Help: wil bv afbouwen, maar zoon lust geen kv

Hoi, ik hoop dat iemand tips voor me heeft voor het volgende. Ik geef nu 8 maanden bv, nu nog 4 voedingen per dag. Het gaat prima, maar zo langzamerhand wil ik afbouwen, het is mooi geweest zo. Dus ik dacht, ik vervang eens de voeding van rond 15 uur door kv, Nutrilon 2.
Wat denk je: dat drinkt hij dus niet, hij spuugt het echt uit. Nu krijg ik waanbeelden dat ik nog heeeeel lang aan de bv vastzit. Sorry, maar ik had een soort besluit genomen en ben ineens bang dat ik er niet vanaf kom.
Ik heb het al vermengd met bv, dat vindt hij ook niets. Ik probeer nu een week dagelijks iets anders. Bijvoorbeeld in een drinkbekertje i.p.v. fles of een tuitbekertje, maar als hij het proeft moet hij echt kokhalzen...

Heeft iemand hier ervaring mee? Moet ik doorzetten en moet hij wennen aan de smaak of kan het zijn dat hij het echt niet lust? Kreeg de tip om er diksap door te doen, maar ik vind het niet gezond om straks 4 voedingen kv met diksap te gaan geven, went hij daar helemaal aan, lijkt me ook niet goed...

Ik hoop op tips en adviezen! Alvast heel erg bedankt!

Liefs,
Daniëlle

hoi,

goed hoor, al 8 maanden het allerbeste!
Waarom wil je je kind eigenlijk kv geven? Dat is volgens mij helemaal niet nodig!
Ik ben met 8 maanden 1 voeding (die van 1600 uur) gaan vervangen door een bekertje volle yoghurt. Dit vind mijn zoon heerlijk! Hij dronk steeds minder merkte ik aan het kolven op dat tijdstip dus die is als 1ste vervangen door een ander zuivelproduct. Nu is hij ruim 9 en een halve maand en is hij aan het wennen aan verdunde volle melk. Zodra hij hier genoeg van drinkt ga ik de voeding van 1300 vervangen, hij eet namelijk al een hele snee brood en dronk steeds minder (ook als hij eerst drinkt en dan pas brood eet). Ik heb begrepen dat je met 8/9 maanden nog ongeveer 500 ml zuivel moet geven en dit is incl. Bv. Op deze manier haalt hij dat makkelijk. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Veel succes! Als je nog meer wilt weten dan hoor ik het wel!

groetjes,
Marlave

Hoi Marlave,
Bedankt voor je reactie! Hier ben ik heel erg blij mee. Ik dacht dat hij nog niet iets anders mocht... Maar van mij hoeft het inderdaad natuurlijk geen kv te zijn. Goed idee. De kv maar even weer in de kast en ik probeer eens wat yoghurt. Hij eet verder al prima (en best veel) fruit en 's avonds groente (en aardappel en vlees). Ook al brood, maar daar is hij nog niet dol op. Ik ga gewoon eens kijken of hij yoghurt lekker vindt. Dat scheelt me straks namelijk een keer kolven op het werk en ik vind het een geruststelling als hij niet zo  afhankelijk is van mij.
Gebruik je gewone (volle)  yoghurt? Niets erdoor?

Groetjes,
Daniëlle

hoi,

inderdaad gewoon volle yogurt. Eerst heb ik hem hier aan laten wennen en nu doe ik weleens een beetje banaan, peer, appel o.i.d er door. Als hij de yoghurt bij de oppas krijgt doe ik er een half potje fruit doorheen.  De gewone yogurt drinkt hij trouwens uit zo'n oefenbeker, dit gaat echt super. Zo te lezen eet je kindje echt wel genoeg, w.b. groenten, fruit en vlees en kun je dit dus prima gaan doen. Ik begrijp je gevoel w.b het kolven, ik kolf sinds hij 8 maanden was alleen nog maar in de lunchpauze, maar ook hier ben ik wel een beetje klaar mee. De ochtend en avondvoeding vind ik wel zo gezond, gezellig en makkelijk om voorlopig te blijven doen. Veel succes verder, laat je nog eens weten hoe het gaat?

groetjes,
Marlave

laatst gaf de arts van het cb de tip om na de bv friso voeding te gaan geven. Dit blijken kinderen die bv gewend zijn beter te drinken. Nutrilon zou te "papperig" zijn voor sommige kindjes. Aangezien ik al nutrilon had gkocht om achter de hand te hebben, vond ze wel dat ik het kon gaan proberen. Nikki drinkt het dus wel. Ben wel een beetje laat met het antwoord, en misschien heb je aan bovenstaande adviesen al genoeg, maar wilde het toch nog even melden

Terug
Bovenaan