Help, waterpokken!

Sinds dinsdag heeft mijn zoontje van 2 de waterpokken. Het moest er toch een keer van komen, dus beter nu dan dat hij ouder is en de hele dag loopt te krabbelen.

Maar hij is er toch wel heel erg ziek van... En ik vind het zo zielig. Slapen, eten en drinken lukt heel slecht. Ik gebruik al het middeltje van VSM voor waterpokken, maar kan niet echt zeggen dat hij minder jeuk heeft.

Wie heeft een goede tip zodat ik de pijn/jeuk een beetje kan verminderen?

Groetjes,
Joline
 
Hoi,
wij hebben de waterpokken net doorstaan. Erg zielig!! Ze (3 en 1) vonden het allebei fijn om in bad te gaan (zonder zeep) en daarna lekker op schoot met de handdoek om. Wanneer ze opgedroogd waren ingesmeerd met VSM waterpokkencreme. Ze hadden ook pokjes in hun mond en op hun tong en daarvoor gaf ik ze een waterijsje.
Beterschap! (duurt ongeveer een week)
Anne.
 
Hoi,

Mijn meiden hebben zelf nog geen waterpokken gehad.
De tip voor het stillen van de jeuk heb ik echter ooit eens gekregen en wordt zorgvuldig bewaard:
Doe havermoutvlokken in een washandje en bind deze goed dicht. Bad vullen en washandje erin. Lekker lang in bad laten zitten.
Het schijnt dat de "sappen" die dan vrij komen er voor zorgen dat de jeuk minder wordt/verdwijnt en de blaasjes sneller indrogen.
Daarna goed insmeren, bv met Calendulan Emulsie van VSM.
Het schijnt dat je het eerste jaar na de waterpokken je je kindje ook goed moet insmeren met zonnebrand. Het is nieuwe huid die zeer snel kan verbranden.
Verbrand de huid dan kunnen er blijvende littekenplekjes ontstaan.
Veel succes en sterkte !
 
Super! Bedankt voor de tips! Ik moet zeggen dat het nu wel wat beter met hem gaat. Twee dagen was hij echt op en top zielig compleet met koorts, maar nu lijkt het erop dat hij niet meer zoveel last heeft van de jeuk.

Die havermout-tip ga ik inderdaad echt bewaren en misschien nog wel even proberen voor mijn kleine ventje. Wie weet  drogen dan ook de laatste blaasjes snel in.

Groetjes,
Joline
 
Terug
Bovenaan