help wie heeft er tips???

hallo
ik heb een prachtige zoon van 10 maanden oud!!
Milan heeft altijd ingebakert gelegen...en na 6 maanden mee gestopt en overgegaan op heel vast instoppen zodat zen armpjes beneden de dekens blijven zeg maar
maar nu sinds een dikke week wil hij dat niet meer.en kreeg ik als tip om hem gewoon in een slaapzak los in bed te leggen
zo gezegd zo gedaan..
Maar hij gaat rechtop in bed zitten..kletsen spelen ed..
dus ik ga als hij dan jengelig wordt naar boven om hem weer op zen ruggetje te leggen..fopje te geven...
maar hij doet van alles maar slapen ho maar..terwijl hij wel echt heel moe is???

wat kan ik hier nou aan doen??????

heel graag jullie tips??

groetes mama van Milan

Hoi mama van Milan,

Het is wat he, dat slapen
Misschien kun je eens kijken op www.bakerzak.nl.
Zij verkopen een soort van tussenoplossing tussen het ingebakerd slapen en het slapen in een slaapzak. Wellicht is dat een oplossing voor jullie.
Succes!

Groetjes,
Maike

Ik denk dat je er weinig aan kunt doen, want hij is gewend om ingebakerd te liggen en moet er nu aan wennen om zonder "vast" gevoel te gaan slapen. Ik denk dat de enige manier is om het nu even zo te blijven proberen. Ook al is dat heel moeilijk. Als hij heel moe is zal hij toch wel in slaap vallen? Mijn dochter zit ook wel eens in bed, maar valt dan toch vanzelf in slaap. Ze ligt dan soms op haar knietjes...en omgedraaid in bed. Ze is dan zo moe dat ik haar makkelijk "goed' kan leggen. maar het hangt er ook vanaf hoe lang jouw kindje blijft huilen en bewegen als ie in bed ligt. Ik zou het zeker niet langer dan 20 min proberen hoor! hier is de regel: slaap je na 10 min nog niet dan mag ze eruit. En meestal slaapt ze binnen de 10 min. en anders gaat ze iets later naar bed. Het is een kwestie van wennen aan een nieuwe slaapmanier en das wel lastig.

Succes!

Hai,

De vraag is, is je zoon ook erg onrustig???

Mijn zoon 21 maanden, die is ook ingebakerd geweest tot een maand of 4 toen in een bakerbak, tot 9 maanden.
maar ik zou dat niet doen als ik jou was, want dat moet je ook weer afbouwen, omdat ze dan ineens heel veel vrijheid krijgen met de armpjes.

Wat ik bij mijn zoon heb gedaan is het volgende,
Ik heb rond 9 maanden een slaapzak gekocht, daar heb ik een truitje ingenaaid dat de mouwen uit de arms gaten komen van de slaapzak, 1 kant heb ik dichtgenaaid zodat hij met 1 arm niks kon, de andere lag vrij.
Ander half week later heb ik de andere kant los gehaald toen hij goed sliep,
Daarna was ik van het probleem af, Jesse sliep in een gewone slaapzak en niet onrustig.

Maar als jou mannetje niet onrustig is, zou ik hem gewoon laten jengelen en 10 min aan houden en dan ff kijken bij hem.

Succes, als je nog wat wil weten, vraag je maar weer hoor

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan