help...wat is er met mijn baby (9 maanden) aan de hand??

<p>Dag allemaal, <br /><br />Ik hoop uit de grond van mijn hart dat iemand mijn verhaal herkent of dat er mensen zijn die tips/adviezen hebben. We weten het echt even niet meer, zijn echt wanhopig en alles in mijn moederzijn roept al die maanden 'dat er iets niet klopt' met ons mannetje. <br /><br />Ons schatje had een geweldige start maar begon na een week of 3 veel te huilen en had erg veel moeite met (in) slapen. Vanaf dat hij 2 maanden was begon hij wat minder aan te komen en met 4 maanden was de diagnose stille ondervoeding. Janken en janken dus.. Maar goed, overgestapt op de fles omdat we wilden zien wat hij binnen kreeg en ik niet genoeg voeding leek te hebben. <br /><br />Meneertje is nooit fan geweest van de fles en weigert sindsdien de fles (nu dus al ruim 5 maanden) We hebben verschillende pre verbale logopedisten aan huis gehad, we zitten met hem in een speciaal eetteam van het ziekenhuis, hij is ter observatie in het ziekenhuis opgenomen geweest maar niemand weet wat er aan de hand is.  In het ziekenhuis hebben ze verder geen onderzoek oid gedaan, alleen overgestapt op een nieuwe fles en zijn we begonnen met jbpm vanwege de gedachte aan verborgen reflux. Hij krijgt nu 2,5 schepje op een fles van 180 water en we zien dat hij minder spuugt maar verder geen verschil. <br /><br />Naast dat hij eigenlijk geen flessen melk wil drinken (maar ook niet uit beker/rietje/ tuitbeker noem maar op) eet hij niks op een paar hapjes plat gepureerd fruit na. Hij valt iedere keer weer mega enthousiast aan op alles wat ik hem voorzet, proeft alles, lijkt alles lekker te vinden en stopt dan teleurgesteld na 2/3 hapjes....Zo ontzettend sneu om te zien! We zijn met 4 maanden begonnen met hapjes, dus dit duurt ook al zo lang. We geven hem alles waar zijn interesse naar uitgaat (alle suikervrije  opvoedingsideeën maar overboord gegooid), van brood tot koek tot ijs, vlees, groente, fruit verzin het maar..<br /><br />Ik heb alles geprobeerd wat ik kon verzinnen, wat ik gelezen heb, alle adviezen van artsen, logos, iedereen aangenomen maar we komen geen steek verder. <br />Ons zoontje kan overal uit drinken, kan zelf eten, van een lepel eten, uit een knijpzakje fruit eten, alles. En stopt dan na 2/3 hapjes. <br /><br />We hebben met de fles ook alles geprobeerd; andere mensen zonder dat wij erbij waren, in een donkere kamer, liggend, zittend, zingend. In een drukke omgeving, maar het maakt allemaal geen verschil.  Uiteindelijk voeden we hem dan maar in zijn slaap...Dan drinkt hij perfect (en meestal veel meer dan wanneer hij wakker is) Als we dat niet doen dan drinkt hij rustig 6/7/8/9/10 uur niks om dan uiteindelijk met veel moeite een flesje van 70cc erin te krijgen waarna hij het rustig weer uren volhoudt om alles te weigeren. <br /><br />Zijn gewicht is van +1 naar -1 gegaan en hij blijft afbuigen en gaat nu richting de -2. Ik zie heel goed dat mijn mannetje niet dikker wordt, er slechter uit gaat zien en van die enge holle oogjes krijgt. De nachten zijn pittig, hij komt altijd nog voor een voeding en is daarna vaak 1,5 uur wakker, geen idee waarom...<br /><br />Verder is het gelukkig een heerlijk ventje! Hij ontwikkelt razendsnel en kan bijna los lopen. Ook begin hij al te kletsen (eerste woordje was 'bah'...hoe toepasselijk) en begrijpt hij vrijwel alles wat ik zeg (waar is de poes, pak de auto, we gaan fietsen etc) Daar maken we ons dus geen zorgen om. <br />Maar hij is wel snel moe, kan maximaal 2 uur wakker blijven en zit nog op 3 slaapjes overdag en pakt s' nachts meestal 12 uur (met die 1,5 wakker meegerekend.)<br /><br />Morgen gaan we met lood in onze schoenen weer naar het ziekenhuis (lees: wegen) en willen we erop aandringen dat ze toch iets gaan doen, allergie testen of bloedprikken of wat dan ook. We maken ons zo'n zorgen omdat we geen vooruitgang zien en zien dat ons mannetje minder goed gedijt. <br /><br />Daarom deze oproep aan jullie; is er nog iets wat we kunnen doen? Of kunnen vragen in het ziekenhuis? Heeft iemand enig idee wat er zou kunnen zijn? <br />We zijn echt helemaal op, verdrietig en wanhopig, dus alle hulp/meedenken is meer dan welkom!! </p>
 
Jeetje wat verschrikkelijk allemaal!!! Ik zou echt niet weten wat jullie nog meer kunnen doen. Alleen dat jullie echt moetrn aandringen in het ziekenhuis op verder onderzoek! Lijkt wel een allergie ergens voor. Heel erg verl succes en sterkte! 
Echt heel heftig dit!
 
Ja heel naar:-(
Hij krijgt nu Nutrilon nr 2. We doen dan 180 water en 7 scheppen voeding. Maar ene keer drinkt hij 70 cc, andere keer 170...Geen pijl op te trekken dus.
 
 
 
Jeetje wat een heftig verhaal en wat moeten jullie je machteloos voelen.
Ik weet niet wat jullie al allemaal gevraagd hebben maar is er al eens gekeken naar gastroparese? Hier is op internet niet veel over te vinden bij baby's maar komt wel degelijk voor.
Misschien de moeite waard om hier eens naar te kijken.
Hoop dat jullie snel een antwoord en oplossing vinden.
 
Terug
Bovenaan