Help! Voorhuid baby

Hoi meiden,

Ik voel me een ontzettend slechte moeder momenteel!

Ik heb een zoontje van 3 maanden en hij had een spuitluier. Overal zat poep. Dus ik heb alles netjes schoongemaakt. Ook zn piemeltje zat onder dus die ook goed schoongemaakt inclusief zn voorhuidje. Maar nu las ik later dat je die helemaal niet terug mag trekken!

Dus ben ik snel gaan kijken en jahoor er zitten een paar scheurtjes in zn voorhuidje. Ik voel me een ontzettend slechte moeder.. eerste kindje ik had geen idee dat dit niet kon/mocht. Heb ook heel zachtjes gedaan natuurlijk. Hij heeft ook geen kik gegeven, niet gehuild, niet getrappeld of iets, niks.

Wat moet ik nu doen?
Heb ik hem pijn gedaan? Heelt dit vanzelf? Is het iets ergs? Voel me zo stom en slechte moeder ?

Ohhh mama pfff klote he! Ik snap je gevoel maar voor nu: relax. Ik heb er weinig verstand van maar zo lang hij nu niet bloed als een rund en hij er geen last van lijkt te hebben, is acute paniek niet nodig denk ik. Morgenvroeg wel even meteen de huisarts bellen? Komt goed hoor, ben ik van overtuigd! En hoe moeten we zoiets ook weten? Niemand verteld je dit soort dingen..

Het komt vast wel goed. Poep in z'n piemel laten zitten is ook niet goed, daar krijgen ze een zeer pijnlijke piemel van (geloof me, dat is ook geen pretje, ik mocht het niet insmeren en toch moest dat)... uit ervaring weet ik wel dat het behoorlijk lastig is om de voorhuid terug te trekken bij kleintjes. Maar wij vinden een poepluier bij een meisje altijd nog lastiger schoon te maken, want dat zit echt overal tussen. Het komt wel goed, je hebt je best gedaan en slijmvliezen genezen behoorlijk snel, misschien zie je er nu al niks meer van...

Terug
Bovenaan