help..............wie heeft de tip

Ik heb echt even advies nodig want ik weet het niet meer.
Tess is al een maand of 4 zindelijk, ze had nog wel moeite met op de wc poepen maar dat gaat inmiddels prima, snachts was het een tijdje geleden mis maar sinds een week of 2 is ze snachts ook weer zindelijk maar nu.................plast ze overdag de hele tijd in de broek. Bij anderen en op de psz niet maar thuis wel.

Ik heb al van alles geprobeerd, negeren, weer een luier omdoen, boos worden, vaker laten plassen, minder drinken maar niets helpt.
Ze plast in de broek gaat zelf naar boven en trekt wat anders aan (als ik het nog niet heb gezien) komt dan bij me en zegt "sorry mam zal het nooit weer doen"

Ik ben echt even door de oplossingen heen, ik wil ook niet de hele dag een negatieve sfeer in huis hebben, maar 4 stelletjes was op een dag hangt me ook de keel uit.

dus help....wie heeft de tip

Liefs sandra

Ik weet het ook niet. Lijkt me lastig zeg! Het lijkt wel of ze het gewoon aan het uitproberen is.
Ik heb niet de goude tip voor je, maar ik wens je wel heel veel succes met deze situatie.

Jeske

Dit vond ik nog wel voor je op internet:

6. Tips bij terugval:

blijf rustig en word niet boos;
accepteer de terugval als iets wat nu eenmaal kan gebeuren;
wacht gewoon tot het weer overgaat;
zorg in ieder geval voor structuur en regelmaat;
experimenteer met simpele beloningen, maar wees niet verbaasd als ze niet helpen.

http://www.ouders.nl/mopv2007-zindelijkheid.htm

Succes
Jeske

Hallo,

Komt me heel bekend voor.
Alef is sinds juni zindelijk, ging prima. Maar ook hij heeft sinds een maand besloten dat hij het wel best vindt. Als ik hem niet op de wc zet doet hij alles in zijn broek. Vorige week heeft hij bij oma 3 keer in zijn broek geplast en 1 keer gepoept (op een ochtend). Terwijl oma hem elk uur op de wc zet. Wij hebben ook al van alles geprobeerd, boos worden, negeren, belonen met stickers. En ook hier helpt niks. Het rare is dat hij vorige week ziek was en hij keurig aangaf dat hij moest plassen. Voor mij is het wel duidelijk dat hij heel goed weet dat hij moet plassen, maar geen zin heeft.
Terwijl ik dit stukje typ heeft hij alweer in zijn broek geplast. Gelukkig had hij alleen een onderbroek aan. Scheelt weer was.
Dus ook hier zijn alle tips welkom

groetjes Agnes

Hallo,

Komt me heel bekend voor.
Alef is sinds juni zindelijk, ging prima. Maar ook hij heeft sinds een maand besloten dat hij het wel best vindt. Als ik hem niet op de wc zet doet hij alles in zijn broek. Vorige week heeft hij bij oma 3 keer in zijn broek geplast en 1 keer gepoept (op een ochtend). Terwijl oma hem elk uur op de wc zet. Wij hebben ook al van alles geprobeerd, boos worden, negeren, belonen met stickers. En ook hier helpt niks. Het rare is dat hij vorige week ziek was en hij keurig aangaf dat hij moest plassen. Voor mij is het wel duidelijk dat hij heel goed weet dat hij moet plassen, maar geen zin heeft.
Terwijl ik dit stukje typ heeft hij alweer in zijn broek geplast. Gelukkig had hij alleen een onderbroek aan. Scheelt weer was.
Dus ook hier zijn alle tips welkom

groetjes Agnes

Stefan heeft dit een tijdje terug ook gehad.

Stefan vind het erg gezellig om 's avonds koffie met ons te drinken. Daniek krijgt haar papfles, wij koffie en hij niets. Dus we hebben afgesproken dat hij ook koffie krijgt als hij de hele dag en nacht niet in zijn broek of luier (heeft alleen 's nachts nog een luier om) plast.
Als hij dus wel iets in zijn luier of broek heeft gedaan krijgt hij dus geen koffie.
Hij vind dit vreselijk en gaat heel zielig doen, maar krijgt het dan echt niet. De volgende dag is ie droog!!!!
(Stefan krijgt trouwens geen echte koffie, maar opgeklopte melk)....;-))

Misschien kun je zoiets bedenken, maar goed, bij het ene kind werkt het wel en het andere niet.
Hoop dat je er wat aan hebt!

Houd je ons op de hoogte?
Succes
Margo

Oh lastig zeg... hier gaat het (nog) wel goed; al maanden geen ongelukjes meer. Als het wel zou gebeuren dan is het maar zo. Wassen doe toch al erg veel, dus die paar broekjes en sokjes er dan ook nog maar bij.

En de oorzaak...tja,...daar kun alleen maar naar gissen...maar zou het met Sinterklaas te maken kunnen hebben? Of iets anders spannends? Ik hou Sinterklaas nog zoveel mogelijk uit Julians' "bereik", anders wordt het allemaal wel heel veel en duurt de spannende periode voor die kleintjes ook wel heel erg lang....vandaag eerst maar eens lampionnetje lopen... Maar ja... met een oudere broer zal dat best lastig zijn.

Succes ermee!

Groetjes,
Ellen mv Julian

bedenk me n.a.v. dit topic nog iets:
hoe maken jullie de schoenen weer schoon als ze in hun broek hebben geplast?

Dat vind ik toch wel het grootste nadeel van het zindelijk worden, die stinkende schoenen... Ik heb gelukkig alleen maar ongelukjes gehad toen hij sandalen aan had in de zomer, dus die heb ik snel kunnen weggooien, maar als hij zijn winterschoenen onder zou plassen, zou ik enorm balen. (het gaat hier overigens ook prima hoor).

groetjes Jenneke

Terug
Bovenaan