Help!!! Voor het eerst naar KDV!

Nou is het bijna zover snik snik.
Ons kleine meisje moet as donderdag voor het eerst een paar uurtjes naar het kdv. Ik werk onregelmatig, en mirthe gaat woe en vrij middag naar het kdv.
Hebben jullie hier ervaring mee? Hoe ging het bij jullie? Wat gaven jullie de kleine allemaal mee naar het kdv? Ze is nu 4 maand.
Bleeeh wou maar dat ik een hele rijke man had, dan stopte ik mooi met werken haha.
Nee weet ook wel dat het in de realiteit niet zo werkt, maar zie er wel erg tegen op.

Groetjes Samantha.
 
He meis,

Tja het loslaten begint vroeg.........En het is niet erg zo kan je beide wennen.
Wat je meegeeft aan het kdv is verschillend per kdv.
Zorgen zij voor de voeding of is deze gelijk met wat jij geeft dan hoeft ze voor de voeding niks te bij te hebben.

Bij mijn dochter heb ik een standaard tasje.
Met daarin een speen een knuffel en een reserveset kleren en haar eigen fles.
Dit gaat er ook niet uit. Ja de fles die draait hier mee in de vaatwasser en wij hebben voor het 1ste jaar een overdrachtschriftje daar schrijf ik s morgens in hoe haar n8 was en haar ontwikkelingen en hoe laat ze wakker was en wat ze gegeten heeft. Het Kdv doen op hun buurt hetzelfde. Dit zijn onze regels misschien zijn die van jullie anders maar dat weet ik niet.

Ennneh wennen moet je toch verwen jezelf ga iets leuk doen met een vriendin of zo ;-)

Suc6

gr Moi
 
Ja ga niet thuis zitten dan word je echt gek hahhaa...

Het zijn nl meer wen-uren voor mama dan voor de kleine...

Op onze creche krijgen ze eten en luiers, verder hebben ze daar een bak staan met hun naam erop, daar leg ik een reserveset kleren in, die laat ik daar ook samen met de slaapzak, en eventueel wat je kind daar wil hebben (denk aan speen, knuffel, doekje etc)
De fles heb ik voorzien van een naamsticker en die blijft daar ook.
Verder altijd het creche-boekje, daar kan ik iets inschrijven en hun schrijven er ook alle ontwikkelingen en gebeurtenissen in...heel leuk om terug te lezen...

Nova en Lasse (28mnd en 3mnd) gaan allebei 2dgn in de week heen...ik werk op het moment niet, maar breng ze wel heen, dan kan ik even flink schoonmaken of iets voor mezelf doen.
breng ze om 9uur en haal ze om 3uur weer op...heerlijk die paar uur voor mezelf hahaha
Maar zo dacht ik er niet over toen nova 2,5 maand was hoor...

Liefs Randy
 
Ga inderdaad iets leuks doen voor jezelf, misschien wel met iemand anders dan kun je je hart meteen luchten! En heb je afleiding genoeg.
Ik werk zelf in de kinderopvang en de eerste keer brengen is inderdaad meer wennen voor de ouders dan voor de kleintjes. Wij bieden ouders altijd de mogelijkheid om even te bellen hoe het gaat, maar dat is misschien overal anders.
Wat je mee moet nemen verschilt inderdaad per kinderopvangcentra. Ook bij ons dagverblijf wordt door ons als leidsters een schrifjtje geschreven en veel ouders schrijven er ook iets in. Ik doe dit zelf ook voor mijn kinderen (zoon van 3 jaar en zoon van 4 mnd). Ik plak er ook geregeld foto's in, zo is het voor hun later een dagboekje en kun je zelf ook terug kijken wanneer ze wat deden, want je vergeet het zo snel.

Sterkte deze eerste dag .. en bedenk .. het gaat wennen .. echt waar!
 
Terug
Bovenaan