Help!! Voedingsschema 3 weken

Hoi meiden,

Onze dochter is morgen 3 weken. Ze was met de geboorte 4330 gram en 56 cm.
Ik ben een beetje aan het proberen om een schema te krijgen.
Ze zit nu op 6 voedingen per dag van 120 cc (ik maak 120 - 4 scheppen en gooi dan weg tot 120).
Hier heeft ze niet genoeg aan, ze huilt na de fles en wil ook haar speen niet, dus het is geen zuigbehoefte. Ze krijgt al forte voeding van nutrilon. Ze mag van het CB niet meer voeding.  De nachten gaan best goed. Ze krijgt rond 23.00 uur de laatste fles en dan om 5 uur de eerste.
Nu ben ik vandaag begonnen met een ander schema. 5-9-13-17-21-nacht
Ik dacht er zelf aan om de fles op te hogen naar bijv. 135 en dan die nacht eraf.
Hebben jullie ideeen voor mij?

Groetjes marieke

Hoi Marieke,

Ik heb geen ervaring met een hongerige baby dus ik kan je niet echt helpen.

Zelf ben ik niet voor een schema maar voor voeden op verzoek. Ik vond dat zelf heel erg prettig met mijn dochter. Want ze had al vaak weer honger voordat er weer 4 uur voorbij waren en ik kon en wilde haar niet een half uur tot een uur laten huilen van de honger. Maar ze dronk de flessen ook nooit goed leeg met als gevolg dat ze dus heel lang een extra flesje heeft gehad.

Waarom mag je niet meer geven van het CB? Ik vind het wel zonde dat je voeding moet weggooien. Misschien kan je eens een flesje van 120cc geven met 4 scheppen zonder dit af te meten. Eens kijken hoe ze hier op reageert. Of een speen met een kleiner gaatje zodat ze langer over de fles doet en haar zuigbehoefte misschien extra bevredigd wordt.

Maar ik ben jaloers op je lange nachten! Wat heerlijk zeg. Die van mij kwam tot 6 weken nog om de 3 uur en vanaf 12 weken kwam ze nog maar 1x per nacht.

Groetjes Joyce

quote: Marieke641985 schreef document.write(friendlyDateTimeFromStr('27-04-2009 15:48:54'));

Hoi meiden,

Onze dochter is morgen 3 weken. Ze was met de geboorte 4330 gram en 56 cm.
Ik ben een beetje aan het proberen om een schema te krijgen.
Ze zit nu op 6 voedingen per dag van 120 cc (ik maak 120 - 4 scheppen en gooi dan weg tot 120).
Hier heeft ze niet genoeg aan, ze huilt na de fles en wil ook haar speen niet, dus het is geen zuigbehoefte. Ze krijgt al forte voeding van nutrilon. Ze mag van het CB niet meer voeding.  De nachten gaan best goed. Ze krijgt rond 23.00 uur de laatste fles en dan om 5 uur de eerste.
Nu ben ik vandaag begonnen met een ander schema. 5-9-13-17-21-nacht
Ik dacht er zelf aan om de fles op te hogen naar bijv. 135 en dan die nacht eraf.
Hebben jullie ideeen voor mij?

Groetjes marieke

Ik zou eerst 120/4 geven en niet meer afgieten tot 120 en kijken hoe ze het vindt.
Schema's zijn niet zo goed, beter is om je kind zelf te tijd van de fles laten bepalen, dus gewoon op verzoek te voeden.

Als ze hongerig lijkt zou ik eens laten kijken naar (verborgen) reflux.

Ha hier een ervaringsdeskundige......
Mijn dochter is vanaf haar geboorte vreselijk hongerig. Ik heb haar altijd  flink gevoed, hierdoor was ze wel gelukkiger. ik hield altijd maximaal 180cc keer haar gewicht aan. ik had ergens gelezen dat je dat max mocht voeden. Met 6 weken dronk ze al 6 keer 135cc. Ze sliep toen ook snel de nachten door.  Ik heb ook een tijdje extra water in de fles gegeven.... 20cc water extra per fles... dan voelde ze zich voller. Maar let er wel op dat je niet boven de liter aan vocht komt ivm met overbelasting van de nieren.
En je moet je niet altijd laten leiden door het CB, elk kind is verschillend en laten zich niet leiden door schema's. En bij het CB houden ze 150cc keer lichaamsgewicht aan. Veel te weinig voor onze hongerwolfjes.

Ik ben ook niet zo van het cb, maar toch... ik zou voor de zekerheid het even voorleggen.

Onze kleine meid woog 3815 bij de geboorte, nu (6 weken) weegt ze 5 kg.
Ze krijgt om de 3 uur 120 cc. Hier heeft ze genoeg aan, terwijl het cb 100 cc al max vond.

Ik zou ook zeggen geef die 135 en gooi niets meer weg, maar ze is  "nog" maar 3 weekjes.

Je kan het proberen en kijken hoe ze er op reageert, geen krampen enz...

Suc6 Kirsten

Ik zou eerst 120 en 4 schepjes geven en niet meer afgieten tot 120 en kijken of dat wat is. Het kan net dat klein beetje meer zijn. Toen die kleine van ons na 5 weken in het ziekenhuis kwam wegens de griep. Hebben ze daar de voeding verhoogt omdat hij altijd nog honger had na de fles. Ook wij zitten op hongerige baby voeding. Wij hebben friso 1 extra. Elk kind is anders en 1 liter is het maximale over 24 uur.

Terug
Bovenaan