Help! Weekendje weg, zwangerschap verbergen?

<p>Hallo allemaal! </p><p>Ik ben nu ongeveer 5 weken zwanger. Vorige week hierachter gekomen en we zijn er super blij mee! Nu heb ik eigenlijk altijd wel aardig wat gerookt en hou ik ook best van een drankje. Hier ben ik (nog steeds met heeeeel veel moeite) mee gestopt sinds ik weet dat ik zwanger ben. Had niet verwacht dat het stoppen met roken zo moeilijk zou zijn. Maaaarr. Ik hou het nog steeds vol en probeer positief te blijven. Het drinken daarentegen valt me dan weer enorm mee en mis ik eigenlijk helemaal niet zo.</p><p>Maargoed. Binnenkort ga ik waarschijnlijk dus een weekendje weg met de familie van mijn vriend. Ook zij kennen mij als iemand die veel rookt en van een drankje houdt. Ik denk dat ik echt voor gaas ga als ze erachter komen dat ik niet meer drink én niet meer rook. Ik ben dan ook nog geen 3 maanden zwanger dus ik wil het eigenlijk ook niet gelijk al vertellen. Maar ik zie bijna geen andere oplossing. Dit geldt overigens ook voor vrienden waar we morgen heen gaan. Ik denk dat ook zij gelijk door hebben hoe of wat. Eigenlijk weet dus nog niemand het en willen we het zeker nog een aantal weken voor ons houden, maar voor mijn gevoel gaat dit echt niet lukken!</p><p>Hebben jullie misschien tips hoe we dit het beste kunnen aanpakken? En zijn er meer die gestopt zijn met roken en die het er zo zwaar mee hadden ondanks het doel wat je voor ogen hebt? </p><p>Alvast bedankt!</p>
 
Geen tips behalve doen alsof je een antibiotica voor blaasontsteking hebt (vergeet dan ook niet wat vaker naar de wc te gaan), maar dat is natuurlijk alleen een smoes voor het niet drinken. 
Zorg in ieder geval dat bent voorbereid op een ‘goh ben je zwanger’ opmerking. Bestudeer vast een aantal tegenopmerkingen. Gek genoeg denk je zelf vaak dat het anderen opvalt terwijl dit lang niet altijd zo is.  
 
Btw: gefeliciteerd met je zwangerschap en ze zeggen dat het niet roken na drie weken beter wordt...  
 
Gefeliciteerd met je zwangerschap ! 
Je hoeft niet te vertellen dat je al zwanger bent, maar je zou al wel kunnen vertellen dat je op je gezondheid wil letten omdat jullie het aan het proberen zijn? Mijn vrienden wisten ook dat ik na mijn ei sprong niet dronk omdat ik eventueel zwanger zou kunnen zijn. 
Wat je ook kan zeggen is dat je niet drinkt omdat je gestopt bent met roken en iedereen weet dat stoppen met roken geen optie is als er drank in zit ;-) 
Daar komt bij dat de meeste mensen zich minder druk om je maken als dat wij zelf denken. Ik had al 12 weken niks gedronken toen ik het vertelde en er zijn echt mensen geweest die zeiden: hoe kan dat nou? Je zat vorige keer nog aan de borrel?! Terwijl dat dus echt al 12 weken daarvoor was haha. En ik mij al die tijd maar druk maken of het zou opvallen of niet. 
Succes met je zwangerschap en het stoppen met roken.. 
 
Hoi 
Ik zou het ook zo spelen dat jullie proberen zwanger te worden en dat je daardoor roken en drinken opgeeft! Super goed dat je gestopt bent ik ben zelf ook gestopt toen ik zwanger was nu voor de tweede keer en bijna uitgerekend.. en echt het wordt makkelijker ik was alleen niet zo slim om na de eerste bevalling gestopt te blijven waardoor ik de tweede zwangerschap weer moest stoppen en door de moeilijke periode heen moest.. maar ben er super blij om dat ik gestopt ben alles voor de gezondheid van je baby’tje 
Geniet van je zwangerschap
 
Het is Stoptober.... kan je hier nu mooi voor gebruiken! Ik had vorig jaar die heftige sneeuw gebruikt en zei: ga echt niet tot mijn knieën in de sneeuw staan en dat stoppen ging wel goed, dus heb het doorgezet. Iedereen geloofde het! 
 
 
Ik heb eens geantwoord op de vraag: ‘ben je zwanger?’ met ‘goh dat zou wel erg leuk zijn!..’ of de ‘was dat maar zo’ doet het ook altijd goed. Vooral bij die laatste zijn ze snel stil. Klein leugentje om bestwil...
 
Je zou wat non alcoholische wijn kunnen overgieten in een normale fles (met draaidop, haal er 1 glas uit, dan had je die nog thuis staan dat idee) en die drink je dan! Plus stoptober.. wellicht helpt dat.. ik snap dat je het liever nog even voor je houdt, lastig met een weekend weg..
 
Terug
Bovenaan