Help! Verschijnselen weg...

<p>Hoi allemaal,</p><p>Momenteel ben ik 8+2 zwanger. Tot vorige week heb ik me echt ziek gevoelt; zo slap als een vaatdoek, kokhalzen etc etc. Maar nu is dat allemaal weg.. fijn, maar ik maak me aan de andere kant er ook zorgen om!? Bang dat ik dadelijk een MK gehad heb of dat het niet goed meer gaat.... Ik heb verder geen klachten van krampen of bloedverlies ofzo.</p>

Hoi!
Klachten komen, klachten gaan. Ene dag heb je dit de andere dat. Soms heb je ook goede dagen dat wil niet gelijk betekenen dat het misgaat. Er zijn vrouwen die hebben 2 weken last van iets en dan fluiten ze de zwangerschap door. 
Je moet niet denken straks heb ik een miskraam gehad. Want uit eigen ervaring kan ik je vertellen dat je dat wel door hebt. Een miskraam gaat gepaard met veel bloed, stolsels en enorme krampen. Een tikkeltje erger dan menstruatie krampen. 
Wanneer je zo onzeker bent is het altijd handig om even de verloskundige te bellen. 

Dat had ik ook rond die periode en maakte mij ook gelijk zorgen. Ik had al 2 mk's gehad.  Uiteindelijk kreeg ik na een week of 2 nieuwe klachten en was er niets aan de hand. Klachten komen en gaan. En bij hevige kramp of bloedverlies wel contact opnemen met de verloskundige 

Hai!

geen zorgen, heb ik ook gehad. Ik maakte mezelf echt helemaal gek als mijn symptomen minder waren. Extra echo’s gehad.. niets aan de hand.

inmiddels 17 weken en al een week of 8 bijna nergens last meer van! 

Ik sluit me aan bij alle bovenstaande reacties. Ik ben tot week 9 super vermoeid geweest, daarna niet meer. Toen tot week 12 moeten wachten tot de volgende echo en had ook al bijna weer het idee dat het kindje was opgelost in mijn buik ? Ook omdat er nog helemaal niets te zien was.
Maar inmiddels 38 + 3 dus ons meisje is volop aan het trappelen en alles ligt klaar. 
Maak je niet te druk. Pas als je hevige krampen hebt en bloedverlies zou ik aan een mk denken. En zelfs dan kan het nog goed gaan. Er kan heel veel fout gaan, maar onthoud, het gaat meestal goed!! Geniet van je zwangerschap, dat is echt het beste voor jou en je kindje! 

Geen zorgen, bij mij was het ook wisselend. Het blijft mogelijk ook wisselen, maar het betekent niks. Geniet van de momenten dat je je goed voelt. Mogelijk heb je vanaf nu amper het gevoel zwanger te zijn, dat had ik ook wekenlang (tot ik dik werd haha). 

Hoi Anouk,
Ik denk dat je vooral jezelf overal heel gespannen over maakt. Logisch dat je onzeker bent, ben ik ook. Maar probeer een beetje te ontspannen. Als je je echt zorgen maakt, kun je beter je verloskundige om raad vragen. Gedurende de zwangerschap komt er veel op je af, en over heel veel dingen is al veel over te vinden op internet. Je hebt tijdens je korte zwangerschap al heel veel topics gestart, en daar is niet echt iets mis mee, maar ik denk dat je je wel heel snel zorgen over alles maakt. Probeer er vooral ook van te genieten!
In ieder geval succes! 

Terug
Bovenaan