Help, voedingsritme is een zooitje

Onze kleine vent van 12 weken maakt sinds 1,5 week een zooitje van het voedingsritme.
Sinds 2 weken ben ik gestopt met de borstvoeding ivm corona en mastitis. Geen fijne combi.

Nu voed ik hem op verzoek en deed dit enigszins ook met de fles. Het kwam er op neer een keer om de 3 dan weer om de 4 uur een fles. Beetje globaal ons schema:
0.00-3.00-7.00-10.30-14.00-18.00-21.00
het kan per dag verschillen wat de tijden zijn.

Maar sinds 1,5 week maakt de kleine man de flessen van 0.00-3.00-7.00 niet leeg en drinkt dan 60-80 cc ipv 150.
De voedingen daarna drinkt hij 130-150 cc.
Soms ook maar 110. We laten hem al een keer tussen door boeren en proberen dan nog wat te laten drinken. Als dat niet werkt verschonen we zijn luier. Als hij dan nog de fles weigert leggen we hem in de box te spelen.
Maar zodra hij naar bed moet en de slaapzak aan krijgt word hij onrustig en begint hij weer te zoeken. Uiteindelijk geef ik hem vaak ook maar weer een beetje voeding en drinkt hij vaak tussen de 40-60cc nog op.

Maar dit gebeurd wel 2-3 keer per dag.

Kan ik er iets aan doen dat hij de flessen leeg maakt en niet na een uur weer komt?
 
De flessen van de nacht minderen zodat hij overdag beter gaat drinken. Snachts de flestijd iets meer uitrekken met een speentje en dit kan je overdag ook doen. Soms is het ook gewoon zuigbehoefte ipv voeding. Succes het komt vanzelf goed
 
Heb je de goede maat speen op de fles? Of kan hij naar een grotere? Wij moesten die van ons continu wakker houden, stimuleren om te drinken, dronk ook maar halve flesjes. Tot we erachter kwamen dat hij gewoon een andere speen nodig had die meer melk doorliet. Ineens dronk hij binnen 5 min de fles leeg terwijl we daarvoor er met gemak 45min over deden. 
 
Terug
Bovenaan