Help! Verstopping

<p>Hoi allemaal,</p><p>Ik ben nu bijna 28 weken zwanger en heb sinds een paar dagen opeens last van verstopping, daarnaast nog veel harde buiken door me gevoelige baarmoeder.</p><p>wat ik nu al doe:</p><p>1-2 glazen laxo per dag ( geen idee of ik meer mag drinken?) </p><p>kiwi eten</p><p>elke dag beginnen met een glas lauw water.  </p><p>Toch heb ik nog last van, zijn er mensen die tips hebben? </p><p> </p><p>Alvast bedankt </p>

Hoi! Super vervelend hè. Ik heb het tijdens m’n zwangerschap niet zo, maar normaal wel vaak helaas ?. 
Bij mij helpen pruimen heel goed, of activia yoghurtjes ook. Als het echter écht al een paar dagen ‘vast’ zit helpt het bij mij alleen om 1 laxeerpilletje te nemen (ik weet niet of dat tijdens je zwangerschap mag). Verder ook veel vezels (bruin brood oa) en vooral ook bepaalde dingen níet eten (appels, witte rijst, witte pasta, wit brood etc).

Volgens mij mag je overigens wel meer glazen laxo drinken hoor! Er zit alleen een ‘limiet’ op omdat je anders de kans loopt het tegenovergestelde van verstopping te triggeren ?

O ja hier ook 1, veel vezels eten, bewegen en veel water drinken werd me geadviseerd.
Eet nu ook alles in volkoren en verder bijv. wat peer, pruimen, havermout, noten, tutti frutti, gebroken lijnzaad. 
En heb van de dokter zakjes macrogol gekregen. En kan eigenlijk niet meer zonder, het helpt wel!

Terug
Bovenaan