Help, wanneer gaat dit over?

Hoi,
Dit onderwerp is al verschillende keren besproken, maar toch. Slapen na 19.00 ho maar.
Mijn zoontje (10 Weken) slaapt overdag goed. Heeft genoeg wakkere momenten en drinkt en poept geweldig. Maar een ding blijft. Na 19.00 weigert hij lekker te gaan slapen. We hebben een vast ritueel. Fles om 18.00 in bad even knuffelen en dan naar bed met muziekje. We lopen dan nog wat rond boven om ons andere zoontje in bed te doen. Hij begint eerst zachtjes te huilen en valt soms na 10 min. in slaap. Maar binnen een half uur is hij wakker en niet meer te foppen met een speen. Dan ook echt krijsen en zoals wij zeggen' over de top' huilen. Dus mee naar beneden op de arm voor de tv. Hij is moe dat kun je merken, maar lijkt zich niet te willen overgeven. blijft huilen en erg onrustig. Soms na een uurtje stop ik hem (als hij een beetje indut) toch weer in bed. Maar negen van de tien keer wordt hij al snel weer wakker. Dan om 22.00 laatste fles en dan gaat hij wel rustig slapen. Het is best vermoeiend zo ,aangezien je de hele dag druk bent ook met ons andere zoontje en dan denk je 's avonds na 19.00 zo lekker rust, maar nee dus. Wanneer zal dit overgaan en doen jullie het ook zo? Ik kan me van mijn eerste zoontje hetzelfde herinneren en dat was met 3 maanden over. Maar is dit ook zo bij hem. Hopelijk wat ervaringen van jullie of tips natuurlijk. Bedankt

Hoi,
Quinn heeft 's avonds nooit echt geslapen. Ik leg hem dan dus ook niet in bed. Hij blijft gewoon beneden in de box of bij ons op schoot. Ik heb hier gelezen dat veel kindjes rond die tijd wakker zijn. Zelf vond ik het nooit een probleem. Quinn is dan verder wel rustig. Rond 20.30 uur leggen we hem meestal in bed. En dat gaat eigenlijk altijd goed.
Groetjes Veerle

Hoi,
Ik denk dat onze avond er vergelijkbaar uitziet. Na de fles van 18:00 uur is Christian meestal goed wakker en krijgt een badje. Daarna gaat hij lekker mee naar de huiskamer, in de box of op schoot. Vaak valt hij wel even in slaap, maar duurt nooit langer dan 30 minuten. In bed leggen hebben we eigenlijk nooit gedaan, want dat heeft geen enkele zin! Hij slaapt dan veel te licht en is inderdaad vaak wat onrustig, waar hij een speen voor krijgt. Dan krijgt hij rond 21:30 de laatste fles en gaat daarna heel rustig in zijn eigen bedje slapen.
Ik heb dit nooit als een probleem ervaren. Wakker is wakker. En hij komt geen slaap tekort....

Groetjes, Karin
Mama van Christian (9 weken)

boas heeft hetzelfde ritme.ik kreeg gisteren al commentaar van familie:straks krijg je hem nooit meer in bed savonds.maar dat geloof ik niet.bovendien;als boas niet moe is,hoe moet ik hem dan laten slapen?neerknuppelen?nee hoor.als ze overdag vaker wakker gaan zijn zijn ze vanzelf savonds eerder moe.en nu komt boas om 9 uur sochtends zn bedje uit.als dat straks met werken 7 uur word,is hij savonds ook eerder weer moe.nu slaapt hij van 22 tot 9,straks hopelijk van  20 tot 7.eigenlijk vind ik het ook wel gezellig dat boas savonds wakker is.is toch HET moment dat je eindelijk even rustig met manlief op de bank zit.lekker knus.

Bedankt mama's,
Soms heb je gewoon even een nuchtere kijk of in ieder geval herkenbaarheid nodig. En ja, eigenlijk is het zo erg nog niet. We gaan er maar ontspannen mee om, dat is denk ik beter dan stress.

Marieke is onze derde, en het ging bij alledrie hetzelfde: 's avonds slapen ze slecht. Wij denken dat het krampjes zijn, veel babies hebben daar last van op deze leeftijd. Na zo'n drie maanden gaat het meestal weer over. En dat je ze nooit mee rin bed krijgt als je ze lekker bij je legt is echt niet waar: Joris   (5) en Daan (2,5) gaan om 19.00 uur slapen als roosjes!

groetjes,
Sabine

Terug
Bovenaan