Help wat moet ik nou?

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen.

Een week geleden heb ik een positieve test gehad. In de week daarvoor heb ik peneciline geslikt, vanwege voorhoofdholte onsteking. Ik zag op de bijsluiter dat je die niet moest nemen als je in je eerst trimester zat. Maar ik wist niet dat ik zwanger was en had voor mijn gevoel ook niet echt ons best gedaan. De dag van de test was ik klaar met de kuur. Hier in noorwegen is het normaal dat je pas naar de dokter ga als je 12 weken zwanger bent. Is het verstandig om toch eerder te gaan, wanneer kunnen ze zien dat het kind er een afwijking van heeft gekregen?

Groetjes Catharina  

Hallo,

Als je er echt over twijfelt zou ik de dokter bellen, baat het niet schaadt het niet!
~Toch denk ik niet dat het wat uitmaakt voor je baby, het zijn meestal voorzorgsmaatregelen...je mag bijvoorbeeld ook geen alcohol nuttigen als je zwanger bent maar er zijn genoeg vrouwen die nog niet weten dat ze zwanger zijn en dat ook in overvloed hebben gedaan!

Succes!

Groetjes Brechtje

Ik zou ook inderdaad even de huisarts bellen en je verhaal voorleggen. Hij of zij kan toch het beste zeggen hoe en wat.
Sterkte er mee!
Groetjes, J

heyhey.

ook ik zou gewoon de dokter bellen. gewoon voor de zekerheid.

maar wat brecht ook al zegt: er zijn zat mensen die niet weten dat ze zwanger zijn de eerste periode. en die doen ook   gewoon alles wat eigenlijk niet mag.
ik heb de eerste   maand ook ibuprofen geslikt, vollop doorgerookt en filet gegeten bij het leven. ja, ik wist het niet.

en op je vraag waneer ze afwijkingen kunnen zien:
volgens mij is dat pas bij 12 weken maar dat weet ik niet zeker.
daarvoor is het nog wel erg klein.

maar nogmaals, ik zou gewoon even een afspraak maken bij je huisarts of verloskundige.
neem het zekere voor het onzekere.
zodat jij ze zelf meer op je gemak kan voelen en kan genieten van de zwangerschap.
zo lang wachten is ook niks!

sterkte.

liefs, do
37 wkn+2 dgn

Mag ik vragen wat voor penicilline het was? En dan het liefst de stofnaam, dus niet de merknaam (die kan in Noorwegen anders zijn dan hier).
Ik ben met verlof, dus ik heb niet alle naslagwerken bij de hand, maar misschien kan ik je uit mijn hoofd geruststellen (ik ben apotheker van beroep).
Laat even weten. En bel anders gewoon met de arts of de apotheker. Mijn ervaring is dat ze dat soort vragen juist hartstikke interessant vinden (sorry) en helemaal niet lastig!
Succes!
Liefs, Jose

Hej,

Ik woon zelf in Zweden en hier ga je ook pas rond 12 weken naar de verloskundige. Ik heb wel de ervaring hier, dat je ze gewoon kunt bellen als je vragen hebt, misschien kun je eerder langs komen. Ik denk dat het in Noorwegen ongeveer hetzelfde is.

Waar woon je in Noorwegen,als ik vragen mag? Wij wonen namelijk in Charlottenberg, een plaatsje 6 km van de Noorse grens. En is dit je eerste kindje?

Hälsingar Ella

Hallo catharina
Ik heb precies hetzelfde gehad als jij,ik kreeg toen metrodinazol in comb.met amoxicilinne.1 x500mg pd en de andere 1000mg p d een week lang en tja op de laaste dag..zwanger..mega spannend.
Maar er was niks aan de hand,ben nu 17 wkn.,sterker nog ik kreeg gewoon nog een penicilline kuur eroverheen ivm gbs bacterie.
Dus maak jezelf niet te nerveus,kun je er daar niet met je huisarts over praten?
Misschien dat hij/zij weet of je je echt zorgen moet maken of niet?
Sterkte gr.kim    

Hoi

Bedankt voor alle berichtjes. Ik heb gister even de dokter gebeld. Die zei dat het niet het erg was. Die medicijnen die ik had, konden eventueel voor een slechtere bloedsomloop in de moederkoek veroorzaken, maar voor dat je weet of je zwanger bent heb je nog niet echt een moederkoek. Het is een pak van mijn hart. Je kunt je zelf zo opjutten.

Groetjes Catharina

Terug
Bovenaan