Help welke matras moeten we kiezen?!?!?!

A

Anoniem

Guest
Mijn man en ik komen er maar niet over uit
Welke matras moeten we kiezen voor onze kleine frummel?!
Een aerosleep matras, een goedkopere matras met een aerosleep matje erover heen?
Of een purflo slaapsysteem, een aluminium buizenframe met en gepannen gaas erover?
Deze laatste wordt geadviseerd te gebruiken met de purflo slaapzakken en geen
dekentjes of lakentjes...
Wordt gek van alle info

Heeft iemand enige ervaring...??

Alvast bedankt

Groetjes Kim 20+6

Hoi Kim,

ik denk dat je sowieso niet moet vergeten dat mensen graag aan aanstaande ouders willen verkopen. Tuurlijk moet er volgens hen een bepaalde dure bodem bij een nog duurder matrasje. Ik heb gewoon een normale matras aangeschaft. Niks aerosleep of weet ik het wat, maar natuurlijk ook geen matrasje van 5cm dun. Ik denk dat je gewoon moet doen waar je je goed bij voelt. Ik denk vaak ook maar zo van dat ze tegenwoordig vanalles hebben en dat hadden onze ouders ook niet. Wij zijn ook groot geworden.

Groetjes Sharon 36+4

Hoi,

ik ben het helemaal eens met de vorige reactie. Als je een normale, goede matras koopt is dat echt voldoende. Aerosleep?!? In mijn ogen overbodige dure onzin. Wat het belangrijkst is is dat je het bedje straks goed opmaakt, zodat je kindje niet onder de dekens terecht kan komen en zorgt dat er geen zeil o.i.d. onder het hoofdje ligt.

Ik heb me een keer verschrikkelijk staan ergeren aan een verkoopster in een babyzaak die zo duidelijk alleen de aerosleep wilde verkopen aan een stel aankomende ouders. Voor elk argument dat zij had voor de aerosleep waren genoeg tegenargumenten te noemen.

Zelf heb ik een pocketveringmatras gekocht omdat mijn zoontje het snel warm heeft en deze matras goed ventileert. Zoiets weet je niet van te voren, maar omdat m'n zoontje de eerste 8 maanden in de wieg geslapen heeft kon ik daar rekening mee houden bij de aanschaf van een matras voor het ledikant.

Succes! En laat je niet gek maken....

Groetjes,
Margrethe

Wij hebben 2 jaar geleden een "gewoon"matras gekocht voor onze dochter. Nu gaat strakjes nummer 2 daar ook op. Ik heb wel gekeken naar een verwijderbare hoes erom heen (wassen) en naar het materiaal.
Het is inderdaad belangrijker hoe je het bed opmaakt. Bovendien vind iedere fabriekant zijn dingen "de beste". Neem dit, neem ons!!!! En natuurlijk horen daar dan ook hun (dure) hoezen/ slaapzakken etc bij, anders werkt het niet optimaal..........

Maar ook voor deze keuze geldt..........volg je gevoel en je hart, neem wat jouw het beste lijkt. Laat je informeren en ga daarna eerst thuis alles op een rijtje zetten. Beslis niet in zo'n winkel, want je gaat naar huis met vaak te veel of dingen die je niet nodig hebt. Maak thuis je keuze en ga dan terug.

Ook wij hebben bij de eerste een gewoon matras gekocht bij de Prenatal. Nu slaapt onze tweede erop en hij is nog zo goed en schoon, dat de derde er straks op gaat slapen. Mijn dochter die er nu op slaapt is van zichzelf nogal een zweet-kind, maar het gaat heel goed op dat matras en ze slaapt er heerlijk op. Voor ons dus ook geen dure dingen. Bij de eerste wilde ik nogal eens duur, mooi en luxe doen, maar nu heb ik wel de ervaring dat dat helemaal niet nodig is en je er eigenlijk niet altijd wat aan hebt.

Maak voor jezelf de keus wat je belangrijk vindt en waar je waarde aan hecht.

Groetjes Paula

hoi Kim,
wij zijn voor het buizenframe gegaan.
kan je het hele matras op 60 graden wassen, lekker schoon.
ik wilde toch al aan slaapzakjes doen, dus dan maakt het niet uit.
en als er bij jou geen kindje meer op ligt, MARKTPLAATS ! zo'n lekker schoon matrasje kan je zo weer verkopen. echt duurder is het dus denk ik niet.
groetjes suzan

Ik ben gelukkig zwanger van de derde en hoef me er niet meer druk over te maken, maar ik kan me nog levendig herinneren hoe onzeker ik werd van al die info. Heb nog nooit van aerosleep of purflo gehoord, maar volgens mij is er zo'n beetje elk jaar wel een nieuw product dat helemaal "je-van-het" is, en daarmee meteen ook het duurst. Geldt niet alleen voor matrasjes, maar voor zo'n beetje je complete baby-uitzet.

Persoonlijk vind ik veiligheid het aller-aller-belangrijkst, en daarom hebben wij niet bezuinigd op autostoeltjes en heb ik de consumententests (ANWB) die daarmee gedaan zijn helemaal uitgeplozen.
Voor wat betreft het bedje ben ik gegaan voor gewoon een "goed" matras, ze moeten er toch een hele tijd op liggen. Niet de duurste, niet de goedkoopste, maar gewoon een goede kwaliteit voor een goede prijs. Gelukkig had ik een verkoopster bij Prenatal die begreep wat ik bedoelde en waar ik zelf een goed gevoel bij had.
TIP: snuffel eens rond op de site www.veiligheid.nl Hierop vind je betrouwbare informatie over zo'n beetje alles wat je nodig hebt: bed, box, stoeltjes enz. Met tips over aar je op moet letten bij aanschaf!

Terug
Bovenaan