help..... wie heeft er tips

Hallo Moeders,

Mijn dochter van 20 maanden eet nog steeds geen boterhammen, ook eet ze nog niet met de pot mee. Met als gevolg dat wij haar iedere morgen pap voeren (die eet ze wel op). Ze krijgt dan in de loop van de morgen een liga en een potje fruit.
's Middags na het middagdutje krijgt ze een groentepotje van 8 of 12 maanden.

Dan eet ze 's middags ook vaak nog gewoon wat fruit, maar 's avonds weet ik vaak niet meer wat ik haar moet geven. Ze eet dan vaker een cracker (zonder beleg) en een danonetje of andere pudding. Om 19.00 uur krijgt ze nog een fles nutrilon (melk drinkt ze niet ....) en dan naar bed. Ze snoept ook bijna niks, likt sporadisch eens aan een ijsje.
Ze eet eigenlijk alleen maar pap, fruit, pudding en crackers.

Als we proberen met boterhammen voor te zetten of groentes dan gooit ze die meestal meteen weg zonder te proeven.

Ze heeft wel nog maar 4 tandjes en gisteren zag ik dat er nu meer aan het doorkomen zijn. Maar iedereen zegt dat het niet kan liggen aan het feit dat ze weinig tanden heeft.....

Wie heeft de gouden tip voor ons !!!???

Groetjes,
Carla
 
Hoi Carla,

Heb je het idee dat ze het niet kan of denk je dat het meer gedrag is?
Je zou haar een stuk brood in de hand kunnen geven of stukjes brood in de wangzak kunnen stoppen. Hierdoor leert ze kauwen. Tanden zijn hier inderdaad niet voor nodig.
Poets je de tandjes al? Dat vermindert de gevoeligheid in de mond en zou het eten ook gunstig kunnen beinvloeden.
Als je meer het idee hebt dat het gedrag is zou je eens moeten kijken wat ze nou precies eet op een dag. Drinkt ze niet heel veel? Compenseer je het niet eten van brood of met de pot mee niet teveel  met nutrilon?
Ook samen eten kan helpen. Bij jullie aan tafel, eigen bordje, bestekje en hetzelfde eten.
Succes!
 
hoi carla,

heel herkenbaar.
mijn zoontje is 19 maanden en eet heel slecht brood.
hij heeft dan wel al bijna al zijn tanden en kiezen.
ik geef hem `s ochtens ook nog steeds pap rond 9uur daarna rond 2uur na zijn slaapje een broodje wat ik met moeite er in krijg hij blijft het soms alleen maar uitspuugen en niks helpt dan. rond 4uur krijgt hij een fruitpotje wat glijend naar binnen gaat en om 6uur eet hij warm meestal 12mnd potje waarvan hij ook heel lang de stukjes aardappel van uit spuugde (drama) nu eindelijk sinds een paar dagen eet hij met de pot mee.
hij eet haast niks tussen door ook geen koekje spuugt hij uit en bv een gewoon stukje appel kauwt hij de sap er uit en gooit het weer uit zijn mond.
sterkte soms wordt je er zo moedeloos van, maar ik heb nu wel zoiets van zolang hij gewoon groeit en overdag goed aanwezig is en niet sloom vand ik het best.

groetjes monique
 
Terug
Bovenaan