help ,ze wil de fles niet !!!!!!

hoi hoi allemaal ,
ik heb een probleem , demy wil de fles   niet!! zelf geef ik borstvoeding en dat gaat super goed !! maar eind oktober ga ik naar marco borsato en gaat demy een nachtje bij mn ouders logeren , en dan moet ze uit een fles drinken , ik kolf elke dag wat af en probeer haar dat dan te geven , heeeeeeeel soms pakt te in 1x de fles en voor de rest word ze of hysterisch en begint ze keihard te krijsen of ze duwt hem er uit met haar tongetje !!!!
een tutje wil ze ook echt niet !!!

pppfffff is best moeilijk want ik zou nu dus niet alleen weg kunnen.....iemand misschien tips???????????

liefs mariska mv demy

Hoi,

Ik geef zelf geen borstvoeding, maar hoor van mensen om mij heen dat het ook vaak te maken heeft met welke speen je haar voed. Misschien lijkt hij voor haar gevoel niet op jou borst,.. misschien een kleinere/grotere rondere/plattere speen kopen en uitproberen??

Ik weet wel dat Kay ook niet alle speentjes wil bv. Hij wil alleen maar die aan beide kanten rond zijn, dus niet die  aan een kant plat zijn  (dental) en de speen moet best groot zijn. Alle andere spuwt ie uit haha,..

De kleine man zal waarschijnlijk later dan ook wel thuis komen met een meisje met grote,.. uhm,.. jeweetwel hahaha.. lol

Succes en veel plezier bij Marco!!

Esmé

Hi Mariska,

Ikzelf geef ook borstvoeding en als ik weg ga dan krijgt Wiek de fles! Ik heb hem met ongeveer 4 weken al laten wennen aan de fles. Ik weet niet welke fles je hebt? Ik heb die van de difrax, met zo'n rammeldop en een schuin geheel. Dit gaat gelukkig heel erg goed! Hierdoor heb ik ook wat meer bewegingsvrijheid....en kan ik het ook een keer afstaan aan papa of oma en opa! Aan de andere kant (klinkt misschien heel stom) als ze echt honger heeft dan wil ze op een gegeven moment echt wel drinken. Geduld...en succes!

Groet, ANDREA

Hoi,

Ik geef zelf ook bv en als ik weg ben krijgt Jildau ook een flesje
afgekolfde melk. Ik gebruik de fles van Difrax (zo'n "kromme"), die
werkt heel goed. Hij is wat groter en de speen dus ook en die zou op de
moederborst moeten lijken. Ik heb eigenlijkgeen tips, behalve dan dat
je het niet meteen moet opgeven, maar af en toe weer moet proberen.

Succes!!!

Iske

Hi,
Ik geef zelf ook borstvoeding, maar ben het nu aan het afbouwen. Toen Lucas 4 weken was hebben we hem 2x laten wennen aan de fles, dat was geen probleem. Een paar weken later hebben we het weer een keertje geprobeerd, maar toen moest hij er niets van weten. Mijn man is 20 minuten bezig geweest (ik was de deur uit) om hem toch te laten drinken. Uiteindelijk pakte hij toch de speen en dronk hij het hele flesje leeg. De paar keren daarna ging het ook   elke keer moeizaam maar goed blijven proberen en de speen niet uit laten duwen met zijn    tong. Nu ik bv aan het afbouwen ben gaat het elke keer steeds beter en nu pakt hij toch direct de speen.

Ik gebruik spenen van avent. Die schijnen het beste te lijken op de borst... We hebben ook andere spenen geprobeerd, maar daar moest hij niets van hebben.

Kortom, blijven proberen  en niet na 5 minuten al opgeven. Als je  de fles  regelmatig aanbied wennen ze daar uiteindelijk vanzelf aan.

Succes!
Lisette

ps Lucas moet ook niets hebben van een tub.

Hoi,
Ik geef zelf alleen flesvoeding, dus kan niet heel veel advies geven. Wij gebruiken flessen van Avent en die zouden inderdaad het meeste op de borst lijken. Dus dat lijkt me het proberen waard. Misschien ken je iemand met Aventflessen, dan kun je het eerst eens proberen voor je ze aanschaft.
Groetjes,
Evelien

Hoi Maris,

Heb je al geprobeerd dat Maarten haar de fles geeft? Ik heb gehoord dat als moeders de fles geven dat het kind het niet wil omdat bij moeder een borst hoort (volgens het kind...). Misschien lukt het wel als Maarten het probeert... Onze Maarten wil de fles wel als Erik het hem geeft. Wij gebruiken overigens de Avent flessen, die hebben spenen die veel op de borst lijken....

succes!

groetjes Pauline

Terug
Bovenaan