<p>Hallo allemaal! </p><p>Ik ben nu ongeveer 5 weken zwanger. Vorige week hierachter gekomen en we zijn er super blij mee! Nu heb ik eigenlijk altijd wel aardig wat gerookt en hou ik ook best van een drankje. Hier ben ik (nog steeds met heeeeel veel moeite) mee gestopt sinds ik weet dat ik zwanger ben. Had niet verwacht dat het stoppen met roken zo moeilijk zou zijn. Maaaarr. Ik hou het nog steeds vol en probeer positief te blijven. Het drinken daarentegen valt me dan weer enorm mee en mis ik eigenlijk helemaal niet zo.</p><p>Maargoed. Binnenkort ga ik waarschijnlijk dus een weekendje weg met de familie van mijn vriend. Ook zij kennen mij als iemand die veel rookt en van een drankje houdt. Ik denk dat ik echt voor gaas ga als ze erachter komen dat ik niet meer drink én niet meer rook. Ik ben dan ook nog geen 3 maanden zwanger dus ik wil het eigenlijk ook niet gelijk al vertellen. Maar ik zie bijna geen andere oplossing. Dit geldt overigens ook voor vrienden waar we morgen heen gaan. Ik denk dat ook zij gelijk door hebben hoe of wat. Eigenlijk weet dus nog niemand het en willen we het zeker nog een aantal weken voor ons houden, maar voor mijn gevoel gaat dit echt niet lukken!</p><p>Hebben jullie misschien tips hoe we dit het beste kunnen aanpakken? En zijn er meer die gestopt zijn met roken en die het er zo zwaar mee hadden ondanks het doel wat je voor ogen hebt? </p><p>Alvast bedankt!</p>