HELP, we worden gek van Jente!

Meiden,

we hebben echt even wat tips nodig want Jente haalt het bloed onder ons nagels vandaan.

Hij gooit momenteel met alles, met knuffels, met auto's, met zijn eten, ga zo maar door.
Nu denk ik dat het een manier van aandacht vragen is en hij doet het als hij boos is. Ik denk dat negeren het best werkt maar als hij met auto's gaat gooien kun je het niet meer negeren. Mijn man kreeg er al één tegen zijn hoofd en er gaat er binnen kort één door het raam of door de tv.

Ik waarschuw hem dat een keer en daarna zet ik hem op de gang (niet te lang) maar dit helpt echt niks! Ik heb ook het idee dat hij het niet begrijpt ?? Of zou ik me daar in vergissen? Hij komt weer binnen en doet het direct nog een keer.

We kijken vaak genoeg naar de Nanny ofzo en weten best wat het best is: rustig blijven en blijven praten etc.
Maar ja, hij is nog wel een stuk kleiner dan de kids die in de Nanny voorbij komen.
Het punt is wel, hij gaat zo ver, dat je er bijna wel zelf van gaat schreeuwen. We weten dat dat niet goed is maar hoe pakken we dit nou aan?

Hebben jullie kids dit ook en hoe pakken jullie het aan?

Hij gaat namelijk lachend de gang op en komt er lachend weer uit, hij huilt er nooit om als ik hem flink boos op de gang zet.

HELP!!  Hoop dat jullie wat tips hebben?

Groetjes Fennie, Jente en de papa van Jente

Hier nog zo'n drifkikker soms hoor! Hier helpt ook helemaal niets... Ik haal het wel weg als hij er na twee keer een derde keer mee wil gooien, met als gevolg: een nieuwe aanval van weet ik veel wat, hahaha! Sorry, geen tips wel héél veel begrip van hieruit!

Kus, Marieke

PS: Heb jij ook al zo'n hekel aan: "ach, het is maar een fase..." ???

Zo dat is echt enorm vervelend!!! Ik moet toegeven, Hjerre is over het algemeen heel lief, maar natuurlijk heeft hij ook zijn driftbuien met gooien enzo. Bij ons helpt het op de gang zetten wel....wat jammer dat het bij jullie niet werkt. Hjerre houdt er ook niet van om in zijn kinderstoel te zitten die wij dan omdraaien, hij ziet ons niet en vind dat echt niet leuk.. Misschien iets voor jullie? ( Dit natuurlijk wel na de nodige waarschuwingen en afpakken van speelgoed)

Heel veel sterkte, want het is echt supervervelend!!!

Groetjes Hanneke

Ik heb mischien wel een kleine tip voor je,..

Doe het meeste speelgoed naar boven en dat waar hij voornamelijk mee speelt in een mand. Zodra hij met zijn speelgoed gaat gooien zeg je idd dat je boos bent en waarom, doe je alles in de mand en zet de gehele mand weg. Dus boven of bijkeuken. Hij zal het vreselijk vinden.. Maar zo weet hij wel dat het feest afgelopen is zodra hij niet "netjes" met zijn spullen om gaat. Dus dan maar geen speelgoed!
Zodra de driftbui is gezakt en hij weer rustig is pak je de speelgoed mand weer. Let wel op dat het geen jojo-effect of spelletje  gaat worden want dan moet je de mand niet meer gaan halen. Maar dat voel je zelf beslist het beste aan.

Kay gooit verder niet met spullen oid, maar als hij  echt vervelend  loopt te klooien, prusten  met zijn eten, of niet wil eten,  wordt na 2x waarschuwen zijn bord onder zijn neus gehaalt, hij wordt uit zijn stoel gehaalt  en is het afgelopen met de pret! Natuurlijk een groot drama dan, maar daar moet hij maar van leren. Wij eten dan gewoon "rustig" door en negeren hem. Het is zeker niet leuk, maar hij is nu eenmaal niet degene die de dienst uit maakt.

Bij ons wordt dus net als marieke, na 2x waarschuwen de 3x alles weggenomen! Klaar!!! En die dikke tranen? Die stoppen op den duur vanzelf weer al is het soms met wat afleiding.

Vaak is dit gedrag ook te wijden aan slaap. Hoe moeier dat ze zijn hoe vervelender dat ze worden en je er eigenlijk helemaal niks goeds bij kunt doen.
Als Kay een jengel dag heeft dan gaat hij gewoon een paar keer per dag eventjes naar bed. Hij jengelt dan nog wel wat boven, maar al snel genoeg doet de rust en stilte hem goed en valt voor heel  even in slaap.
Misschien zijn middagslaapje weer gaan invoeren?

Spiegel het maar gewoon op jezelf.. Heb je je dag niet, dan wil je ook het liefst met rust gelaten worden en diep onder de lakens kruipen. En als je héél erg moe bent wordt je ook onredelijk en vervelend (ik teminste hahaha).

Ik wens je veel succes..

Esmé mv Kay

ps: Hier slaapt Kay bv nog steeds van 12:00 tot 14:30 uur. Een enkele keer nog een uurtje van 16:30 uur tot 17:30 uur. Als ik dit niet doe is hij een héél ander kind!

Hallo meiden,

het grootste punt bij Jente vind ik, is   dat hij juist niet gaat huilen of boos is als ik zijn speelgoed af neem ofzo.

Ook hier geldt de regel, maak je er een bende van aan tafel dan is het bord snel weg hoor en Jente op de grond. Maar dat doet hem dus niks. "Klaar" zegt hij dan en gaat spelen.

Ik vond dat een aantal jaar geleden altijd al zo moeilijk in mijn werk (KDV) van die kinderen die het niks interesseerd als je boos op ze bent. Als een kind gaat huilen heb je het idee dat het effect heeft maar Jente gaat gewoon wat anders doen.

Al zijn speelgoed in een mand ofzo en de rest boven zie ik ook niet helemaal zitten. Zo heeft hij geen overzicht in zijn speelgoed want dat zit allemaal bij elkaar in een mand. Ik probeer zelf alles redelijk te ordenen zodat hij waat wat bij wat hoort.

Ik zei net wel tegen mijn man dat het mss een idee is om hem gewoon te negeren maar om gewoon af te pakken waar hij mee gooit. Als hij dan weer met wat anders gooit dat ook afpakken en hem afleiden en hem bij ander speelgoed neer zetten.
Weet niet of dat dat een idee is?

Hij ging net na dat hij iets gegooid had, naar de deur vd gang, deed hem open en ging in het hoekje zitten. Wat dat betreft weet hij het dus wel maar volgens mij vind hij de (negatieve) aandacht gewoon veel te leuk.

Ach, meer tips zijn welkom hoor!

Groetjes Fennie en Jente

Oh en Esmé, ik merk inderdaad wel dat hij dit meer heeft aan het eind van de ochtend of middag! Verder slaapt Jente nog erg veel hoor.

Gewoon van 19.00 - 6.30 (maar mag er pas 7.00 uit, ligt dan te kletsen)
en van 12.00 tot 15.00

Vind dit dus eigenlijk nog best veel. Aan het eind vd dag nog een half uurtje werkt niet maar dan is hij ook meestal nog wel gezellig.

Groetjes

Hoi Fennie

Ik sluit me volledig bij de wooren van esmee aan ...Heel wijs geschreven (ik ben niet zoon typert)
Maar ik doe echt precies hetzelfde...(het idee erachter dan)
Lili word rond 0900 wakker...boterhammetje eten
lekker spelen (bijna nooit tv kijken word ze erg geprikkeld van)
1100 naar bedje tot 1300
Boterhammetje eten spelen tot een uur of 1500
weer naar bedje (ongeag ze moe is of niet) tot 1700 daarna
Warm eten en kippetjes voeren lekker spelen met papa
dan heerlijk in douche of badje en om 1900 zeker weer naar bedje...
Doe ik dit niet dan gaat ze ook gooien met haar spulletjes klieren etc...

Dit merk ik natuurlijk meteen als we ergens (in haar bed tijden) naar toe gaan of wat dan ook word ze erg onrustig van...

Maaaarrrrr ik heb natuurlijk ook wel eens een meisje wat ALLES uitprobeerd!
Ze is erg druk en actief en kan soms ook wel eens drifrig zijn ...Het hoord ook bij de leeftijd!

succes!

Terug
Bovenaan