HELP; Ze lust geen groentes

Hallo wijze  moeders,

Mijn dochtertje van 7 maanden eet sinds vorige  maand potjes groentes van Olvarit (pas zo laat vanwege allergieen). Ik heb nu veel potjes (maar ook verse groentes) geprobeerd, maar ze lust zo weinig. Alleen de bruine bonen met appeltjes en rundvlees vind ze echt lekker. Wanneer we haar een ander soort groente combinatie willen geven, trek ze d'r neus  op en weigert ze te eten.
Om haar toch te laten eten, geven we haar dan toch maar weer de bruine bonen of anders een opvolgmelk flesje.
Wat moet ik nu, het is toch onzin dat ze altijd maar het zelfde te eten krijgt??

Wie heeft advies?

Groetjes, Pascalle
 
je kunt ook proberen om zelf te maken zonder zout en scherpe kruiden,

en nitraatrijke groente. en   appelmoes erdoor heen doet wonderen.

gezellig samen hetzelfde eten mischien wil ze wel eigengemaakte eten hebben

en makkelijk hoef je de dure potjes ook niet te kopen.

 mvg

 
Mijn zoontje krijgt bv. Ik ben ook pas met 6 maanden begonnen met geven van bijvoeding. Pas toen hij 7 maanden was ging hij ook echt wat eten. Sommige kinderen zijn gewoon wat meer tijd nodig om eraan te wennen op een andere manier te eten, met al die andere smaken.
 
Wat ik altijd wel doe is eerst eten geven en daarna een toetje van mij, zodat het altijd een volwaardig maaltijd is. Nu hij meer gaat eten merk ik dat hij minder gaat drinken. Het is echt niet erg als ze in het begin wat minder eten.

Als ik jou was zou ik gewoon elke   dag wat anders aanbieden om toch verschillende smaken te leren eten. Als je denkt dat ze genoeg heeft gehad een toetje (of mag dit niet ivm allergieen, dan flesje) en als je denkt dat ze niet genoeg heeft gehad geef je nog een fles.

Succes ermee, Joke.
 
Hallo,

Mijn dochter at ook heel slecht potjes met groente, tot ik haar met de pot mee liet eten (weinig tot geen zout gebruiken in het begin), toen ging ze pas goed eten. Ik vond de potjes zelf ook niet echt smakelijk.  Ik heb in het begin veel recepten gehaald van www.keukenkikker .nl Daar staan recepten op per leeftijd, heel handig en nog lekker ook.

succes!

Annemieke
 
hoi Pascalle,

Tot 1 jaar is bijvoeding letterlijk voeding voor erbij.
De melkvoedingen (fles of borst) blijven het belangrijkste.
Het is goed om naar je kindje te kijken waar hij/zij behoefte aan heeft.

Onze jongste is nu 6 mnd en krijgt volledig bv.
Sinds vorige week zijn we gestart met bijvoeding, volgens de Rapley-methode.
Ken je dat principe?
In feite bied je alles aan op vuistgrootte van je kindje, dus niet gepureerd.
Je laat je kindje zelf bepalen wat hij eet, dus niet voeren.
Alle groentes en fruit kun je kort koken, zodat het zacht wordt.
Voordeel is dat ze meteen leren om met de pot mee te eten, je hoeft niet meer apart iets te maken. Daarbij leren ze groentes en fruit herkennen, en krijgen ze niet een prutje waaraan je niet kunt zien wat het is.
Ook is het heel goed voor de fijne motoriek, onvoorstelbaar wat ze kunnen met die kleine vingertjes!

Wij zijn er heel positief over!

Op onderstaande link kun je info vinden:

http://rapleymethode.tripod.com/

Misschien is het wat voor jullie?

succes, en heel belangrijk; houd het gezellig en leuk!

groetjes Linda
 
Terug
Bovenaan