Help wie heeft er een tip voor mij

hallo meiden
Ik heb dan al wel 2 kindjes maar shanice is kwa eten en drinken wat moeilijker dan milton. Ze krijgt nou de fruithapjes en dat gaat nou goed en kan ze een potje van op en er begin ook al schot in avondeten te komen dat gaat ook wat lekkerder dan eerst ja waarschijnlijk het gewenningsproces want ben pas met 5 en een halve maand begonnen ivm met kans op eczeem. Maar nou probeer ik smiddags om drie uur wat roosvicee te geven maar daar drink ze meestal maar 40 cc van op en water moet zer ook niet en de frisosap waar milton gek op was ook niet dus dan pak ik maar weer terug naar de halve fles melk maar zo kan ik toch niet door blijven gaan heeft er iemand nog een tip voor mij groetjes lisette

Zifjon had dit ook en ik merkte dat hij gewoon diksap wilden geen tropische mixjes en andere poespas. Heb je dat al geprobeerd Diksap appel bedoel ik dan.

Soms meng ik een klein beetje fruithap met water en maak zo mijn eigen sapje vind hij ook prima want het heeft toch ongeveer  dezelfde smaak. En met de tijd leren ze echt wel andere dingen drinken hoor, maak je daar maar niet al te druk over. trouwens kindjes van die leeftijd moeten in iedergeval 500 cc voch binnenkrijgen en dat krijgen ze ook extra al via de fruithap, want fruit bevat veel vocht en met drie flessen van 200 cc zit je al op de 600 cc. Dus als ze wat minder tussendoordrinkt is het geen ramp. Zifjon begon ook met 5,5 maanden en nu een maand later drinkt hij pas diksap.

succen van Mariska en Zifjon (6,5 maand)

Tja, het enige wat ik erop kan zeggen is dat je als ouder alles kan beïnvloeden van je kindje, behalve de 'gaatjes' (poep, plas, en mond). Hier hebben ze zelf de eigen regie over en als ze dus niet willen kan jij hoog of laag springen maar dan lukt het niet.

Je kan het eten en drinken telkens opnieuw aanbieden op de momenten dat het er tijd voor is (dus melk op melktijden, fruit op vaste tijden, groente op vaste tijden,  etc) en hopelijk snappen ze dan dat ze niks anders krijgen. Op een gegeven moment kiezen ze eieren voor hun geld en eten ze het op (vaak gebeurt dit op het moment dat jij er geen aandacht aan schenkt).

Dus mijn tip: hou vol en maak er een niet al te veel drama van. Je kindje moet het nl wel leuk blijven vinden om te eten en drinken. Uiteindelijk gaat het vanzelf.

Liefs Jeske
mv Ilse (2) en Stan (4 mnd)

hallo
Bedankt voor jullie tips gisteren was ik bij het kruidvat en heb ik toch weer zo een fles frisosap gepakt ik geloof dat het de nieuwe variant is sinasappel banaan en appel .
En wat denk je jou hoor mevrouw drinkt het toen het op was was ze nog boos ook.Ik denk dat het haar teveel werd al die nieuwe smaken straks ga ik ook beginnen met brood en yoghurt welke yoghurt gebruiken jullie de speciale starterstoetje van danoontje of gewoon een kinderyoghurt. groetjes lisette

Let je wel op met yohurt, weet niet hoe oud je kindje is maar jonger dan 8 maanen mogen ze nog   geen yoghurt ivm de niertje die de hoge eiwitten nog niet kunnen verwerken. Ze zullen het vast lekker vinden maar het is beter nog even te wachten als ze jonger zijn dan 8 maanden. Ten zij jij het natuurlijk zelf echt wilt dan is het je eigen keus.

gr van Mariska

Hallo
Goh dat heb ik nooit gehoord dat ze pas bij 8 maanden yoghurt mogen want bij mijn zoon ben ik al begonnen met 6,5 maand de startersdanoontjes te geven.Op het CB hebben ze nooit die informatie aan mij gegeven ze zeiden dat het goed was en het ging goed dus ik ben een beetje verbaasd groetjes lisette

Hallo
Oja dat was ik er nog vergeten bij te vermelden dat we waren juist vrij voorzichtig bij milton ivm exczeem en de kinderarts zei afgelopen maandag tegen mij dat ze wel yoghurt mag hebben als het goed ga met het avondeten en juist bambix mag pas met 7 maanden was met milton ook z.En het gaat nou gelukkig heel goed met shanice ik heb er gisteren ook even kennis laten maken met brood helekleine stukjes en dat ging ook goed . groetjes lisette

Terug
Bovenaan