Help werkt de map nog?

<p>Heyhey, </p><p>Ik heb laatst onbeschermde seks gehad (ja heel dom weet ik haha) we hadden daarna ook gelijk zo iets dat was niet zo slim. <br />nu wil ik graag de morning-afterpil slikken omdat ik niet weet wanneer mijn eisprong is omdat ik pas net een paar weken gestopt was met anticonceptie, dus ik had een ovulatie test gedaan en nu komt er dit uit ? <br />Ik heb geen idee wanneer mijn ovulatie nou precies is maar ik denk bijna? Helpt de map nog wel dan? <br />Ik wil graag een foto toevoegen maar dit lukt niet ? weet iemand hoe ik de foto kan plaatsen </p>
 
Mijn ervaring met ovulatietesten is dat die licht begint en iedere dag donkerder wordt, wat naar mijn idee betekent dat hoe donkerder hoe dichter bij je ovulatie. Ik zou als je geen wens hebt om zwanger te worden de Ella One gelijk vandaag nog slikken. Wie weet is het nog op tijd. Deze is effectiever dan andere merken omdat hij tot 2 dagen voor je eisprong werkt.
 
[quote quote=10485986]Mijn ervaring met ovulatietesten is dat die licht begint en iedere dag donkerder wordt, wat naar mijn idee betekent dat hoe donkerder hoe dichter bij je ovulatie. Ik zou als je geen wens hebt om zwanger te worden de Ella One gelijk vandaag nog slikken. Wie weet is het nog op tijd. Deze is effectiever dan andere merken omdat hij tot 2 dagen voor je eisprong werkt. (Andere merken geloof ik iets van tot 5 dagen voor je eisprong)[/quote]
Ik heb gister de norlevo besteld die komt zo binnen werkt deze niet dan? En heeft het wel zin dan om hem nog in te nemen ? 
Ik heb zelf nog nooit een ovulatie test gedaan dus dat is allemaal onbekend voor mij
 
Als je even googled op de verschillen tussen Norlevo en EllaOne dan zie je vaak voorbij komen dat de EllaOne effectiever is, mede omdat die nog wel tot 2 dagen voor je eisprong werkt en de andere hebben dat niet. Deze kun je overigens gewoon bij de Etos of Kruidvat of andere drogist kopen. Je weet nu natuurlijk niet precies over hoeveel dagen je eisprong is maar gezien de test komt die er wel snel aan.
 
Google eens op afbeeldingen van ovulatietesten. Dan zie je voorbeelden van dames die een hele cyclus testen, en hoe die testen eruit zien per dag.

Dan zie je, dat het 1) per persoon verschilt hoe donker een negatieve test is, en 2) dat een enkele test met een lichte streep helemaal niets zegt over een aankomende ovulatie.
Je hebt nu 1 test gedaan, maar daaruit kun je niet afleiden of jouw ovulatie eraan komt. De test is namelijk negatief. En bij een een loopt hij netjes op en weer af, en de ander heeft de hele maand vergelijkbare testen zoals jij nu hebt, en ineens een piek.
Dus als je niet weet hoe jouw cyclus eruit ziet qua LH, geeft 1 test geen beeld.

Wat je wel weet, is dat deze test negatief is. Je weet dus daarmee zeker dat je eisprong er niet ineens morgen is.

Daarnaast is het niet zo dat de Ellaone vrijblijvend tot 2 dagen voor je eisprong werkt, je moet hem nog steeds wel zo snel mogelijk innemen voor de grootste slagingskans. Je bent nu 2 dagen nadat je sex gehad hebt, dus ik zou beiden testen even googlen en vergelijken, en diegene vandaag innemen die het meest effectief is.
 
Terug
Bovenaan