HELP wat moet ik hiermee!!!

Ik heb een zoontje van 2,5 jaar. Hij ligt samen met zijn grote broer op een kamer wel met een afscherming tussen de bedden. Zijn grote broer ligt in een groot bed en hij ligt nog in een ledikantje. Tot voor kort lag hij nog in een slaapzak omdat hij niet anders wou. OP gegeven moment kon hij uit zijn bedje klimmen met slaapzak aan. Nu wil hij zijn slaapzak ook niet meer uit en klimt dus ook uit bedje. Als ik hem tegen 19 uur in bed leg dan komt hij er telkens uit en loopt net zo hard naar beneden. Ik kan hem echt 20 keer naar boven sturen maar niks helpt. We hebben ook al geprobeerd om hem samen met zijn grote broer tegelijk naar bed te doen maar ook dat helpt niet. Zijn broer is 14 maanden ouder dan hem. We kunnen boos op hem worden wat we willen maar niks helpt hij lacht je gewoon uit. Ik heb ook al een bezem onder de deurklink gezet zodat hij niet van de kamer kan komen maar dan is de slaapkamer binnen no time een grote ravage. Speelgoed word door de kamer gegooid en er word aan het behang getrokken. Onze andere zoon blijft gewoon liggen als ik hem gelijk met hem naar bed toe dus daar hebben we geen problemen mee maar dit knaapje pfff.Heeft er iemand tips wat ik hieraan kan doen. Hij slaapt overigens ook overdag niet meer dus daar kan het ook niet aanliggen dat hij te wakker is nog. En hoe laat ik hem ook naar bed toe doe al is het 21 uur het helpt niks want hhij blijft gewoon de eerste twee uur spoken als ik hem naar bed toe doe. Heeft er iemand tips????

Groetjes
Kristel
 
Jeetje wat balen zeg! Onze dochter van 2.5 ligt wel apart op een kamer dus vergelijken kan je ze niet.....het enige wat ik je kan geven is hoe wij het doen.

Onze dochter lag met 20 maanden al in een meegroeibed. Ook sliep ze zonder slaapzak. Is 1 keer uitgedaan i.v.m warmte geloof ik en ze wilde hem nooit meer aan.... Hoezo eigewijs.. maar oke daar gaat het niet om.

Ongeveer toen ze twee werd was ineens het naar bed gaan niet meer goed. Inderdaad eruit en anders krijsen zodat haar zus ook wakker werd...
Wij hebben toen een heel duidelijk bedritueel gemaakt en hielden en houden ons er dagelijks aan. Anders herinnert zij ons er wel aan.. soms komt er iets nieuws bij, soms valt er iets af. 10.000 keer hetzelfde verhaal...tja saai voor ons, fantastisch voor haar.
MAAR ze komt nooit haat bedje uit alleen als ze droomt of 's morgens.... het werkt bij ons wel..

sterkte
groetjes
 
Hoi

Wij hebben dit met oudste ook meegemaakt toen hij ong 3jaar was,die is nu inmiddels 6 1/2 jr.Wij  hadden het volgende er op bedacht,we bleven bij hem zitten op een stoeltje de eerste avonden na het verhaaltje en zeiden nu is het bedtijd en ga je lekker slapen mama blijft nog even bij je zitten en mama praat niet maar wacht tot jij gaat slapen.Hij bleef er dan ook uitkomenWij hebben hem conseqent  elke keer  teruggelegd en niets tegen hem  gezegd als alleen maar"  weltusten ,nu bed tijd en lekker slapen.gaf hij op een gegeven moment op.Toen hebben we afgebouwd met het blijven zitten eerst even bij hem  lezen dan bij de deur en later naar beneden en dan nog even bij hem  gaan kijken, en het zeer strakke  ritueel,want regelmaat is het allerbelangrijkste heeft na een tijd zijn vruchten af geworpen en hij bleef in bed en ging slapen.  Ik zal niet zeggen dat het makkelijk was  en heeft best even geduurd maar toen was er resultaat.O,ja als hij bleef praten tegen ons zeiden we als je  nu niet gaat slapen gaat mama naar beneden en blijft mama niet op jou kamer zitten en moet je alleen gaan slapen.Het elke keer terugleggen was wel vermoeiend maar het is de enigste remedie,dus hou het vol en wissel elkaar af zodat je niet elke avond steeds de klos bent.Ik hoop dat je hier iets mee kan en misschien iets voor je is,zodat jullie ook weer van je avond kunnen genieten.

Succes Groetjes Angelique          
 
Wij geven hem gewoon een speelgoed mee naar bed. Mag hij beneden uitkiezen. En valt dan al spelend in slaap. Soms na 10 min, soms na 3 kwartier. We hebben wel voor die tijd een eigen ritme. Eerst ging hij als laatste dus zag hij zijn 3 zussen naar bed gaan en wist dat hij dan ging. Nu slaapt hij smiddags niet meer en gaat dan teglijk met zijn ene zusje. Wel een aparte kamer. Hij is 2,5 jaar.
Maar ieder kind zijn eigen dingetjes. Onze oudste, toen op die leeftijd, raakte in paniek als ze alleen was. Nam ik dan heel strak tegen me aan, meestal naast haaar bed en sliep dan met 5 min in mijn arm,en en legde haar dan terug. Eerst verzette ze zich dan heel sterk en dan sleip ze.
succes met uitvinden hoe jij kindje het beste reageerd.
 
Hoi hoi,

Wij hebben het ongeveer net zo gedaan als angelique, alleen lig ik nu lekker boven op ons bed een boek te lezen tot ze slaapt, niet echt meer nodig voor ons meisje, maar het is er zo ingeslopen. Ilse ging de dag na kerst op haar nieuwe kamer slapen, in een groot bed en op haar verjaardag op 14 februari heb ik daar voor het laatst op de kamer gezeten. Dit had ik zo vooraf aangekondigd, als je 3 bent wacht mama op de gang...daarna ging ik de was op vouwen en nu lig ik dus heerlijk op mijn bed te lezen.

Ilse slaapt meestel na 5 a 10 minuten

groetjes Yvonne

sterkte ermee
 
Altijd lastig.
Zelf ben je gebroken na zulke dagen/nachten.

Wij hadden nooit lagen allebei onze dochters (juni2004 en maart2007) sliepen binnen 5 weken hele nachten door. Een verademing. Maar de laatste weken spookt die oudste van 3 ineens midden in de nacht. Als je het niet gewend bent...ben je helemaal brak de volgende dag. Volgens mij maakt ze overdag gewoon zo veel mee dat ze dat 's nachts allemaal niet meer behappen kan. Ze slaapt ook half als ze naast je bed staat..

Zal wel weer overgaan.

Dagmar

 
Terug
Bovenaan