HELP ! Ze heeft een week de verkeerder voeding gehad !!!!

Wie oh wie kan mij helpen...

Ik gebruikte voor mijn dochter de kruidvat extra-care voeding. Omdat ze 6 mnd werd ben ik overgegaan op de extra-care opvolgmelk. Het eerste wat me opviel is dat de opvolgmelk veeeel lekkerder rook, gewoon zoet ipv zuur zoals hij altijd rook. Maar ik dacht dat het zo hoorde omdat het mijn 1e pak opvolgmelk was. Maar ja, het pak was op en ik maakte een nieuw pak open, en dat rook dus weer zuur! Ik meteen het kruidvat gebeld en ik moest alle verpakkingen ed (die ik toevallig nog had) opsturen en nu gaan ze het uitzoeken in het laboratorium.
Maar grote vraag blijft dus: wat heeft mijn dochter een week lang dan wel gedronken ipv extra-care voeding? Volgens de kruidvat babyvoedingadvieslijn is het waarschijnlijk de standaard opvolgmelk geweest, maar lab onderzoek geeft pas uitsluitsel. Godzijdank heeft ze er niet op gereageerd.

Mijn vraag is dus aan mede kruidvatvoeding gebruikers, hoe ruikt de gewone standaard opvolgmelk? Klopt het dat die erg zoet ruikt, soort van vanille/witte chocola achtig? ? ? ?

Ik maak me best zorgen....ben dus nu met ander pak bezig dat weer zuur ruikt, maar ja, het is wel een zooitje nu, en ook niet al te goed voor haar darmpjes....

Bianca (mama van Brenda, 6 mnd)

Daar word je niet blij van. Gelukkig heeft je kindje  er niet slecht  op gereageerd. Ik hoop dat je snel hoort wat er aan de hand was en natuurlijk dat het niets slecht was.

Ik zou niet te snel in paniek raken. Als je kindje gewoon reageert als altijd dan is er niks aan de hand. Een week is niet zo heel erg lang en ze kunnen nu ook best wel wat hebben hoor. Er zal nog wel meer in je kindjes leven gebeuren dat je denkt: 'hmm dat was niet handig/bedoeling.' Ze kunnen wel wat lijden hoor!

Ik zou gewoon weer doorgaan met de voeding  die je normaal altijd geeft aan je kindje.
Zodra je kindje anders gaat reageren moet je aan de bel trekken door naar de huisarts te gaan, eerder niet.

Ga nu  maar weer gewoon genieten van je kleine hummeltje en voel je vooral niet schuldig!

Liefs Jeske
mv Ilse (bijna 2 en Stan 4 maanden)

Hoi,

Wat vervelend zeg, maar ik zou inderdaad ook niet te snel in paniek raken. Je kleintje zou allang gereageerd hebben als het niet goed was gevallen.
Ik gebruik zelf de standaard KV voeding voor Nika, en die ruikt zeker niet naar vanille / witte chocola, hoor! Haha, dan zou mama heel de pot leegeten!!

Ik ben wel heel benieuwd wat het probleem nu geweest is, laat je het hier nog weten?

Groetjes,
Myrna, mv Isis en Nika

Hoi,

Ik zou me ook niet al te druk maken, als er iets heel ergs mee was geweest dan had ze daar allang op gereageerd. Als ze gewoon heeft gereageerd als anders, maak je dan niet onnodig zorgen.

Wat ik kan bedenken is dat er in de fabriek misschien perongeluk van dat poeder met vanillesmaak in terecht is gekomen.
Ik ben ook wel benieuwd wat het kruidvat je nog laat weten.

Groetjes Kirsten
mama v. Tijn ( okt'05) en Emma (mrt'08)

Ze hebben me gisteren gebeld, en ze konden er niet precies de vinger op leggen wat er nu gebeurd was, maar het schijnt allemaal dezelfde voeding te zijn. Waarom de een nu een stuk zoeter ruikt konden ze niet echt duidelijk vertellen.
Kom je misschien ook nooit achter, ze heeft het op en er geen last van gehad.

Vond de service trouwens erg netjes bij het kruidvdat en ik mocht ten alle tijden weer bellen. Vanwege al mijn "zorgen" zouden ze nog wel een kadobon voor 3 nieuwe pakken voeding opsturen    niet verkeerd toch !

Groetjes BIanca

Terug
Bovenaan