Help, welke online zwangerschapscursus?

<p>Hallo allemaal, morgen ben ik 26 weken zwanger en wil graag beginnen met een cursus. Ik zou in eerste instantie een individuele cursus gaan volgen, maar vanmorgen hoorde ik dat het helaas niet door kan gaan. Om deze reden heb ik er nu voor gekozen om online een cursus te gaan volgen. In de cursus die ik zou gaan doen was ook veel aandacht voor ademhaling/adembeheersing en ontspanning etc. Dit vind ik belangrijk, omdat ik zelf een verleden heb met angst- paniekaanvallen en hyperventilatie. Zijn er dames die bekend zijn met een fijne online cursus (die op elk gewenst tijdstip te volgen is) en waar je ook echt wat aan gehad hebt? Kies je voor een "gewone" cursus of juist hypnobirthing en waarom? Er is zoveel aanbod, dat ik door de bomen het bos niet meer zie.</p>

Hoi!
Ik heb zelf de online cursus van babyopkomst.tv gevolgd: met een vleugje hypnobirthing maar zeker ook heel praktisch gericht op ademhaling en ontspanning.
https://babyopkomst.tv/cursus-hypnobirthing/

Je zou evt. via Instagram kunnen zoeken naar Dubbelzen (verloskundige Doete), zij heeft de cursus opgenomen. Misschien krijg je dan een beetje een idee van haar werkwijze.

Ik vind het fijn dat ik de filmpjes op eigen tempo en zo vaak ik wil kan bekijken, dat er opdrachtjes aan gekoppeld zitten en het praktisch is.

Hoi bedankt voor je bericht! Deze had ik toevallig ook al gevonden op internet, fijn om te weten dat je er ook echt wat aan hebt en zo te lezen een mooie combi van verschillende dingen die ik belangrijk vind. Ik ga eens kijken op Instagram.

Ik heb een Engelstalige cursus gevolgd die ik echt heel erg goed vond: The Positive Birth Company. Was slechts 39 pond, dus als je goed Engels spreekt kan ik deze zeker aanraden.
De cursus is aan de ene kant heel praktisch en informatief (wat gebeurt er precies met je lichaam tijdens de bevalling, welke processen vinden plaats), vormend (wat is voor jou persoonlijk belangrijk tijdens de bevalling en hoe kun jij ontspannen) en helpt leren ontspannen (geleide en ongeleide ontspanningsoefeningen). Je kunt voor een paar euro ook de Freya App aanschaffen, die helpt je door de weeën heen en helpt je rustig ademhalen, heb ik heel veel aan gehad! 

Ik heb net de cursus van dubbelzen gevolgd. "Gewone" zwangerschapscursus met elementen van hypnobirthing erdoor heen, gegeven door een enthousiaste klinisch verloskundige. Ik ben nog niet bevallen maar heb wel het gevoel goed voorbereid te zijn :)

Ha Mootje. Ben zelf een cursus van de Online Geboorteacademie aan het volgen, tot nu toe heel praktische info (vind ik heel fijn) maar klinkt niet helemaal bij wat jij omschrijft.
Ik luister de podcast van Mom&Co en zij heeft ook een cursus, die doe ik zelf dus niet maar je zou er eens naar kunnen kijken. Zoals ik het heb gelezen, sluit dat wel aan naar wat jij zoekt. 

Bedankt allemaal voor de reacties, ik ga alles eens goed bekijken. Denk dat er wel iets tussen zit wat bij mij past!

Terug
Bovenaan