Help...welke speen....iemand ervaring mee?

A

Anoniem

Guest
Nou de titel zegt het al.....vanuit het ziekenhuis hebben wij de tip gekregen om de dodiefles met 1,2,3 standen speen te gebruiken. PERFECT! Nu is die speen tot 4 maanden. NU is ons zoontje bijna 5 maanden en nu gebruiken we sinds kort de 4+maanden speen van dodie...maar jeetje...dan heeft hij de fles in 3 minuten leeg en aan het krijsen want hij is dan niet verzadigd. Dus daar krijgt hij alleen de pap uit en nu dus weer terug naar die kleinere speen. Hier knoeit hij nu wat meer mee.

Wij vragen ons af....(er is ook niemand die je hiermee kan helpen) is het erg dat ze uit een kleinere speen blijven drinken of heeft iemand ervaring met deze dodiespeen en heeft een tip voor ons?

Hoor het graag!

Liefs van mij

Hoihoi,

Wij hadden ook z'n situatie met Evy. Wij gebruiken de difrax flessen en -spenen. Rond 3 maanden moest ik weer eens nieuwe spenen hebben, dus dacht dat ik dan wel eens die vanaf 3 maanden (=M) kon proberen.
Dit was geen succes. Ze dronk veel te onrustig en verslikte zich vaker.
Dus maar weer terug gegaan naar de S speen.
Op het cb gaven ze aan, dat dit niet erg was en dat we het later weer eens moesten proberen.
Dus na een paar weken weer eens geprobeerd. En toen ging het wel goed.
Ze drinkt haar fles idd ook heel snel leeg nu; 210 in 5 minuten, maar ze heeft er geen last van.
Ze verslikt zich bijna niet meer en spuugt ook niet na een fles. Dus wij zijn bij de M speen gebleven.
We hebben 2 weken terug de L speen geprobeerd bij de papfles, maar ook dit ging gepaard met veel verslikken. En met de M speen drinkt ze de pap ook goed. De L spenen liggen nu dus fijn te wachten in de kast.

Groetjes Iris mv Evy 16-05-08

Ik gebruik ook nog steeds kleine spenen hoor!

Gewoon gebruiken waar ze het goed op doen, elk kind is anders.

Nina

Hoi Nina,

Ik heb bij mijn zoontje tot  1 jaar de 1,2,3 speen van Avent gegeven hoor! Volgens mij gaat die dot   6 maanden. Zolang je kind goed drinkt uit een kleinere speen is er niets mis mee, volgens mij.

Groetjes,
Eefje.

Ehh.. dat las ik even fout, dit berichtje was niet voor nina uiteraard.

Hoi,

Ook ik gebruik de Dodie flessen met de 1-2-3 speen vanaf 4 maanden.
Ik moet wel zeggen dat het scheelt dat ik johannespitmeel gebruik waardoor de melk dikker is, je moet echt de fles goed dichtdraaien dat hij net geen vacuumdrink en hem echt op 1 houden en blijven het ( bij mij) kleine belletjes.
Wel verwissel ik de spenen om de 4 weken want een nieuwe speen is lekker stug waardoor het drinken weer even heel moeilijk wordt.
Succes.

Terug
Bovenaan