er niks aan doen,
nog even volhouden,

gr
 
ik werk zelf op een kdv en het is belachelijk dat ze zo kort heeft gewend!!
Er wordt altijd gekeken hoe het kind went, de een heeft meer dagen nodig. en een ochtend is niets! Over het algemeen is het slapen in de ochtend. Ze maakt dan helemaal niet de eetmomenten mee, het naar bed en wakker worden.

Heb je het er met het kdv gehad? locatiemanager??
 
Hoi, het is heel normaal hoor. Het kdv heeft er niets mee te maken. Ook al zou ze langer gewend zijn daar.
Het is namelijk zo dat vlak voor de eerste verjaardag verlatingsangst het grootst is. Het ene kind heeft er meer last van dan een ander kind. het gaat vanzelf over. je helpt haar wel door vaak kiekeboespelletjes te spelen. Troost haar gewoon wanneer dat nodig is. Voor je man is het inderdaad wel rot maar er komt een moment dat het andersom is.
Ik weet niet hoe ze overdag thuis slaapt? Mijn zoontje deed dat namelijk 5 weken niet in zijn eigen bed. Alleen bij mij op de buik of als ik ging wandelen. Toen ten einde raad contact gehad met een pedagoog en zij raadde me aan om hem naar bed te brengen met een vaste volgorde, naast zijn bed gaan zitten maar niets zeggen (alleen welterusten) en geen oogcontact. In het begin moest ik hem wel 10 keer terugleggen want steeds ging hij staan. Ik zei niets, keek hem ook nie aan maar ik was er wel. UIteindelijk ging hij slapen. En binnen een week sliep hij binnen 5 minuten en kon ik weer naar beneden.
Op het kdv weten ze echt wel raad met kinderen met verlatingsangst hoor. Het is voor jou niet prettig weggaan maar ze is er daar zo overheen...echt!!
Succes, Lianne
 
Terug
Bovenaan