Help, zijn deze geluiden normaal?

<p>Hallo allemaal,</p><p>Vraagje of er meer mensen deze ervaring hebben en of het normaal is. Onze dochter is een maand oud. Overdag houden we haar bij ons. Dan wisselen we af in de draagdoek. Ze slaapt dan heel diep en door alle (straat) geluiden heen en maakt geen geluidjes. Om zeven uur leggen we haar in haar wiegje.(dan kan je ook stofzuigen onder haar bedje, wordt ze niet wakker van)  Dat wiegje staat beneden in een zijkamer en ligt ze in de pacco draagdoek. Ook dan slaapt ze diep maar maakt ze veel geluid. Denk aan kraaien, grinneken, piepen, knorren enz. Dan komt ze om de drie uur voor de fles. De laatste fles geven we haar 120 cc zodat ze lekker doorslaapt (nouja doorslapen.. van 11 tot 3/4 :)). Maar de hele nacht, als ze in de doek ligt en op haar rug blijft ze geluiden maken in haar slaap waar we allebei moeilijk doorheen slapen. Ik iets meer dan mijn man. Ligt het aan de doek? We moeten de doek flink strak doen want zodra ze enigsinds ruimte voelt dan gaat ze de strijd aan om zich los te wurmen. Zonder doek slapen is geen optie want dan maait ze zichzelf wakker. Ook een strakke molton of heel strak instoppen heeft geen zin. Ze is nu al zo sterk. (Extreem sterk volgens het consultatiebureau). Ik maak me vooral zorgen om al die geluidjes die ze wel maakt in de wieg en co sleeper maar niet als ze in de draagdoek ligt. Mijn zorgen liggen met name bij de draagdoek, doen we  die te strak? Heeft iemand dezelfde ervaring of een tip?</p><p>Groetjes, susanne</p>

Onze dochter maakte ook de meest bizarre geluiden als ze in haar bed 's nachts lag (ingebakend). Soms moest ik echt even kijken of ze er niet in bleef...
Overdag deed ze dit bij ons ook niet. Onrustig slapen en geluiden maken hoort erbij. Wacht maar totdat ze straks iets ouder is en haar stem heeft gevonden. Soms worden wij wakker van een gillend kind. In de zin dat ze wakker is en plezier heeft om die geluiden uit te proberen ?
Observeer haar eens als het weer zo ver is. Wat zegt je moeder gevoel?

Overdag doen babys allemaal indrukken op. Ook als ze slapen krijgen ze bepaalde prikkels binnen. 
En die verwerken ze als ze slapen in bed. Mijn dochter is 10 weken oud en maakt ook tig geluidjes. Van een zuchtend Hmm tot proestgeluiden en zachtjes gepiep. Het hoort er bij volgens mij. Vriendinnen ervaren dit namelijk ook. 
Voor wat betreft de draagdoek heb ik geen ervaring. Maar ga bij twijfel even langs de winkel waar je hem gekocht hebt voor tips of langs het consultatiebureau. Zelf denk ik dat als het echt te strak zit jij dit ook moet voelen en dat je kindje gewoon extra ontspannen slaapt omdat jij dichtbij bent.

Met de draagdoek bedoel ik de elastische doek die je om je lichaam knoopt. Met de pacco inbaker (dwangbuis) doek,  met dat ding ligt ze in haar wiegje. Heb het wat verwarrend geschreven.
Bij de draagdoek is ze rustig en slaapt ze diep. Mijn moeder gevoel zegt dat het goed voor haar is dat ze s'nachts ingebakerd ligt. Maar mijn man vindt het gehuil (in het begin) en de geluidjes een teken van weerstand en vind het zielig en tegennatuurlijk. Daarom ga ik twijfelen. Ook twijfel ik en ben ik onzeker of ik haar niet te strak inbaker. Of ze dan nog wel kan ademhalen. Maar elke keer als ik check gaat haar buikje op en neer. Mijn man bakert haar wat minder strak in waardoor ze zich los kan wurmen en dan is ze volledig overstuur als ik haar dan opnieuw inbaker. Het is dus tussen mijn man en mij ook een verschil van mening. Ik die wat strenger ben dan mijn man haha. Ik ben benieuwd naar de volgende fase.... maar strak inbakeren dus?

Ons meisje heeft maar 1 maand bij ons op de kamer geslapen, omdat ik absoluut niet kon slapen van al haar geluid.
Inderdaad overdag een rustige slaper (áls ze sliep... hier ook veel draagzak gebruikt), maar 's nachts giga harde geluiden. Brommen, heel hard kreunen en steunen. Ook veel draaien en woelen (extra kaal achterhoofd). Ik heb me ontzettend druk gemaakt over wat er allemaal wel niet mis kon zijn. 
Ook hier werd ze strak ingebakerd, en dat hebben we heel lang nog gedaan omdat ze zo onrustig sliep. Pas met 6 maanden leek ze wat gecontroleerder te bewegen met haar armen, waardoor het in de nacht ook mogelijk werd om niet in te bakeren. Maar zelfs daarna hebben we nog een slaapzakje gebruikt waar haar armpjes langs haar lijfje werden geritst.
Ze is nu ruim 7,5 maand en pas sinds kort slaapt ze met 'losse' armen. En maakt ze nog steeds allerlei geluiden. Gelukkig slaapt ze op haar eigen kamer, zodat wij ook nog aan slapen toe komen.

Ik zou haar goed blijven inbakenen. Mocht je twijfelen of het echt niet te strak is, kun je ook advies inwinnen van een expert. Waarschijnlijk via de vk weten ze wel de weg daarin.
Mijn vriend bakende haar ook altijd te los in waardoor ze juist nog minder goed sliep doordat ze uren bezig was zichzelf los te wurmen. Het juist strakker inbakenen voorkomt dit. In het begin lijkt het strak echt te strak. Ik volgde gewoon het klittenband patroon. Dit was voor ons prima.
En laat je man deze reacties lezen. Het is echt nirmaal dat ze zulke geluiden maken en met regelmaat huilen. Het is een baby ?
Bij ons slaapt ze ook op de kamer. Kan niet anders qua ruimte. Ik heb inmiddels geaccepteerd dat mijn nachten voorlopig onderbroken blijven worden.
En je went eraan.

Dankjewel voor jullie tips en reacties!
Ik zal het mijn man zeker laten lezen haha
Groetjes, susanne

Mijn dochter had dit ook heel erg. Vriend en ik werden er stapelgek van soms ? 

Ik vroeg me toen ook vaak af of dit wel normaal was. Overdag sliep ze ook heel rustig, maar ‘s nachts was het niet te doen ? 
Uiteindelijk heeft een Puckababy geholpen om rustiger te slapen. Nog steeds had ze toen wel lawaai, maar toen we haar eenmaal op haar eigen kamertje hadden gelegd (ze was toen 8 weken) hebben we haar niet meer gehoord. Ze sliep toen ook ineens lange stukken aan elkaar. Dus rust voor ons en rust voor haar! 

Terug
Bovenaan