Help! Waterpokken

<p>Hoi allemaal,</p><p>mijn zoon van bijna 9 maanden heeft waterpokken. Extreem vind ik zelf. Nu hebben we tot nu toe de ergste dag (dinsdag de eerste 2 vlekjes), niks helpt tegen de jeuk. Heb al meerdere keren bad met havermout gedaan, die mousse saar iedereen zo lyrisch over is.. die hier niks lijkt te doen. Het lijkt ook pijn te doen en hij heeft verhoging, al een zetpil gegeven. Hij word wakker van de jeuk en kan niet meer slapen, verkrampt helemaal van de jeuk en zo overstuur dat hij ook over moest geven. Hij heeft gelukkig wel goed gegeten en gedronken. Iemand de gouden tip? Zijn piemel zit ook helemaal onder, hij verkrampt ook helemaal als ik zijn luier verschoon.... vind het zo zielig.</p>

Weinig aan te doen. Idd havermoutbad, smeren met mousse, zetpillen geven, luchtige kleding aan doen. Binnen een dag of 2 heb je het ergste echt achter de rug en gaan ze indrogen. Het ene kind heeft het gewoon veel erger dan het andere kind. Ze kunnen er een week ziek van zijn, maar san is het wel voorbij. Voordar ze echt allemaal ingedroogd en weg zijn kan wel een paar weken duren. 
Eén voordeel, als je kindje het zo extreem heeft dan krijgt hij het hoogstwaarschijnlijk nooit meer. Kindjes die waterpokken krijgen voordat ze een jaar zijn, lopen de kans het nog een keer in hun leven te krijgen. Maar als het zo extreem is, heeft hij het waarschijnlijk wel echt gehad na deze keer.  
Mijn dochter kreeg het toen ze 14 maanden was. Ik werk zelf op een kinderdagverblijf en er is eens in de zoveel jaar ineens een waterpokken uitbraak. Heel vervelend, maar elk kindje moet het een keer krijgen en beter nu dan wanneer ze 2-3 jaar zijn of nog ouder en zichzelf écht open krabben. 
Succes, ff doorbijten!! T gaat echt snel beter worden!

Terug
Bovenaan