Help wat doe ik mis met de luier??

<p>Ik word echt gek. Bijna iedere dag heb ik wel een poepluier die aan de bovenkant doorlekt. Ik blijf maar wassen? Zelfs als het niet veel poep is lekt het nog bij haar rug, terwijl er aan de voorkant niks zit. En ook bij de zijkanten blijft het netjes in de luier. Verder trek ik de luier ook zo hoog mogelijk op. Ze is verder 7.5 kilo en draagt maat 3 van pampers. Iemand tips of moet ik er maar aan gaan wennen dat het zo blijft?</p>

Ik vind het al knap dat er bij de zijkanten niets doorlekt. Maar, probeer een maatje 4, die komen wat hoger op de rug. Bij mijn zoontje, een poepert, zat ik ook altijd al snel in een grotere maat. Wanneer de poep tot 1 a 2 cm onder de rug kwam, gjng ik over. Mijn dochtertje, nu ook ruim 7 kg draagt ook nog maat 3, maar vind ik wel al krapjes worden. Zij poept nauwelijks, dus kan ik nog de pakken opmaken. Maat 4 ligt wel al in de kast.

@gebruiker111771: ik vind dat de maat 3 luier nog wel redelijk hoog komt. Denk ongeveer ter hoogte van de navel op de rug. Maat t9ch krijgt ze het voor elkaar. Maar misschien kan ik maat 4 al gaan proberen
@Marma: ik heb al wel bumblies en van het eigen merk van Kruidvat gehad. Maar Etos nog niet. Misschien kan ik die ook nog probefen

Vouw je het randje al een beetje naar binnen op de rug? Weet niet of het hele dunne ontlasting is maar dit hielp bij ons nog enigzins. Hopelijk kan je dan in ieder geval de luiers opmaken :p.  Anders inderdaad een maatje groter proberen inderdaad

Passen de rompers nog? Wij kregen altijd lekkage aan de bovenkant als de rompers krap werden. Die zaten dan strakker aan de onderkant waardoor de poep naar boven gestuwd werd. 

@Zwanger yes: ik heb het vanochtend geprobeerd. Maar helaas heeft het niet geholpen...
@AmiekJ: sommige rompers worden inderdaad wat krapper, vooral qua lengte. Misschien dat het daar aan ligt? Zal even opletten welke rompers ze aan heeft en kijken of het met grotere niet gebeurd

Ik wilde kruidvat voorstellen, maar zie dat je die al geprobeerd hebt. Ik vind pampers nl wat sneller doorlekker dan kruidvat merk. Doe je de luiers strak genoeg? Als een luier te los zit kan het, zeker bij een baby die (vanwege de leeftijd) nog veel ligt sneller lekken. Van de strakke rompers herken ik overigens ook.
Succes ermee!

Terug
Bovenaan