HELP! WAT NU??

Vanmorgen moest mijn man het potje inleveren waar alles vanaf gaat hangen en toen kwam erbij niks uit. Het kwakje bedekte de bodem niet eens! en over 2 weken krijgen we de uitslag en wordt bepaald welke behandeling we krijgen(nouja, we , ik dus).
Ik baal enorm want door een eenmalig kwakje wordt het hoogswaarschijnlijk ivf en ik had een beetje gehoopt op iui.
Ik zie het allemaal ff niet meer zitten. Waarom moet echt alles tegen zitten. Het liefs wil ik dat hij komende week nog een potje inlevert als dat mag vh ziekenhuis maar hij heeft het te druk met zijn werk...

Hebben meer meiden gehad dat er heel weinig uit kwam bij de man? Kan het ook zijn dat er wel zaad inzit maar weinig vocht?

pffffff
M

hoi hoi,

misschien kan ik je wel een hart onder de riem steken hoor! wij hebben precies hetzelfde gehad een paar jaar geleden. Moesten we ook een potje inleveren, mannetje zijn best gedaan, nog geen 2 druppels zeg, ik schrok me kapot.
Maar ja het is wel heel erg een verplichting natuurlijk, en het is best lastig voor een man om even op commando een potje te vullen. De keer daarop heb ik mijn vriend gewoon geholpen, want bij hem geldt: hoe lekkerder,   hoe meer vocht er komt, en dat lukte inderdaad. Gelukkig bleek dat bij ons de laatste keer te zijn, het zaad was goed van kwaliteit, en ik was vlak daarna spontaan zwanger.
Dus kijk gewoon even wat vioor hem de prettigste manier is, dan gaat het zeker beter de volgende keer.

gr sandra

oh ja en als jullie denken dat het niet representatief is, moet je dat aangeven op het bijgevoegde formulier en er op staan dat je het nog een keer mag inleveren.....

belangrijk hoor!!!

gr sandra

HI Sandra,

Dankje voor je reactie. Ik heb mijn man gezegd dat hij erna moest vragen vanmorgen bij inleveren. Ze antwoorden hem dat het goed was. Een tweede keer inleveren was niet nodig. Ik geloof nooit dat dit een goede uitslag kan geven. Ik denk dat hoe lekkerde hij het vind, hoe meer eruit komt en hoe beter de uitslag is, toch?? Maar nu hoef het geen tweede keer en gaan ze dit kwakje beoordelen. Weet je wat de uitslag was van jullie slechte potje of hebben ze dat niet bekeken? Zal ik het ziekenhuis vanmiddag bellen?

Moeilijk allemaal hoor.

M

hoi hoi,

als jullie denken dat het niet representatief is (en dat kunnen hun niet beoordelen toch?) dat zou ik zeker bellen, dan kunnen ze volgens mij niet anders dan een 2e keer beoordelen. Pff of ik nog weet wat de uitslag was van die 2 druppels, ff denken hoor! het is wel beoordeeld, maar wij hadden meteen al aangegeven dat het dus niet representatief was, tja het volume was gewoon nihil. Maar ook al is het nog zo weinig, ze kunnen het wel beoordelen natuurlijk en misschien heeft je vriend wel superzaad, dat moet toch te zien zijn, ook in een paar druppels. Maar het gaat hun om het totaal he? je hebt nou eenmaal een x aantal miljoen zaadcellen nodig om zwanger te kunnen worden.

gr sandra

Hoi marielle

Ik kan zo goed begrijpen dat je er van baal. Het is ook allemaal zo'n stress gedoe daar sta je dan met je potje jou man heeft daar waarschijnlijk helemaal de stress van gekregen en dan lukt het niet.
Het helpt echt om mee te helpen de mijne wordt er ook altijd zo stressie van en dat kan ik me heel goed voorstellen.
Op commando dat is niet grappig. Het zou toch heel normaal zijn dat je het nog een keer mag inleveren als je dit uitleg in het ziekenhuis maar dat is dan toch ook niet helemaal het geval....
Toch zou ik gewoon nog een keer bellen de aanhouder wint zullen we maar zeggen. Zo krijg je toch geen eerlijk beeld!
Heel veel succes en hopelijk kan het nog een keer

groetjes rozemarijn

HI meiden,

Ik heb dus afgelopen vrijdag nog gebeld maar ze bleven volhouden dat het niet uitmaakt. Echt heel vaag.Hij heeft al geen superzaad en nu zag het er echt weinig uit. Ze zeggen dat het niet gebruikelijk is om nog een keer in te leveren als het niet veel is. We moeten dus afwachten wat de gynecoloog zegt volgende week. Maar als we dan nog een x moeten inleveren en een afspraak willen dan zijn we weer 2 maanden verder!!
Nu kunnen we toch niets meer doen. Volgens een vriendin van mij is 2 ml een halve theelepel en dat hebben we net gehaald. Misschien is er gewoon weinig vocht meegekomen en zitten er wel zaadcelletjes in. Zou dat kunnen???

Ben zo benieuwd of het wat was!
Bedankt voor jullie reacties!
M

Kan zeker wel volgens onze gyn...deze wist ons ook te vertellen dat het helemaal niks zegt over hoeveel er nu in het potje zit...Hij maakte ons ook nog een beetje positiever door te zeggen dat je eigenlijk maar 1 zaadje nodig hebt voor een bevruchting..Ik hoop dan dat dit zaadje de weg wel heeeeeel snel weet te vinden!!!!
Mijn ventje heeft ook al een aantal keer een potje in moeten leveren..en de eerste keer was knudde, de 2 e keer ietsje beter en de derde keer verbeterde zelfs ook wat..(resultaat over t algemeen was helaas niet zo hele goed dus gaan wij voor IUI..)Het is ook niet niks om onder druk te presteren..
Morgen hebben we weer een  samenlevingstest voor de zekerheid (de tweede) ... Onze gyn wil wat meer testen voor een duidelijkerbeeld..hij gaat zeker niet van 1 potje (tenzij dit super goed is..) uit... Tja en verder wordt hier naar hartelust extra vitaminen en zink geslikt...(na de 1 ste uitslag van t zaadonderzoek wat best PET was...)
Veel succes verder!!!

Terug
Bovenaan