help ze weigert de fles.

hallo iedereen.

celine nu 12 weken krijgt al 9 weken de fles en nooit geen probleem geweest,maar sinds maandag neemt ze de fles en drinkt 100cc en gooit dan de speen eruit.
we laten haar boeren even rusten en gaan dan veder maar ze neemt de speen neemt twee slokken en spuugt of duwt echt de speen met geweld uit haar mond maar begint wel gelijk te krijsen dat ze de speen terug wil en neemt dan weer twee slokken en spuugt weer de speen eruit.
dit gaat zo door totdat ze echt niet meer wil.
voorheen dronk ze gewoon een een keer de fles leeg of soms een boertje tussendoor.
we doen niks anders dan anders zelfde voedsel zelfde manier bereid.
we nemen er de tijd voor.
de fles is niet kouder of warmer dan anders.
ze heeft geen spruw speen is goed heb zelfs een nieuwe genomen want je weet nooit maakt geen verschil.
nou had ze maandag wel ineens iets anders.
in het begin gaf ik borstvoeding wat niet goed ging.
nou had ik haar maandag op mijn buik liggen gaat ze ineens naar mij borst happen en begint een beetje op mijn shirt te zuigen ik wist niet wat er aan de hand was.
ik lek geen melk meer en na zoveel weken zou je zeggen dat ze niet meer beter weet dan de fles. dit doet ze trouwens alleen aan de linker kant.
maar sindsdien is ook de ellende met de fles begonnen.
herkent iemand dit.
ze krijgt uiteindelijk de benodigde hoeveelheid flesvoeding binnen maar het is een strijd geworden en dat wil ik toch niet dat lijkt me op den duur voor haar ook niet leuk.
groetjes jacqueline
 
Hi,

Als ik het zo lees, klinkt het als een groeispurt.... Ze zijn van slag, willen wel troost (speen/borst/fles) maar drinken niet echt.... Qua leeftijd klopt het (rond 12 weken). Als het goed is, duurt deze spurt niet lang (bij de een een dag, bij de ander een week).

Zolang je voldoende vocht bij haar naar binnen krijgt, is het voorlopig geen probleem. Je kan proberen voorlopig even kleinere flesjes te geven (en dus ook wat vaker). Tijdens groeispurt drinkt mijn dochter ook vaker kleine beetjes ipv in een keer een hele voeding. Probeer anders een gewone speen te geven voor de zuigbehoefte en troost haar zoveel mogelijk. Deze groeispurt is van de ene op de andere dag weer over!

Succes en sterkte met deze vermoeiende dagen...

Groetjes Nynke
 
Terug
Bovenaan