Help waterpokken!

Hoi!<br />Wat een hel zeg die waterpokken. Mijn dochter heeft er zoveel last van gehad tot aan dat de korstjes erop zitten. Eindelijk heeft ze er minder last van.Ik gebruik dr leenarts nu zodat het minder jeukt en droog blijft. Nageltjes zijn al kort geknipt.<br />Iemand tips voor hoe ik ervoor kan zorgen dat ze zo min mogelijk littekens zal krijgen?<br />
 
Van de korstjes afblijven. Dus als er nog gekrabt wordt: blijf jeukremmemde middelen gebruiken en doe bijvoorbeeld twee laagjes luchtige katoenen kleding aan. Nagels kort houden ja. En zelf ook niet denken: ach deze zit bijna los, ik wrijf het korstje even weg. De plekjes zijn trouwens best lang zichtbaar. Pas na 2 maanden ofzo kon ik zeggen dat je het meeste niet meer zag. Op haar romp zaten de grootste en die zijn nu na 3 maanden nog licht zichtbaar. 
Ik heb toen met omkleden perongeluk een korstje van haar voorhoofd meegetrokken toen ik haar trui aan deed. Onder het korstje zat een diepere holte en dat is nu nog steeds zichtbaar. Het wordt gelukkig wel minder en je moet goed kijken. Maar vandaar: ook zelf oppassen.
 
Nee weinig tips, maar inderdaad duurt het gerust 2 a 3 maanden voordat de vlekjes en korstjes en kleurverschil in de huid helemaal weg is! Uiteindelijk trekt het echt allemaal netjes weg, maar het kost veel tijd. Vooral proberen niks open te krabben of kapot te krabben!
 
Terug
Bovenaan