help wanhopig

hoi, ik zit met een probleem ik ben een moeder van 2 een dochter van 2 en een zoontje van 1 .T probleem is als mijn dochter ergens haar zin op zet krijgt ze t voor elkaar als ze niet naar bed wil ( ze valt in slaap op de bank) en je wil haar naar bed leggen dan begint ze te schreeuwen en dan maakt ze haaar broertje ook wakker dus zitten we tot savonds laat met 2 kinderen wakker voor dat we slapen zijn we al helemaal gestrest .Mijn man en ik krijgen daar woorden over en dat is niet leuk.Als wij iets willen doen met zn 2 tjes lijkt t wel of ze t weten want dan gaan ze niet slapen en aan de gang ik baal hiervan .Ik wil dat we meer kunnen genieten van die 2 kleine donder steentjes en daar komt nog eens bij dat mijn zoontje vanaf de geboorte al heel veel huilt dus die vraagt om veel aandacht en ik mis t weleens om even met mijn dochter even iets te doen.Ik hou ziels veel van mijn kids maar we worden wanhopig van dit alles Kan iemand mij helpen dit op te lossen of kent iemand t zelfde probleem als ons .Alvast bedankt vriendelijke groet .J.
 
Hier ook slechte slapers en ik kan maar een advies geven... een plan trekken met je partner en dat ook echt uitvoeren zodat ze weten waar ze aan toe zijn. Bij ons werkte alleen het laten huilen/schreeuwen. Ook 's nachts alleen even een aai over de bol zodat je weet dat er echt niks aan de hand is en dan snel weer weg. Op die manier leren ze het beste om zelf in slaap te vallen en dat het geen zin heeft om te huilen want ze mogen er toch niet meer uit. Kost   je misschien een paar dagen/weken, maar levert je een boel op!

Succes ermee, Joke.
 
hoi,

er is een programma op rtl4 over kinderen die niet naar hun ouders luisteren ook wat betreft slapen. ik kijk daar graag naar leer ook wat van.
 
in een paar dagen gaan kinderen zonder moeite naar bed.

programma begint rond 17 uur op rtl 4 ik zou zeggen kijk er eens na misscien kan het je ook wel helpen.

suc6 melek
 
Misschien helpt het boek Lekker slapen, zonder huilen van E. Pantley.
Veel tips om je kinderen beter te laten slapen, maar dan zonder het laten huilen gedeelte.

Groetjes,

Linda moeder van Rebecca 11 november 2005
 
hoi,

heel flauw, maar kijk je wel eens de nanny, vreselijk programma, maar sommige dingen werken wel voor sommige.
Wie is er nu de baas, jullie dochter of jullie?

Slapen hoort in bed en niet op de bank.
Onze dochter heeft ook zo'n periode gehad en wij deden echt consequent weer terug in de bed.
Heeft wel wat tranen, avonden  en energie gekost maar met 3 dagen was het over.!
Je bent dan zelf even helemaal stuk, maar je hebt wel je avonden terug en je kinderen slapen in hun bed.

Iedere keer als je toe geeft pakken ze je hele hand en denken hoe klein ze ook zijn zo weer gelukt... naar bed.. nee janken dan mag ik blijven!

succes
 
hoi,

heel flauw, maar kijk je wel eens de nanny, vreselijk programma, maar sommige dingen werken wel voor sommige.
Wie is er nu de baas, jullie dochter of jullie?

Slapen hoort in bed en niet op de bank.
Onze dochter heeft ook zo'n periode gehad en wij deden echt consequent weer terug in de bed.
Heeft wel wat tranen, avonden  en energie gekost maar met 3 dagen was het over.!
Je bent dan zelf even helemaal stuk, maar je hebt wel je avonden terug en je kinderen slapen in hun bed.

Iedere keer als je toe geeft pakken ze je hele hand en denken hoe klein ze ook zijn zo weer gelukt... naar bed.. nee janken dan mag ik blijven!

succes
 
Hoi J,

Ik sluit me helemaal aan bij de reacties van andere moeders en ik spreek ook uit ervaring (kind van 2 en een baby van 6 mnd.).
Kortom:   * concequent zijn
                        * op een lijn zitten met je partner
                        * rust en regelmaat

Als het bedtijd is, zet je een half uur van tevoren de tv uit, doe je geen wilde spelletjes meer en een kopje (thee met) warme melk werkt ook rustgevend. (ga zelf ook ff lekkker zitten met een kop thee!).  Daarna naar boven, pyama aan, tanden poetsen, wassen en in bed. Als mijn zoon in bed ligt zingen we altijd nog twee liedjes (hij mag kiezen) en dan gaan slapen.

Hij heeft ook een periode gehad dat hij niet wilde slapen als we ergens op visite waren. Mijn man en ik hadden de afspraak: 15 minuten laten huilen, als het niet minder werd na 15 minuten even kijken, even over het bolletje strijken. Daarna na een half uur pas weer naar boven om te kijken. Maar nooit uit bed halen!

Als je gerustgesteld bent dat er niks levensbedreigends aan de hand is: gewoon de deuren dicht doen en het gehuil een tijdje negeren. (Vaak kunnen babys gewoon door het gehuil van anderen heen slapen!) Een kind valt vanzelf in slaap. Als je het concequent aanhoudt, zal jouw kindje het na een tijdje vanzelf opgeven en lekker gaan slapen!

Succes.
 
Terug
Bovenaan