Help...welke speen....iemand ervaring mee?

A

Anoniem

Guest
Nou de titel zegt het al.....vanuit het ziekenhuis hebben wij de tip gekregen om de dodiefles met 1,2,3 standen speen te gebruiken. PERFECT! Nu is die speen tot 4 maanden. NU is ons zoontje bijna 5 maanden en nu gebruiken we sinds kort de 4+maanden speen van dodie...maar jeetje...dan heeft hij de fles in 3 minuten leeg en aan het krijsen want hij is dan niet verzadigd. Dus daar krijgt hij alleen de pap uit en nu dus weer terug naar die kleinere speen. Hier knoeit hij nu wat meer mee.

Wij vragen ons af....(er is ook niemand die je hiermee kan helpen) is het erg dat ze uit een kleinere speen blijven drinken of heeft iemand ervaring met deze dodiespeen en heeft een tip voor ons?

Hoor het graag!

Liefs van mij

volgens mij maakt dat niet zoveel uit. Ik heb heel lang ook de speen gebruikt tot 4 maanden. Het ligt gewoon aan je kind denk ik. Wel regelmatig je speen controleren of er niets mis mee is.

Geen paniek!

Ieder kindje is anders en ieder kindje drinkt om zijn/haar tempo. De ene drinkt met 6 maanden nog uit een speen 1 en de andere drinkt met 9 maanden gewoon uit een beker.
Het is net als bij de ontwikkeling: ieder kind zijn eigen tempo.

Zo dus ook met de fles-spenen. Wanneer je kindje goed drinkt en lekker verzadigd is na de fles, gewoon zo laten!!!!!!!

Andere instanties kunnen het allemaal wel willen, maar die kijken naar gemiddelden en standaarden. En er vallen altijd kindjes buiten die gemiddelden en standaarden (anders krijg je geen gemiddelde ).

Jeske (mv Ilse, 2 jr en Stan, 6 mnd)

Hoihoi,

Het ene kindje zuigt nu eenmaal harder dan het andere, dus ik zou gewoon lekker de speen gebruiken die bij jouw kleintje past! Ik geef borstvoeding en mijn dochtertje is daarom gewend om hard te moeten zuigen (werken voor haar melk zeg maar, haha). Als ze de fles krijgt, zit daar nog steeds een 2-speen op, terwijl ze al 8 maanden is. Maar ook als je geen borstvoeding geeft, zit er gewoon verschil in hoe had ene kindje zuigt. Volg je intuitie, dan komt het helemaal goed!

Groetjes,
Jamie

heyhey

nathalia dronk ook altijd haar flesje binnen 3 minuten leeg, met idd t gevolg dat ze niet verzadigd was.
nu heb ik weer een speen gekocht van 0+ maanden en daar met een naald een klein gaatje ingeprikt. nu is ze weer heerlijk verzadigd en slaapt ze (overdags) weer goed.

na mijn idee maakt het niks uit welk soort speen ze nu hebben, als ze ook maar leren om uit een normale beker te drinken( tuitbeker)
dit doe ik tussen de middag en der melk gewoon uit de fles.

liefs, do

Hoi,

Ook wij zijn de dodiefles met 1-2-3 speen gaan gebruiken omdat onze dochter de fles binnen no-time naar binnen werkte. We hadden de aventfles. Toen de dodiefles niet meer voldeed zijn wij terug gegaan naar Avent en gebruiken nu nog steeds de 2 speen terwijl mn dochter 6 maanden is. Een 3 speen of 1-2-3- speen van Avent gaat gewoon veel te snel. Dus ik zou -net als de andere mama's adviseren- gewoon naar je kindje kijken en je speen aanpassen aan wat je kindje fijn vindt!

Groetjes,
Anoek - mama van Benthe (14.04.08)

Terug
Bovenaan