Help. Welke (inbaker)slaapzak, pyjama`s, onder deken etc?

<p>Dag meiden/ moeders van winterbaby`s,  </p><p>Hierbij een aanstaande moeder die echt compleet naïef in elke babyzaak stapt en van alles aan adviezen om haar heen hoort en denkt, ok, hoe zit het nou? </p><p>Ze gaat bij mij snachts in de wieg op de kamer en wil haar overdag in haar eigen kamertje laten slapen zodat de overgang niet enorm is als ze daar straks ook naar toe gaat. De deken voor in de wieg is lekker dik met teddy voor in de nacht maar de deken in het ledikant is dat dunnere geweven spul. Zit dus enorm te bedenken, wat ik hiervoor nodig heb. Slaapzakken, pyjamas en ga maar door maar wil ook niet onnodig geld uitgeven aan spullen die ik niet nodig heb. (Wat je als aanstaande brand new moeder al gauw doet)</p><p>Vanuit meerdere kanalen hoor ik toch wel dat moeders zweren bij een puckababy inbakerslaapzak. Daar die van mij in december wordt geboren, heb ik een heerlijke winterversie gekocht.</p><p>Situatie 1. Wat is nou de bedoeling als je een inbakerslaapzak gebruikt, een dikke? (ik heb trouwens ook een dunnere van een vriendin te leen voor de eerste maanden) Ik kan mij echt zomaar voorstellen dat die kleine net geboren smurf daar alsnog niet voldoende aan heeft met enkel een romper eronder en dus met slaapzak en al alsnog onder een deken moet. Of trek je dan een pyjama aan onder die slaapzak en dan geen deken?</p><p>Situatie 2. En als je geen (inbaker) slaapzak gebruikt, doe je dan een (dikke) pyjama aan onder de dekens in de wieg of....? Ik denk namelijk wel dat ik die inbakerslaapzak a 50 euro maar terug ga brengen en deze ga kopen als ik het nodig heb maar dan nog heb ik de vraag, wat trek je ze aan? Daar op de uitzet staat 2 slaapzakjes, is dit dan gebruikelijk? En dan die aan onder de dekens? </p><p>Of is het de bedoeling dat als je met slaapzakjes, even afgezien inbaker of niet, je ze dan dikker eronder aankleedt en dan zonder deken? </p><p>Mijn gevoel zegt me namelijk dunnere slaapzak met romper lange mouwen eronder (of pyjama) en dan onder dikkere deken in de wieg voor in de nacht OF overdag een dikkere slaapzak dan wel dikkere pyjama onder de dunnere deken in ledikant. </p><p>Conclusie, ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen met winterbabys en hoe in te stoppen.... </p><p> </p>

Mijn dochter is vorig jaar begin december geboren. Toen ze echt nog net geboren was, sliep ze gewoon in de kleren die ze overdag ook aan had. Ze heeft de eerste week echt op ons geslapen want ze wou niet anders. Toen op een aankleed kussen tussen ons in met eigen dekentje, toen aankleedkussen op co sleeper en toen gewoon in de co sleeper. Ik had zelf een deken gemaakt van katoen en gebreid katoen en gevoerd met badstof. Dus wel 100% katoen. Op een gegeven moment had ik ook een puckababy inbaker slaapzak. Die gebruikte ik toen ze ong 4 weken oud was. Ze sliep dan in een dunne versie en onder een dekentje. Toen ze op een gegeven moment de deken van haar af begon te trappen heb ik haar in een slaapzak gedaan (ook toen ze hier groot genoeg voor was want mn dochter was erg klein). Toen was ze ong 2,5 maand oud. Toen begon ik pas met pyjama's ook aan te doen. Dus toen was het pyjama met winter slaapzak (midden februari). Hopelijk is het een beetje duidelijk! Maar volg gewoon je gevoel! De eerste weken gebruikt ik dus geen slaapzak en pyjama's

Hoi,
Spannend allemaal he!
Ik zou in het begin niet meteen een inbakerzak gaan gebruiken. Als dit niet nodig is dan alleen maar top!
Je hebt van Puckababy ook een slaapzak voor 0-3 maanden.
Als ze 3 maanden is kan ze over in haar maat slaapzak.
Zo blijft ze ook lekker warm! :) Dan wat betreft kleding ligt er maar net aan hoe ze haar warmte houdt. Gelukkig moet je nog veel tempen in de eerste periode dus daar kun je het perfect aan aflezen en zo je kindje qua temperatuur leren kennen.
Bij zon slaapzakje zou ik een normale pyjama doen en gewoon het dekentje over haar heen tot onder de okseltjes.
Mijn ervaring is dat onze dochter echt goed warm gehouden moest worden want ze verloor heel snel haar temperatuur. Natuurlijk kan dit bij jou dochtertje heel anders zijn.

Hoi
Mijn dochter is afgelopen november geboren en en heeft de eerste maanden geen pyjama aan gehad en sliep de eerste weken in een omslagdoek onder haar deken en pas vanaf dat ze overdag meer wakker was en een dag nacht ritme kreeg Een pyjama aan snachts  en inbakeren kan ook in een grote hydrofiele luier je hoeft daar geen exstra slaapzakken voor te halen 

Op het begin slapen ze in principe gewoon in de kleertjes die ze overdag aan hebben. En dan onder een deken/lakentje. Pas als blijkt dat ze het erg koud hebben of bijv de dekens weg gaan schoppen dan kun je gebruik maken van een slaapzak, dikte afhankelijk vd temperatuur. Na een paar weekjes ga je meestal pas echt een pyjama aandoen. Mijn 3 kids bleven altijd vrij netjes onder de dekens liggen en hadden een hekel aan de slaapzak dus ik heb deze nooit gebruikt. 

Ik zou het voor nu houden bij dekentjes en lakentjes. Ik had een heel fijn gebreid warm wollen dekentje gekocht en daar slaapt onze zoon nog steeds mee (hij vindt het fijn lijkt het). Verder zou ik niet met inbakeren beginnen als dat niet hoeft. Onze zoon werd wel ingebakerd maar vond de puckababy inbakerzak echt niets, dus deden dit altijd in een grote hydrofiele doek. Nu proberen we het niet meer te doen.
Slaapzak draagt hij sinds vorige week pas fulltime (nu 10 weken) en hij sliep tot daarvoor altijd in zn (aangepaste) kleding (dus een broekje, sokjes, romper en soms deed ik hem een ander shirt aan). Nu heeft hij alleen een lange mouwen romper aan onder z'n slaapzak. 
Ik zou dus van dit niet teveel van tevoren kopen! Je merkt vanzelf wat bij jouw baby past en qua pyjama werken haar gewone kleren die eerste weken echt het beste (je wil zo'n kleintje niet de hele tijd omkleden).

Terug
Bovenaan