help....ze drinkt bijna niks uit de fles met afgekolfde melk

hallo allemaal

ik heb een dochter van bijna negen weken en ik geef haar bv
we geven haar al vier weken iedere dag een fles met afgekolfde melk om haar aan de fles te laten wennen maar ze drinkt dan maar heel weinig
in het begin drinkt ze heel gulzig omdat ze dan natuurlijk honger heeft en dan na zo'n 40 of 50 ml wil ze niks meer en duwt ze elke keer de fles uit haar mond
vervolgens gaat ze liggen jengelen omdat ze dus nog wel honger heeft maar de fles wil ze niet meer
als ik haar dan bij mij aanleg drinkt ze wel nog flink veel
gister ben ik een avond weg geweest en heeft mijn man dus de hele avond met een jengelende baby gezeten omdat ze dus maar weinig uit de fles wilde
hoe moet ik dit gaan aanpakken?
over een tijd moet ik natuurlijk weer gaan werken en ik heb ook binnenkort een feest
ze gaat dan naar opa en oma maar zal daar dus ook uit de fles moeten drinken
wie heeft er tips of herkent dit?

Hoi

Heel herkenbaar. Mijn zoontje wou ook niet uit de fles drinken.
Met 8 weken ben ik begonnen met  fles te geven maar hij had moeite met de  speen te happen. Soms had ik geluk dat hij wat dronk maar hij gooide het ook op het huilen.
Ik heb uiteindelijk geregeld dat iemand anders de fles gaf en zorgde dat ik niet in de zelfde ruimte bleef waar hij de melk kreeg.
Soms hadden we geluk maar vaak niet.
Uit eindelijk heb ik mijn zoontje een dag naar mijn moeder gebracht en daar moest hij verplicht uit de fles drinken.
Hij heeft 2 keer moeten drinken en dronk maar 150 ml.
Het was geen pretje voor mijn moeder en mijn zoontje, maar toen ik hem de tweede keer bracht had hij het in 1 keer door en sinds dien maakt het niet uit waar de melk vandaan komt.

Ik weet niet uit welke fles je de melk geeft, mij werd geadviseerd om avent te gebruiken, die speen lijkt een beetje op de borst.

Ik hoop dat je er wat mee kan.

groetjes en suc6

hoi ikjes,

Mijn zoontje is van het begin een flesweigeraar geweest. Hij wilde ook nooit uit flessen drinken. Ik heb de goedkoopste en duurste flessen en spenen geprobeerd, maar niks hielp. Hij heeft altijd met een lepeltje voeding gekregen(150 cc per keer) en is inmiddels 11 maanden en krijgt nog steeds borstvoeding. Ik was blij als hij 20-30cc dronk, en als ik dan thuis kwam, legde ik hem gewoon een keer extra aan. Ik kon niet uit mn werk komen om hem te voeden op het dagverblijf, en deed er niet zo moeilijk over. Hij groeide goed en komt echt niet om van de honger, als hij wat minder/of bijna niks dronk.
Maar met het lepeljte geven(in een wipstoel en wat naar achteren leggen, grote handdoek erbij,) moet je toch aardig wat naar binnen krijgen.

Succes!! En niet opgeven hoor! Ook niet te lang met een fles blijven knoeien als het niet gaat. Voor je het weet  willen ze ook niet meer aan de borst en dan ben je nog verder van huis.

gr, bosje  

hallo

helaas maakt het niet uit wie de fles geeft want ze wil em van niemand, ook niet als ik niet in de buurt ben
maar misschien scheelt het inderdaad wel als ze in een ander huis is
ik zal het eens de opa's en oma's in hun huis laten proberen
de avent spenen heb ik al dus dat werkt bij haar niet
thanks voor je reaktie

ja en anders kan ik het inderdaad ook nog met een lepeltje proberen
maar ik hoop dat ik het toch nog voor elkaar kan krijgen dat ze voldoende uit de fles drinkt

groetjes

Hoi Ikjes

Hoe gaat het nu met de fles?
Kon je wat met de tips.
Ik hoop voor jou dat ze de fles wil drinken want dan krijg je zelf wat rust.

groetjes klessebes

hallo

ik heb twee dingen ondekt waardoor ze wel goed uit de fles drinkt
ten eerste heb ik een andere fles gekocht: die van difrax, daar is de speen korter van dan die van avent en die vindt ze dus wel prima
en ik ben er achter gekomen dat ze absoluut niet van koude melk houdt
dus nu geven we haar de fles in etappes zodat ze geen koude melk krijgt
nu gaat het dus super goed........dat is echt zo'n opluchting
het is zo fijn dat ik inderdaad met een gerust hart weg kan gaan

liefs ikjes

He wat super om te lezen dat ze nu wel uit de fles wil drinken.
Zo zie je maar weer dat elk kind anders is.

Ben blij voor je dat je er achter gekomen bent waar het aan lag.

groetjes

Terug
Bovenaan