Help, wat moet ik doen?

A

Anoniem

Guest
Hoi Allemaal,

Vera is al 3 maand verkouden nu. Een paar weken geleden heeft ze antibiotica gehad en dat leek aan te slaan. Het slijm werd wat dunner waardoor ze het wat makkelijk kon ophoesten. Helaas is het een dag na de antibiotica weer helemaal terug en het is zo mogelijk nog  erger. Gisteren ben ik weer met haar naar de huisarts geweest en die vermoedt dat ze astma heeft. We hebben pufjes meegekregen en moeten binnen twee weken naar de kinderarts toe. Hij gaf aan dat als het voor die tijd (veel) erger werd dat we dan wel direct terug moesten komen. Nu wordt het wel erger, ze hoest bruin slijm op, had vandaag (nu niet meer) 39 graden koorts, heeft niet gegeten en gedronken.
Is dit erg genoeg om morgen al weer naar de dokter te gaan of "lijkt het maar zo" en zit ik daar al veel te snel weer?

Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Groetjes Karin en Vera 10-08-07

Hoi Karin,

Vervelend zeg dat je kleine al zo lang verkouden is! En dat het waarschijnlijk astma is is natuurlijk helemaal vervelend.
Je zegt in je verhaal dat het erger word! en dat de dokter heeft gezegd dat als het erger word dat je terug moet komen. Ik zou gewoon bellen en langs gaan.
Ook al is het dan achteraf misschien onnodig geweest, jij bent in ieder geval gerust gesteld!
Hoop dat het snel beter gaat met je kleintje... Echt hopeloos als ze zo veel en lang ziek zijn!

Groetjes,

Frieda
Mv Kyra

Ha Karin,

Ik begrip je zorgen hoor, ik ben zelf niet zo'n huisartsganger (komt denk ik ook door mn medische achtergrond) maar ik zou in dit geval geen risico lopen!
Dat bruine slijm vind ik niet goed klinken, maar dat ben ik. Nee meid ik denk dat je in ieder geval even de  HA moet bellen en de veranderingen moet melden.
Even een vraagje over de "koorts" kan het zijn dat vera misschien te warm gekleed is nu de buiten temperatuur ook hoger is ?! Het is een goed bedoelde suggestie want het is iets waar ik zelf  moeite mee heb

succes,
Achnita (mama van Mike 8-11-04 en Brian 25-07-07)

Hoi Karin,

Als jij vindt dat het erger is geworden moet je in ieder geval naar de huisarts gaan. Als je je zorgen maakt moet je altijd naar de huisarts gaan. Die van mij zegt altijd beter vijf keer voor niks dan 1 keer te laat. En zeker met die kleintjes moet je echt geen risico nemen. Morgen meteen bellen!!

Liefs Linda

Gewoon naar de huisarts als je het niet vertrouwd. En het is toch erger geworden?

groetjes Maris

en succes!

Hoi,

ik zou zeker naar de huisarts gaan. Zoals hierboven ook al gezegd kun je met die kleintjes beter een keer te veel gaan dan te weinig. Bovendien heeft hij het toch zelf aangegeven.

Groetjes en heel veel sterkte laat ons even weten wat de huisarts heeft gezegd.
Inge

Hoi Achnita,

Suggesties zijn bij mij alleen maar welkom hoor! Ik heb er natuurlijk wel aan gedacht dat ze misschien te warm gekleed was, maar ze had blote armpjes en blote beentjes en ze komt in principe niet in de zon, alleen in de schaduw, dus dacht ik eigenlijk dat het dat niet geweest kon zijn.
Ik heb voor vanmiddag een afspraak gemaakt bij mijn huisarts, ik ben benieuwd wat hij zegt. Vera hoest nu geen slijm meer op, maar volgens mij zit het slijm al weer muur vast.
De pufjes krijg ik ook nog niet goed naar binnen bij haar. Ze ademt maar zo zwakjes.

Groetjes Karin

Terug
Bovenaan