help, wie kan mij gerust stellen?

A

Anoniem

Guest
ik heb net in een boek gelezen dat als je pijn in je rug hebt tijdens de zwangerschap dat dat waarschijnlijk een miskraam is en in ben vandaag 9 weken en ik heb sinds vorige week elke dag 1 keer ongeveer 2 minuutjes een pijnscheutje (licht) halverwegen mijn rug, alsof je lichtelijk door je rug bent gegaan ofzo maar dan licht gevoel.

hoort dat bij de zwangerschap of is dat inderdaat het symptoom dat ik een miskraam krijg?
alsjeblieft zeg me dat het geen miskraam is!!!

xxx jolanda

Hoi jolanda,

ik heb nog nooit gehoord dat rugpijn een teken van een miskraam is. Ik heb in mijn tweede en deze zwangerschap last van rupijn gehad en ik ben vrijdag uitgeteld. Maak je geen zorgen, gooi de boeken op de kast en geniet van je zwangerschap.

Groetjes van Marloes

Hoi Jolanda,

Idd,  ik zou die boeken ook snel wegleggen, wat een onzin.  
Je hebt zoveel boeken en websites over zwangerschappen en overal lees je zoveel rare dingen dat je bijna niet meer van je zwangerschap durft te genieten want voor elk pijntje willen ze een oorzaak en een reden hebben.

Ik heb er ook nog nooit van gehoord dat rugpijn een voorbode is van een miskraam.
Iedere zwangerschap is weer anders en iedere vrouw ervaart het weer anders.

De "normale" voorbodes van een miskraam zijn: bruine/rode afscheiding en krampen. Soms hebben vrouwen nergens last van, voelen ze zich nog gewoon zwanger  en is het toch mis. Daar komen ze dan pas achter bij een echo.

Probeer je niet te veel aan te trekken van al die boeken. Volgens al die boekjes en websites mogen zwangere vrouwen ook bijna niets meer eten want overal vinden ze wel een stofje in wat niet goed zou zijn.

Kruimel

ik zou je niet zoveel zorgen maken als ik jou was.
Zoals al werd gezegd wordt er zoveel in de boeken geschreven dat niet zo hoeft te zijn, je gaat je alleen maar onnodig zorgen maken.

Rugpijn kan ook gewoon rugpijn zijn. Er verandert zo veel in je lichaam, je spieren en botten verweken iets en worden dus slapper en wie weet geeft dat bij jou wel wat rugpijn.
Als er echt sprake zou zijn van een miskraam dan zou je zeker ook bloedverlies en krampen hebben.
Ik heb zelf een miskraam gehad en dat was helaas wel erg duidelijk herkenbaar. Deze zwangerschap had ik in het begin ook wat bloedverlies en toen ik de verloskundige belde zei die dat als ik geen krampen had zoals bij ongesteldheid en het bloedverlies niet doorzette ik me geen zorgen hoefde te maken.

Wel heb ik deze zwangerschap veel rugpijn gehad, maar dit kwam dus door die verweking en het bleek ischias te zijn, dat komt vaker voor tijdens een zwangerschap.

Meid maak je geen zorgen, het komt vast allemaal goed!

Tamar
32 weken en 5 dagen zwanger

Meid gooi die boeken in de open haard! De fik erin.

Ik heb beiden meegemaakt. Bij mijn 9 miskramen nooit geen rugpijn gehad en bij mijn dochters wel. Die zijn nu 5 en 3 jaar oud.

Ook deze zwangerschap heb ik zowel in het begin en nu rugpijn.

xxx Nienke

37 wkn en 5 dgn

hey meiden,

heel erg bedankt dat jullie hebben gereageerd! dankzij jullie ben ik weer een beetje gerustgesteld, ik ga maar inderdaat niet meer in die boeken lezen want die maken je alleen maar ongerust, jullie hebben gelijk! nogmaals heel erg bedankt!!

over twee weken mijn echo en dan ben ik 11 weken, ik hou jullie op de hoogte.
xxx jolanda

Ik heb ook nog nooit gehoord dat het dan betekent dat je een miskraam krijgt hoor. Zelf had ik ook al vanaf week 9 last van mijn rug bij de 1e zwangerschap.  Die zw. ging toen mis met 17 weken helaas. Pas na een paar weken werd die pijn in mijn rug/heup minder. Bij de tweede zwangerschap had ik het weer met 9 weken en toen zei de gyn. dat het bekkeninstabiliteit was. Vond het wel vreemd dat ik daar al zo snel last van had maar volgens hem kwam dat door de hormonen en iedereen reageert daar anders op. Uiteindelijk werd die pijn ook steeds erger helaas. Nu ben ik weer zwanger (8 weken) en ik voel het deze keer ook alweer opkomen. dus als het bij jou ook erger gaat worden moet je het even in de gaten houden. Ben toen bij mensendieck geweest en kreeg daar wel handige tips. Geniet van je zwangerschap!
groetjes tara

Terug
Bovenaan