Help, welke babykleertjes mee naar ziekenhuis?

Hallo lieve (aanstaande) mama's,

Even een vraag, wat neem ik mee in mijn ziekenhuistas aan babykleertjes?
Rompers, sokjes, mutsje, shirt, boxpakje, jasje, broekje?

Ik heb zoveel spullen, maar zo weinig ervaring
Weten jullie waar ik in het ziekenhuis het meeste aan heb?
En is het verstandig meerdere maten mee te nemen?

Kijk uit naar jullie reactie...

Liefs, Lotte

Ik ben van het januari forum, maar ik ben ook hierover na aan het denken.

Ik neem zelf inderdaad 2 pakjes mee. Beiden zonder voetjes wat ze zeggen dat ons kindje lange beentjes heeft. Ik wil het risico niet lopen dat het broekje te klein is.

Ik neem maat 56 mee, ik denk namelijk dat ik het broekje aan de bovenkant kan omvouwen en evt. de  mouwtjes ook. ik neem ook 2 rompertjes mee in maat 50/56.

1 pakje bestaat uit truitje, broekje, mutsje en slofjes
2e pakje bestaat uit broekje, truitje en daar combineer ik een mutsje en slofjes bij. Ik neem wel sokjes mee maar of dat beiden kan????

Verder neem ik een jasje/vestje mee. en een omslagdoek. ik hoop dat je hier wat aan hebt.

liefs
talke
34 weken

Hoi hoi,

ik heb heel wat kleertjes in mijn tas zitten voor ons kleintje. Ik heb het nogal moeilijk met kiezen, hehe... dus dacht ik, waarom niet genoeg zodat ik ook kan kiezen in het moederhuis.
Bij ons is het zo dat we 5 dagen in het moederhuis 'moeten' blijven, dus ik heb voor elke dag iets mee en zelfs nog net iets meer, zodat ik nog keuze heb.
- 2 kruippakjes
- 4 broekjes + 4 bijhorende truitjes
- 4 paar sokjes
- 1 paar slofjes
- 2 mutsjes
- 1 jasje

Dit is alles wat in ons kleintje's valiesje zit... zal ik zeker en vast wel mee toe komen. Is misschien best veel, maar ik laat het zo... Beter te veel dan te weinig.

Liefs,
van ons...

hoi hoi,

Ik had een leuk pakje van nijntje in gedachten om aan te trekken
broekje rompertje shirtje sokjes en mutsje mooi compleet. maat 56
Maar hij verdronk erin. Mijn moeder is toen snel maatje 44 gaan kopen
om toch een beetje mooi in zijn eerste pakje te zitten..
Ze vertelden in het ziekenhuis dat maatje 56 normaal wel goed zit.
Mijn zoon was dan ook wat klein..
verder had ik een jasje mee en een omslagdoek

damam

Hallo dames,

ik heb ook nog eens nagekeken wat ik allemaal meehad en ik kreeg echt het gevoel dat er veel kleertjes te groot zullen zijn, ook al gaat het vaak maar om maatje 50-56.
Het lijkt me echt groot en verschilt natuurlijk van merk tot merk, maar ik hoop dat er wel iets mooi zal aanpassen. Anders stuur ik mijn man of moeder ook onmiddellijk naar de winkel, want ik wil toch ook een mooi passend tenuetje voor ons kleintje...

Liefs,
van ons...

hi

ik wist dat we een dochter zouden krijgen dus heb alleen 2 setjes meegenomen, 1 maat 50 en 1 in maat 56. Nou ben ik 5 weken te vroeg bevallen, dus die maat 56 zat al in de tas maar die paste natuurlijk totaal niet, veel te groot. Ook maat 50 was te groot, dus manlief heeft maatje 44 moeten kopen.

Bij mijn zoontje had is ook 2 setjes, maat 50 en 56 dus, en bij hem was maat 50 groot zat. Een setje is een rompertje, broekje en overslag hemdje (ook overslag rompertje), overslag omdat dat wel zo lekker is voor je kinds hoofdje. En sokjes natuurlijk, 1 jasje, 1 mutsje. En maxi cosi met voetenzak.

groetjes,
lia

Hallo (bijna)mama's,

Even een kleine tip bij dit onderwerp.
Ik verwacht volgende week mijn tweede dochter.
En in mijn kraamtas zit zowiezo een setje met voorsluiting. Dus een romper en shirtje dat niet over het hoofdje hoeft, maar met strikjes en/of knoopjes aan de voorzijde sluit.

Als je kindje nl. onverhoopt met een tang of vacuum gehaald moet worden kan hij/zij daar flinke hoofdpijn aan overhouden. En dan is gewurm met een shirtje e.d. over je koppie niet echt lekker. Een boxpakje uit een stuk en daaronder een rompertje met voorsluiting volstaat natuurlijk ook.

Kreeg deze tip voor mijn eerste bevalling. Gelukkig was het toen niet aan de orde. Maar ik hou er deze keer toch maar weer rekening mee.

Succes de komende spannende dagen!

Grtz, Iris

Hoi

Ik heb 2 setjes met kleertjes klaar liggen. 1 maat 50, en deze in de kleuren van het geslacht dat we verwachten. 1   setje maat 56 en uni kleurig. Straks heeft de gynacoloog het geslacht niet goed gezien en moet het in zo'n ander pakje. Ik heb allebeide pakjes met voorsluiting, en de rompertjes ook. Dit vond ik bij mijn oudste erg gemakkelijk. Verder   de maxi cosie met winterzak en een omslag doek en een jasje. Voor mezelf vind ik het veel moeilijker. pyama met lange of korte mouw.

groetjes grietje

Terug
Bovenaan