Help wel of niet een 3de

Hallo allemaal,

5 maand geleden ben ik bevallen van een meisje. Echt alles gaat super nu. De eerste 2 maand waren echt rot. Nu heeft me man aangegeven nog wel graag een derde (we hebben al zoon van 8) te willen. Nu twijfel ik heel erg en weet ik niet zo goed wat ik wil. Zou het aan de ene kant super leuk vinden maar aan de andere kant heb ik 2 zulke onwijs snelle bevalling gewoon angstig zeg maar dat ik daar wel tegen op zie. En hoe het doen we hebben geen slaapkamers meer over. Hoe wisten/weten jullie van ok nu is ons gezin compleet?

Hoi,

Ik ben 2 weken geleden bevallen van een tweede. Toen ik zwanger was hadden we besloten dat dit het zou zijn. We hebben een moeilijk eerste baby gehad, met verborgen reflux etc. We hebben een jongen en een meisje, wat dan ook wel erg "perfecte plaatje" is. Ben dolgelukkig met mijn twee kleintjes, maar meteen na mijn bevalling wist ik wel dat ik spijt had van ons besluit. Nu zit ik nog echt volop in het ontzwangeren, aangezien het echt nog kort geleden is, dus misschien zijn het hormonen. Jij bent misschien al wat langer geleden bevallen, maar ook nog niet echt ontzwangerd en bijgekomen van alles. Hier hebben we gezegd het er uberhaupt niet over te hebben tot ons kindje een jaar is, gewoon om eerst eens te wennen aan de nieuwe situatie, een groot deel van de ergste nachtelijke ellende achter de rug te hebben (hopelijk valt het mee) en alle hormonen uit het systeem te hebben. Misschien voor jullie ook een idee? Kan me voorstellen dat bevalling etc nu nog te vers in het geheugen zit.

Hoi, mijn derde kindje is vorig jaar geboren. Het is druk, maar mijn gezin is echt ‘af’ nu. Geef het even de tijd, je hoeft niet nu al te beslissen.
Overigens had ik ook snelle bevallingen, maar tijdens de zwangerschap heb ik bedacht: het loopt zoals het loopt.. Dat gaf rust. En mijn man ging gewoon niet meer weg zodat hij zeker wist dat hij het niet zou missen ? Maar goed ook want de derde bevalling duurde een uur. Succes met je beslissing!

Ja hier ook binnen uur geboren allebei. Ik heb echt geen idee wanneer ik denk het is nu klaar en gezin compleet. Vind zo moeilijk

Je hoeft toch niet direct te beslissen? Bespreek het gewoon elke 3 maanden met je man en kijk hoe je er dan in staat. Ik bedoel, als je over 1-2-3 jaar zwanger raakt is het ook goed! Het hoeft toch niet dit jaar?

Mijn 2 meiden zijn 3.5 jaar en 21 maanden. Wij willen graag een 3e, en gaan er vanaf juli voor. Dus hopelijk volgend jaar zomer 3 kindjes! Ja, het is nu ook echt wel doorwerken met 2 ukkies en dat wordt natuurlijk alleen maar erger, maar het voelt gewoon nog niet compleet en na een 3e wel hoop ik ;)
Ik wil geen 3 kids onder de 4 jaar, maar volgend jaar lijkt het me wel weer leui want dan zijn m'n meiden 4.5 en (bijna) 3 jaar.

Hier slapen de meiden overigens samen op 1 kamer (we hebben maar 2 slaapkamers) en dat gaat prima!!! Een 3e past er niet meer bij, dus we moeten verhuizen of uitbouwen, maar dat waren we toch al van plan omdat het wat krap wordt, ook met 2 kinderen. Komt tijd, komt raad hoor! ;)

Hoe dan ook.. je hoeft niet direct te beslissen, je baby is nog klein. Ik moest er de eerste 9-11 maanden na de bevalling ook écht nog niet aan denken, daarna begon het ineens toch onverwacht weer te kriebelen..!

Zeeuwsmeisje klopt helemaal hoeft nu ook niet. Ik voel ook niet van oh ja nu is gezin compleet snap je? De meeste mensen voelen gewoon ok nu is gezin compleet. Im heb dat niet nooit gegad ook maar ook nirt heel sterk van ik moet kinderen als het zo was was het zo gebeurde het niet vond ik het ook goed misschien dat ik het op latere leeftijd wel erg jammer had gevonden maar we hebben nu 2 kids. Ok dat zou dan hier ook moeten inderdaad. Eij wonen in ruime eengezinswoning maar 1 kamertje is klein en 2 vrij groot helaas kunnen we geen muren plaatsen door nog kamer te maken vanwege alleen maar steunmuren. Zolder zou wel kunnem maar die moeten we dan eerst flink isoleren en man vind het eigenlijk zonde om er nog een duizend of 10 tegdn aan te gooien en verhuist dan liever maar ja in deze tijd. En we hebben een heerlijk grote voor en achtertuin en die vind jr hier bijna niet

Terug
Bovenaan