Help // ziekenhuis afspraak

<p>Hoi allemaal,</p><p> </p><p>In december ben ik gestopt met de pil (6 jaar geslikt waarvan 3/4 jaar zonder stopwerk) zodat mijn menstruatie weer op gang kon komen. Helaas ben ik tot nu toe nog niet ongesteld geweest (juli). Komende maandag heb ik een afspraak bij het ziekenhuis (gynaecologie oncologie) om te kijken hoe of wat. Wie heeft hier ervaring mee, wat is eruit gekomen etc? Ik vind het heel spannend en praat mezelf van alles aan. </p><p> </p><p>Kan het trouwens zijn dat je wel ovuleert maar niet menstrueert? Gisteravond had ik na het plassen doorzichtig slijm bij het afvegen?! Op internet zie je dat dit cervixslijm kan zijn. Voor de zekerheid hebben we gisteravond (en willen we vanavond) geklust/klussen. </p><p> </p><p>Hoor het graag.. </p>

Wat een spannende situatie. Ik heb hier geen ervaring mee, maar wilde alleen de tip geven dat je ovulatie testen zou kunnen aanschaffen zodat je iig weet of je wel een eisprong hebt? 
Ik heb altijd meer afscheiding gehad tijdens de eisprong, vaak slijmeriger dan de rest van de maand. 
Verder ben ik op het forum al regelmatig berichtjes tegengekomen van meiden die een aantal maanden tot een jaar niet ongesteld zijn geworden na het stoppen met de pil, dus daar zou je nog naar kunnen zoeken. 
Succes met de afspraak!

@wila ik ben nu twee weken bezig met ovulatietesten van de action. Geven altijd licht een streepje aan. Nooit niks of heel donker. Gister had ik dus doorzichtig slijm en hebben we geklust. Vind het heel spannend voor maandag. Gaan ze inwendig of alleen uitwendig, bloed prikken of ? 

Hoi Gebruiker10081387,
Wat een onzekerheid. Hopelijk krijg je snel wat duidelijkheid of ben je spontaan zwanger!
De kans bestaat dat de gynaecoloog maandag een inwendige echo wil maken om te kijken of er afwijkingen te zien zijn. Dit doet geen pijn, is alleen wat ongemakkelijk. Maar ook dat valt wel weer mee...even een knop omzetten.