HELP! Vraag over NUTRITON en poepen/dunne poep!!!

Hallo Dames,

Ik heb n zoontje van ruim 3,5 maanden. Hij groeit goed, maar spuugde erg veel. Omneo geprobeerd, maar darvan kreeg hij zoveel poepluiers en dunne poep dat zijn billetjes helemaal kapot gingen (tegen het spugen hielp het trouwens nauwelijks).Maar weer overgestapt op standaard. Op een gegeven moment kreeg hij (door al dat spugen) last van spruw; de kinderarts raadde aan nutrilon te mixen met nutriton (johannesbroodpitmeel).
Dat hielp gelijk tegen t spugen; geweldig! Hij hoefde niet eens meer een slab om. Maar nu, na een tweetal weken poept hij zich suf. Elke dag wel 4 tot 5 poepluiers en vaak ook nog dunne poep. Wat nu weer??? Heeft iemand die ervaring ook met nutriton en wat nu te doen. We hebben al geprobeerd minder door zijn voeding te doen, maar dat helpt niet echt (plus dat hij weer gaat spugen). Wordt er af en toe moedeloos van...

Liefs,
Bolbuikie

Hi,

Ik zit met hetzelfde probleem! Soms wel tot 10!! poepluiers per dag.
Vanaf dat ik de voedig dikker maak met Nutriton drinkt ze wel heel
goed, dus ben ik op zoek naar een ander verdikkingsmiddel..
Hoorde het èèn en ander over Gelilact, niet in Nederland verkrijgbaar,
maar wel in België en over tapiocameel. Dit is te verkrijgen bij de Toko.
Heeft iemand hier ervaring mee??
En rijstebloem..? Mijn dochtertje is bijna 3 maand, dat zal dus wel te
jong zijn nog..
Ik hoop op goede tips!

Groetjes Marina

Heeeee, wat leuk, een naam genoot. De naam Marina hoor je niet vaak, ik heb nog maar 1x gehoord dat iemand Marina heet..( en ik draag um al 27 jaar ).

Ik heb een zoontje Yari van nu 5 maanden en heeft al een maand hele dunne poep, soms 7 keer op een dag en soms 1x op een dag.

Ik ben na een paar dagen naar de huisarts gegaan en die heeft de ontlasting laten testen op rota- virus, dit was het niet dus een onschuldig virusje en het moet vanzelf overgaan, we moeten wel heel goed opletten dat hij al zijn flessen leegdrinkt.

Dus misschien, ik weet het ook niet hoor, kan het ook een onschuldig virusje zijn.

Hopelijk is het snel over ( scheelt wel heel veel was )

Groetjes Marina.

Hoi Marina,

Goh wat leuk! Nee je hoort deze naam inderdaad niet veel.
En wat een toeval, ik ben ook 27.

Het kan inderdaad ook wel een virusje zijn. Ik wacht het voorlopig
gewoon nog even af..

Groetjes Marina

hoi,
een virusje of tandjes???
het kan allemaal.
maar als je kindje pas na 2 weken de dunne ervan krijgt denk ik niet dat het aan de jbp-meel ligt.
dat is dan al de zelfde dag of volgende dag zichtbaar.

ik heb het zelf ook gebruikt bij mijn eerste zoon het hielp redelijk goed tegen spugen.
succes, hopelijk is het gauw over..

Ik vind het ook klinken als iets anders. Stinkt de poep ook anders dan normaal? Zuurder? Want dat ik ook een teken dat er tanden kunnen komen. Verder zou ik ook even de temperatuur in de gaten houden, verhoging kan duiden op tanden die komen of een virus wat je kindje onder de leden heeft.

Groetjes Esther

www.bewustouderschap.nl

Zeer herkenbaar dit probleem! Onze dochter spuugde ook heel veel en van de kinderartsen kreeg alleen te horen dat baby's nou eenmaal spugen (maar ze spuugde minimaal de halve fles er weer uit). Uiteindelijk dus ook nitriton geprobeerd met als gevolg ook vaak en hele dunne poep. We maakten ons er zelfs uiteindelijk zorgen om omdat ze ook weer begon te spugen (ze was toen denk ik een week of 4 / 5) en we bang waren voor uitdroging. Toen kregen we te horen dat dit een effect kon zijn van nitriton , in het ziekenhuis gebruiken ze het nl. ook voor kindjes die verstopt zitten.
Wat je zou kunnen proberen is enfamil A.R. dit is voeding die zich verdikt in het maagje van je kind en niet in de fles en is niet gebaseerd op jpb-meel en heeft daardoor ook niet het diaree effect op de ontlasting van je kindje.
De kinderarts vertelde me over deze voeding , maar wilde onze dochter eerst graag even zien voordat we het ook daadwerkelijk zouden gebruiken. Toen dacht hij toch meer aan koemelkallergie en sindsdien heeft ze hier dus voeding voor en spuugd ze ook bijna niet meer.

Groetjes Xanthe

Het klopt inderdaad dat de ontlasting van nutriton dunner wordt. Mijn dochter had ook diarree toen we begonnen met jpb.
De kinderarts adviseerde  even te stoppen met Nutriton en dan langsaam op te bouwen, dus beginnen met 1 schepje in plaats van 3. en dan na een paar dagen weer een schepje erbij. De ontlasting blijft wel dun, maar de diarree ging over.
Het helpt wel erg goed tegen het spugen. Verder adviseerde de kinderarts inderdaad ook Nutrilon AR daar schijnen kindjes goed op te reageren, maar bedenk dat ook daar de darmpjes weer aan moeten wennen, dus dat ze of diarree kan krijgen of krampjes. Rijstebloem mag inderdaad pas vanaf 4 maanden en ook niet in iedere fles.
Verder na de voeding een poosje (kwartier) rechtop houden en tussendoor proberen te laten boeren.

Terug
Bovenaan