HELP! Vreemde slaapacties...

A

Anoniem

Guest
Hallo meiden,

Stijn (nu 9 maanden) is vanaf het begin een voorbeeldige slaper. Geen gebroken nachten en 12 uur achter elkaar slapen. Tot een aantal dagen geleden... Het gekke is dat hij uit het niets (begin van de nacht, als wij naar bed gaan) ineens enorm gaat huilen. Niks helpt! Ik wilde hem eerst niet of niet te snel oppakken maar op een gegeven moment won mijn moederhart en moest ik hem wel pakken. Zodra hij mij voelde, viel hij in slaap. Na een aantal minuten weer in zijn bedje gedaan... en weer brullen...en dat ging zo even door. Uiteindelijk ongeveer een uurtje met hem 'bezig geweest'. Op een gegeven moment ben ik gaan neurien terwijl hij in bed lag en toen is hij langzaam in slaap gevallen. Het lijkt op verlatingsangst i.c.m. nachtmerrie's, wat denken jullie? Maar...hoe kan ik hier het beste mee omgaan? Wat is het meest pedagogisch verantwoord (om het zo maar even te noemen)?

Alvast bedankt!!!

Groetjes,
Laura

Hoi Laura,

Heeft Nino ook even gehad bleek dat ie oorontsteking had, maar merkte er verder helemaal niets van, zat niet aan z'n oortjes of gaf geen kik als ik aan zijn oortjes zat.
Kan ook, net wat jij zegt, verlatingsangst zijn.... misschien heeft de kleine wat onder de leden... tandjes ofzo.....

Tess huilt ook nooit snachts maar toen haar tandjes door kwamen was het drama. Dus ik gok op tandjes.

Groetjes sandra

Hoihoi,
Hier gaat het een beetje hetzelfde.
Delano sliep altijd goed,zowel overdag als 's nachts,maar sinds een week ongeveer slaapt hij overdag korter,en zelfs 's avonds wordt hij wel een keertje wakker.
Hij begint dan te huilen en ineens na een minuutje of zo slaapt hij weer verder.
We hebben hem er dus niet uit hoeven halen.
Maar goed,ik vraag me dus wel af hoe dat nou komt...
Ook heeft hij weinig trek in zijn laatste fles,terwijl hij die altijd zo lekker vond!
Wij zijn dus ook een beetje aan het klooien hier.
Ik kan je dus geen tips geven,maar je wel zeggen dat je niet de enige bent.
Groetjes Tanja

S'nachts verwerken de kleintjes het meeste,.. Dus rond deze leeftijd veranderd er zoveel in hun eigen wereldje en er omheen. Helemaal niet gek dat ze daarom af en toe eens wakker schrikken s'nachts. Een warme knuffel van mama en papa doet wonderen of even kroelen door het haar icm een lieflijk en vertrouwd liedje..

Maar zodra de kleine weer ontspannen aanvoelt en rustig is moet je wel weer gaan. Het steeds weer terug komen is een patroon wat je kleine snel herkend en (meestal) op inspeelt. Ik zou ook niets liever mama continue bij me aan bedje willen hebben!
Laat je kleine eventjes huilen, het moet leren ook na  een droom  weer zelf in slaap te vallen. Je hoort vanzelf wel wanneer je kleine écht overstuur is en wanneer je weer eventjes moet gaan kijken.

Wat helpt als je kleine écht helemaal overstuur is (bij ons teminste);

Uit bedje halen en in de schemerige slaapkamer zonder teveel prikkels even een klein flesje warme melk van 90 cc geven. De warme melk onspant en geeft troost. Niks zeggen en lekker stil de kleine laten drinken.. Boeren is vaak niet nodig met deze geringe hoeveelheid, dus leg daarna je kleintje in deze roes weer in zijn bed.. nachtlampje (die in stopcontact) aanlaten en zachtjes gaan..

Succes!

Esmé mv Kay

Zo is het hier bij Yoëll begonnen (zie topic, help weet het even niet meer)

Tja ik ben ook nog niet achter de oplossing, maar wij hebben het idee dat het begonnen is met tandjes en toen dromen (dag verwerken) En nu verlatings angst en het alleen zijn

Pauline

Nou Esmé,dat was ik inderdaad vergeten te zeggen en toen ik het nog even  wilde plaatsen zag ik jouw reaktie.
Een beetje warme melk werkt inderdaad hier ook het beste.
Vorige week hebben we hem er na een poosje huilen even uitgehaald,een klein flesje melk en meneer was zo weer in dromeland.
Gelukkig is het daarna niet meer gebeurd dat we hem moesten halen.
Groetjes Tanja

iris was ook een schone slaapster maar helaas nu niet meer zo.
ze slaapt wel nog lekker uit. maar de overdag slaapjes zijn ver te zoeken. nu huilt ze ook vaker snachts. ik ga dan even naar haar toe en aai haar even over haar hoofdje controleer de luier en ga dan zingen terug na mijn bed na 4 liedjes slaapt ze meestal weer zo niet pak ik haar even bij ons. of geef een flesje.

groetjes petra en iris 7 maanden 1 week en 4 dagen

Terug
Bovenaan