help, wil de fles niet!!!!!

Hallo, mijn dochtertje is bijna vijf maanden. Sinds kort ben ik weer aan het werk en ik
kolf mijn bv af. Maar nu weigerd ze de fles. Een paar weken geleden wilde ze nog wel
uit de fles drinken, maar gisteren was het hopeloos. Ze duwt de speen uit haar mond of ze speelt er wat mee. Weet iemand wat ik hier aan kan doen? Of wie heeft er een paar tips? Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet Debora.

BV kindjes moet je vanaf dat ze 4 tot 6 weken oud zijn, laten wennen aan de fles, als je gekolfde melk wilt gaan geven. En dat betekent niet eenmaal proberen, en dan kent ze het wel!! Elke week moet je wel eens oefenen daarmee, om het te blijven kunnen.

Grote kans dus dat ze nu de fles niet snapt. Het is ook een heel andere techniek van zuigen, aan de borst, of uit de fles. Bij de borst gebruiken ze de tong om de tepel te masseren, bij de fles gebruiken ze de tong om de makkelijke melkstroom een beetje in te tomen.

Wat je kunt proberen, is of je kidnje uit een kopje wilt leren drinken. Op die leeftijd kunnen dat met enige oefiening wel. Maar je kunt ook nog een aantal maal proberen de fles te proberen.

Wat ook werkt, laat een ander de fles geven. Jou associeert je kind met de borst. Mijn kind wil van mij ook geen fles, die wil "The Real Thing". Van papa of oma wil ze wel een flesje....

Hallo,
Ik heb ook hetzelfde probleem gehad met mijn dochtertje.
Met mijn zoontje ging het allemaal zó makkelijk, dat ik dacht dat het met haar ook wel zo makkelijk zou gaan.
Ik heb dus ook rond die leeftijd gewacht met de fles.

- In ieder geval blijven proberen.
- Wat je ook kan doen is de fles door een ander laten geven. Jouw kindje is gewend om bij jou uit de borst te drinken en dan is het natuurlijk erg vreemd als ze ineens zo'n plastic ding in de mond krijgt terwijl ze je tepel verwacht.
- Misschien op een iets later tijdstip de fles geven, zodat ze echt zin in de melk krijgt.

Als je het maar blijft proberen. Heb ik ook gedaan en op het moment dat ze  naar kinderdagverblijf ging en ik me druk zat te maken of ze de fles wel zou pakken, heeft ze telkens de fles opgedronken.

Veel succes en ik hoop dat je wat aan de tips hebt.

Groetjes
Cindy

Mijn zoontje heeft een keer 2 voedingen overgeslagen omdat ie de fles niet wilde pakken. Maar ging na een uurtje ook gewoon weer slapen (eigenwijs!!).
Maar na 9 uur niet drinken heeft m'n man 'm in de box gelegd, z'n wangetjes vastgehouden en de speen erin tot ie begon te drinken. Sindsdien geef ik 'm minimaal 1x per 2 dagen de fles zodat ie het niet verleerd.
Liefs Phira

O ja, wat ik ook nog bedacht wat hielp bij mij:
Fles naast je neerzetten. Kindje aan de borst, en na een paar slokken sniekie de speen erin stoppen terwijl je kindje tegen je borst aan blijft liggen. Na 1 of twee keer is  het de speen weer gewend en kun je de borst achterwege laten.
Liefs Phira

Terug
Bovenaan