help! vraagje??

A

Anoniem

Guest
Hoi,

Ik zal me eerst even voorstellen, ik heet Sabine en ben 24 jaar en sinds 16 september 2005 gestopt met de pil.

Mijn laatste menstruatie was op 24 oktober. Sinds 2 weken heb ik wat vage klachten: af en toe last van mijn tepels, witte afscheiding, stemmingswisselingen en erg moe. Tevens heb ik al twee weken last van blaasonsteking (denk ik), heb namelijk vorige week vrijdag mijn urine bij de huisarts gebracht en die kon geen afwijking vinden. Toch houden mijn klachten aan (ben toch niet gek aan het worden?!)

Vanaf 24 oktober hou ik ook een temperatuurcurve bij. Vanaf 6 november is mijn temp. gaan stijgen, ga er dus vanuit dat rond die datum mijn eisprong is geweest (heb niets gevoeld).  Mijn temp  is tot op de dag van vandaag nog steeds hoog ± 37,5 .

Omdat ik nog maar net gestopt ben met de pil, weet ik niet wat mijn gemiddelde cycles is. Dus hou ik maar die 28 dagen aan. Maandag waswaarschijnlijk mijn NOD. Heb dinsdag en vandaag een test  gedaan allebei negatief!    

Weet iemand of ik misschien te vroeg ben met testen? ik weet het ook niet meer!
Raak hier behoorlijk van in de war!  Misschien wil ik wel te graag?!

Groetjes Sabine

Hoi Sabine,

Het kan wel even duren voor de pil is uitgewerkt hoor! Ben sinds maart 2005 gestopt en heb nog geen gewone cyclus. Dan 28 dagen dan 45 dagen etc. Waarschijnlijk heb je nog allerlei hormonen van de pil in je lijf zitten waardoor je die vage klachten krijgt. Anders test nog een keer wanneer je drie weken over tijd bent.

groetjes Lieselot

Hoi lieselot,

bedankt voor je snelle reactie.

Je zou wel gelijk hebben ik ben ook veel te ongeduldig. Maar ik wordt liever nu ongesteld dan in onzekerheid te zitten. Het is allemaal ook zo nieuw voor mij!
Ben namelijk 10 jaar aan de pil geweest en deze lichaamelijk klachten nog nooit eerder gehad!

groetjes Sabine

Hoi Sabine

Op zich........als je al vanaf 6 november (toch) een hoge temp hebt,
dan duurt dat nu al 19 dagen. Ze zeggen dat je zwanger kan zijn als
je temp minimaal 18 dagen hoog blijft.......
Volgens mij mag je dus best een beetje hoop hebben hoor. Er zijn
ook genoeg vrouwen die gelijk in de eerste maand na de pil al zwanger
raken. Misschien kan je over een klein weekje nog eens een testje doen?

Succes iig, Liefs Annet

Hoi hoi, ik begrijp je volkomen. Ik heb de eerste paar maanden een redelijk normale cyclus gehad. In augustus was ik 1 week overtijd, maar niks en toen na een week ongi. In sept. een week overtijd en maar 1`dag ongi ipv de normale 5 en nu ben ik 4 weken over tijd, maar helemaal niks. Testen zijn negatief (ik moet zeggen dat ik ook maar 1 keer in de week tets hoor) maar nog steeds niet ongi. Het is erg vervelend wanneer je niet weet waar je aan toe bent. De huisarts vertelde mij dat ik ruim 4 weken over tijd moest zijn en dan nog een keer moest testen en dan contact op moet nemen voor een evt. bloedtest. Ik hoop voor je dat je snle duidelijkheid hebt, maar mijn huisrtas zei dat een jaar toch heel normaal is voor dat de pil helemaal je lijf uit is. Wat een rommel is het toch eigenlijk he? Groetjes

bedankt voor jullie reacties!

Annet:

Dat vind ik zelf dus ook vreemd dat mijn temp. zo hoog is en eigenlijk alleen maar hoger wordt!  Maar ja wil ook niet teveel hoop hebben anders is het zo ´n teleurstelling als ik ongi wordt.

Lieselot:

Klopt de Pil is echt rommel. Ik denk dat ik ook niet meer aan de pil ga, misschien maar een keertje een ander voorbehoedsmiddel proberen.

Ik ga nu aan het werk, wel fijn dan heb ik ook geen tijd om er over na te denken en dan volgende week maar weer eens een testje proberen.

groetjes Sabine

Hoi Sabine

Ik ben in september 2003 gestopt met de pil na deze 9 jaar geslikt te hebben in eerste instantie was ik erg onregelmatig en voelde ik ook vanalles pijnlijke borsten moe misselijk een vieze smaak in mijn mond en helaas een negatieve test ik ben na 7 maanden zwanger geworden en dat is natuurlijk nog best wel snel maar zo voelde het op dat moment niet het gekke is dat toen ik wel zwanger was ik eigenlijk nergens lat van had een beetje pijnlijke borsten maar verder niks noemenswaardigs ik was er dan ook van overtuigd dat ik niet zwanger was en deed alleen maar een test omdat ik een week overtijd was en de test toch al in huis had.... Mijn arts zei dat je voor elk jaar dat je aan de pil bent geweest een maand moet optellen bij de gemiddelde 6 maanden die het duurt om zwanger te raken bij mij ging het dus wel sneller. Wat ik hier eigenlijk mee bedoel is dat als je er veel mee bezig bent dat je lijf je dan heel erg voor de gek kan houden en dat is echt niet leuk en alle rotzooi van de pil die je lijf nog uit moet helpt natuurlijk ook niet mee! Als ik jou was zou ik proberen alle symptomen te negeren totdat je een positieve test hebt want anders maak je jezelf helemaal gek( dat deed ik tenminste) en ik hoop voor je dat je snel een positieve test te pakken hebt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anne

Terug
Bovenaan