help, ze slaat

Onze kleine meid is nu zestien maanden, vrolijk, gezellig en lief. Behalve..... sinds kort slaat ze ons. Recht in het gezicht waarna ze heel trots zegt: 'au!' De ene keer slaat ze zomaar ineens, de andere keer als ze haar zin niet krijgt. Ook slaat ze zichzelf op het hoofd en zegt dan au. Hebben jullie tips? Moeten we boos worden of het juist helemaal negeren. Dit laatste heb ik volgens mij ooit ergens gelezxen omdat negatieve aandacht (boos worden) ook aandacht is en slaan dus toch iets opleverd.
 
Hè toch meid,

Onze dochter slaat ook weleens, maar ik denk dat het meer aaien is, maar dan wat harder.

Ik pak meestal haar handje en aai ermee over m'n wang en zeg dan aai, en goed zo, wat ben je lief. En vervolgens aai ik haar, en zeg dat ze lief is.

Die van ons die knijpt heel erg, dat is ook irri, maar ja zal wel goedkomen denk ik.
X
 
Ik zette mijn dochter dan weg van mij en liet haar duidelijk merken dat het pijn doet en niet lief is. (Door dat gewoon te zeggen)
Dat heeft bij haar goed geholpen. Ze vond het altijd heel erg als ze dan niet op schoot mocht.
 
Hoi,
Mijn zoontje van 16 mnd doet dat ook,maar ik zie er geen kwaad in.Het is begonnen,doordat hij me wat hardhandig aaide in m,n gezicht en toen zei ik au,au.Nu maakt hij er een spelltje van,.Slaat zich dan ook zelf en roept au!.Hij ziet het als een spelltje,maar misschien als hij zichzelf echt pijn doet,dat hij begrijpt wat dat AU nu echt betekend.
Zou me er in ieder geval niet druk om maken.Ik geloof dat ze op deze leeftijd nog niet echt weten wat de gevolgen zijn van hun daden.

groetjes Do25
 
Terug
Bovenaan