<p>Dag meiden/ moeders van winterbaby`s, </p><p>Hierbij een aanstaande moeder die echt compleet naïef in elke babyzaak stapt en van alles aan adviezen om haar heen hoort en denkt, ok, hoe zit het nou? </p><p>Ze gaat bij mij snachts in de wieg op de kamer en wil haar overdag in haar eigen kamertje laten slapen zodat de overgang niet enorm is als ze daar straks ook naar toe gaat. De deken voor in de wieg is lekker dik met teddy voor in de nacht maar de deken in het ledikant is dat dunnere geweven spul. Zit dus enorm te bedenken, wat ik hiervoor nodig heb. Slaapzakken, pyjamas en ga maar door maar wil ook niet onnodig geld uitgeven aan spullen die ik niet nodig heb. (Wat je als aanstaande brand new moeder al gauw doet)</p><p>Vanuit meerdere kanalen hoor ik toch wel dat moeders zweren bij een puckababy inbakerslaapzak. Daar die van mij in december wordt geboren, heb ik een heerlijke winterversie gekocht.</p><p>Situatie 1. Wat is nou de bedoeling als je een inbakerslaapzak gebruikt, een dikke? (ik heb trouwens ook een dunnere van een vriendin te leen voor de eerste maanden) Ik kan mij echt zomaar voorstellen dat die kleine net geboren smurf daar alsnog niet voldoende aan heeft met enkel een romper eronder en dus met slaapzak en al alsnog onder een deken moet. Of trek je dan een pyjama aan onder die slaapzak en dan geen deken?</p><p>Situatie 2. En als je geen (inbaker) slaapzak gebruikt, doe je dan een (dikke) pyjama aan onder de dekens in de wieg of....? Ik denk namelijk wel dat ik die inbakerslaapzak a 50 euro maar terug ga brengen en deze ga kopen als ik het nodig heb maar dan nog heb ik de vraag, wat trek je ze aan? Daar op de uitzet staat 2 slaapzakjes, is dit dan gebruikelijk? En dan die aan onder de dekens? </p><p>Of is het de bedoeling dat als je met slaapzakjes, even afgezien inbaker of niet, je ze dan dikker eronder aankleedt en dan zonder deken? </p><p>Mijn gevoel zegt me namelijk dunnere slaapzak met romper lange mouwen eronder (of pyjama) en dan onder dikkere deken in de wieg voor in de nacht OF overdag een dikkere slaapzak dan wel dikkere pyjama onder de dunnere deken in ledikant. </p><p>Conclusie, ik ben heel erg benieuwd naar jullie ervaringen met winterbabys en hoe in te stoppen.... </p><p> </p>