Help! Wie weet of je naar de sauna mag als je misschien zwanger bent?

Hoi meiden,

Zoals jullie al zien, willen mijn man en ik een tweede kindje.
Nu is mijn NOD op woensdag 23 januari, en ik heb een afspraak gemaakt met een vriendin om op zondag 20 januari naar de sauna te gaan.
Kan dit kwaad om te gaan????

Dit is mijn 1e ronde voor een tweede kindje, maar voor onze zoon ben ik ook 3 keer de 1e maand aangeteld (2x miskraam gehad, daarna gelukkig een lieve zoon gekregen).
We hebben dus goede kans dat het misschien in de 1e ronde weer raak is.

Weet iemand het antwoord op mijn vraag?

Liefs, Go

hoi,

ik weet het niet 100%, maar dacht dat als je het gewend ben het niet veel kwaad ben, zorg wel voor meer drinken en houd het wat korter. maar als je het niet gewend ben, was het volgens mij niet zo ´n goed idee
succes

groetjes dimka

Hoi Go

Ik heb in een boek over zwangerschap gelezen dat het aan begin en aan het eind van de zwangerschap niet verstandig is om langer dan 10 minuten in de sauna te gaan. Dit staat er voor mensen die vaker gaan, als je vrijwel nooit gaat raden ze het in het begin en aan het einde helemaal af. Als ik jou was zou ik de sauna bellen, daar weten ze zeker hoe het zit.

Groetjes Gouk

Dank je wel voor jullie snelle reacties.

Ik denk dat ik de afspraak afzeg, of 1 week verzet, mocht ik ongesteld worden.
Dan duurt het toch weer 2 weken voor mijn ovulatie komt, dan kan ik in die 2 weken gaan.

Mochten er nog meer mensen kennis hiervan hebben, hoor ik het nog graag.

Liefs, Go

Hallo Go

Ik zou van het weekeind naar de sauna gaan maar toen las ik in de brochure dat je beter de 1e 3 maanden en de laatste 2 niet naar de sauna kunt gaan. Mijn NOD is morgen en ben dus ook maar niet geweest.

Groetjes Natalie

Hoi,

Fijn dat je dat met me deelt.
Ik was al van plan om waarschijnlijk de afspraak af te zeggen, alleen een beetje lullig omdat het een verjaardagscadeau van haar is. Een verzorgt dagje sauna.
Eigenlijk was ik nog niet van plan om aan iemand te vertellen dat we voor een 2e kindje gaan, maar ja, dan moet ik het haar maar wel vast vertellen.
Het is bij ons al 3x bij de 1e ronde gelukt om zwanger te worden, heb dus goede hoop.
Probeer ook te bedenken dat het ook niet kan lukken deze maand, dan valt het niet zo tegen als de ongesteldheid komt.

Liefs, Go

Hoi Go

Bedankt!
Denk trouwens dat ze gewoon gaan komen hoor, kon het op oudjaarsdag niet meer laten om een testje te doen  Vond het zo'n speciale dag en die was negatief. Nu kan het natuulijk altijd zo zijn dat ik te vroeg getest heb, maar toch, ik houd het er maar op dat ze "gezellig" op bezoek komen. Dan maar vol goede moed naar ronde 9.
We hebben weer een heel  nieuw jaar voor de boeg, dus weer een hele hoop nieuwe kansen.
Houd jullie op de hoogte.

gr.   Natalie

Terug
Bovenaan