Help, waarom doet ze zo?

hallo!

Ik heb een ochtertje van 1,5 week. Sinds gister proberen we het ritme aan te houden van: na het slaapje een schone luier, flesje drinken, even bij mama, dan in de box en als ze moe wordt naar bed. Of als ze na het flesje in slaap valt gelijk naa rbed. Gister ging dat erg goed, ik moes twel een keer of 5 naar haar kamertje want dan huilde ze en stelde ik haar gerust, maar dan viel ze in slaap. Maar vandaag echt drama, ik bleef lopen, ook als ik haar wat langer liet huilen. En ze was echt moe, maar telkens om de 5 minuten begon ze weer te huilen en dan van voeding tot voeding, heel de dag. Ik zie uit naar de nacht......
weet iemand hoe dat nou kan en wat ik anders kan doen?

Bedankt!
Groetjes
petra

Ik heb Vera de eerste 8 weken in de kinderwagen in de kamer gehad. Ze is de dagelijkse geluiden gewend vanuit de buik. Stofzuigen, praten enzo. Misschien vindt ze het te stil op haar kamertje?  

Hoi hoi,

echt tips heb ik niet. Maar komt het huilen niet ergens vandaan? Heeft ze geen krampjes? Laura had veel krampjes toen ze die leeftijd had. Ik kan je verder alleen maar sterkte wensen en ik hoop voor je dat het vannacht beter gaat. In ieder geval kan het geen kwaad om haar te troosten. 9 maanden heeft ze alleen jouw buik gekend en de wereld is een grote engen plaats om zomaar in terecht te komen. Misschien heeft het zin om haar goed in te stoppen als ze in bed ligt, zodat ze zich een beetje geborgen voelt. Sterkte ermee,

Ilona

hoi,

ik heb wel een tip voor je... als je haar in het bedje legt even een (spuug)doekje over haar hoofd doen, niet over het neusje heen, zodat haar oogjes bedekt zijn. bij mijn meisje helpt het goed. misschien krijgt ze teveel prikkels (drinken, verschonen, in en uit bed, etc)  en door het doekje over heen te doen kan ze zich even voor andere dingen afsluiten, zeg maar. succes!

gr. SOPHIE
mama van quinty (4-10-2004)  en naima, 24-11-2006, 32 wkn, uitgerekend op 19-01-2007

Hoi,
Ik heb een dochter van nu 12 weken en ze sliep in het begin ook erg slecht, echt elke keer wakker. Toen hebben we een bakerzak gekocht. Dit is zeg maar een slaapzak maar dan zonder mouwen. Dan kunnen ze zichzelf niet wakker slaan. Ze zijn niet echt ingebakerd hoor. Maar dit hielp bij ons goed. En goed de regelmaat aanhouden. En je kan beter na het flesje verschonen omdat het flesje de darmen in werking stelt en ze vaak na of tijdens een voeding poepen en plassen.
Succes!
Oja, deze bakerzak is te koop op www.bakerzak.nl of op marktplaats.
Groetjes Mickey!

Terug
Bovenaan