HELP voedingschema 6 maanden

<p>Hallo,</p><p>Van het cb waar ik vorige week ben geweest mag ik Bram nu 3 flessen gaan geven en bijvoeding. Hij zit goed op gewicht. Alleen wat gebeurd en nu hij wordt in de nacht weer wakker en huilt veel meer overdag. Bram kreeg al bijvoeding in de ochtend fruithap avond groente hap met daarbij dan 4 flessen. ( groente hap gaat nog wel moeilijk 10 happen hooguit en nog echt 4 maanden groente)Nu had ik de middag fles tussen 15.00 en 16.00 eraf gehaald en diksap met rijste vinger geven. Maar blijkbaar is dit dus niet voldoende. Ik wil hem dus gewoon weer de fles terug doen. Maar zal ik dan minder cc gaan geven? En hoeveel dan? En wanneer is het dan wel de tijd om over te stappen naar 3 flessen? Als hij goed ze groente hapje gaat eten? Graag hoor ik van andere ouders hoe hun dit doen of hebben gedaan:)</p><p>Dit schema doe ik dus nu omdat hij zo huilerig en slecht slaapt:</p><p><br />6.00-7.00: flesvoeding 180cc + bambix <br />7 scheppen + 4 theelepels<br /><br />9.00-10.00: fruithapje.<br /><br />11.00-12.00: : flesvoeding 180cc 6 scheppen <br /><br />15.00-16.00: flesvoeding 180 cc 6 scheppen<br /><br />17.00-18.00: groentehapje <br /><br />19.00-20.00: flesvoeding 180cc + rijstenbloem<br />6 scheppen + 4 theelepels.<br /><!--/data/user/0/com.samsung.android.app.notes/files/share/clipdata_180925_192419_596.sdoc--></p>

Met 6 maanden kreeg onze zoon nog gewoon 4 flessen. Nu is hij 8 maanden en zijn we net vandaag overgestapt naar 3. Volgens het consultatiebureau mochten we ook nog gewoon 4 geven. Ik zou doen wat jou zelf het beste lijkt voor je kind. Als hij er nog veel behoefte aan heeft zou ik er lekker nog 4 geven. En dan pas naar 3 als hij echt goed 3x op een dag volledige maaltijden brood  en avondeten eet. Wel al oefenen met water of thee drinken. Jouw schema hadden wij ook met 6 maand.

Onze dochter is volgende week 6 maanden en zit op precies hetzelfde schema. Volg je gevoel, adviezen van het CB zijn een richtlijn en iedere baby is anders. Je zoontje ‘regelt’ waarschijnlijk vanzelf die 4e fles eraf als je hem meer bijvoeding gaat geven en hij makkelijker gaat eten.

Terug
Bovenaan